Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Friday, 4 October 2013

Amazing : Sebatang Pokok Epal Yang Menghasilkan 250 Jenis Epal Yang Berlainan (6 Gambar)


Seorang lelaki di Amerika Syarikat mengambil tempoh masa selama 20 tahun untuk menanam sebatang pokok buah epal yang menghasilkan 250 jenis epal dibelakang rumahnya.

Bagi melakukannya, Paul Barnett telah mencantumkan 250 jenis tunas pokok epal berlainan jenis pada ranting sebatang pokok epal yang bertindak sebagai induk. Melalui teknik itu, dia kini memiliki banyak pilihan buah epal dari pelbagai jenis untuk dimakan, dimasak dan dijadikan cuka.

Barnett turut melabelkan setiap dahan epal untuk memudahkan dirinya mengingati dahan bagi jenis epal yang dicantumkan pada pokok berkenaan. "Saya mula bekerja di sebuah tapak semaian yang mengandungi 90 jenis pokok epal pada setiap batas," kata lelaki berusia 40 tahun itu.

"Saya mahu menanam pokok-pokok saya sendiri, namun saya tidak memiliki kawasan untuk melakukannya. Oleh itu saya menggunakan kaedah pencantuman tunas untuk tujuan tersebut," tambahnya.



Sumber : Here

17 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

Jimat ruang..hebat ah..

Anonymous said... Best Blogger Tips

photoshop suma ni!
org bangang aje yg pecaya (mcm anon atas ni tongong nak mampos!)

Anonymous said... Best Blogger Tips

~` anon 21:30 ni bodo ke apo? xpernah tgk teknik pencantuman tunas ker? ni mesti 24 gk blue melancap,.pembenihan manusia je ko tau kan,.blajar dari kebodohan,.kill anon 21:30 b4 it squirt sperms

:: anon poksu kocak return,.pas tegar::

Anonymous said... Best Blogger Tips

poksu kocak kena tipu dgn omputih!
omputih mkn taik, kau pun mkn taik!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Belia benci BN smpi mampos. Hanya TGNA yg mampu mentadbir malaysia ni.

-anon tanah merah-

Anonymous said... Best Blogger Tips

G mampos cpt sit la....semak je kt cni....

Anonymous said... Best Blogger Tips

Anon 21:30 memeng bodo..mase kecik x pegi sekolah...boleh buat la kacup pokok walaupon guna dahan pokok.ak penah buat experiment kt sekolah dulu..sains pertanian...engkau memang bodoh dan tangong nk mnpus...phuiii..

Marou Apple Hijau said... Best Blogger Tips

boleh try buat kat pokok manga


recent post : Hanya Di Malaysia Versi Instagram Episode 8

Anonymous said... Best Blogger Tips

Marou bulih try tanam kote dlm mulut kau!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Camtuman baji atau tut.... anon 21:30 pg skolah jual juboq kt pgawas tu bodo piang srupa anjing myalak dlm longkng....

Anonymous said... Best Blogger Tips

Marou nk kacuk kote baru... kote lama dh potong kt siam.... teknik cmtumam kpala butoh pak marou

Anonymous said... Best Blogger Tips

Marou nk kacuk kote baru... kote lama dh potong kt siam.... teknik cmtumam kpala butoh pak marou

Anonymous said... Best Blogger Tips

Marou nk kacuk kote baru... kote lama dh potong kt siam.... teknik cmtumam kpala butoh pak marou

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ingat tanah kubo td.... hang bodo piang

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon atas aku ni mesti org kedah! sbb tu bodoh bedehung mcm lahanat!
org kedah memang mewarisi otak kebodohan turun temurun sejak zaman Siam lagi!
harp puih!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Anon atas aku bru kua hutan....bodo apa xtau pmakan taik gamaknya... yg bodo tu org pendang....

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon atas ni babi lahanat macibai!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...