Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Wednesday, 2 October 2013

Serius : Misteri Potret Yang Muncul Pada Lantai Dapur Di Belmez (3 Gambar)


Seperti biasa, pada suatu petang pada bulan Ogos 1971, Maria Gomez Camara ke dapur untuk menyiapkan hidangan makan malam keluarganya. Namun, Maria menjerit ketakutan apabila melihat keanehan di lantai dapurnya.

Terpampang wajah seorang lelaki yang tidak dikenali pada lantai rumahnya. Mata lelaki itu bagaikan sedang menatap dengan pandangan yg dingin. Paparan wajah itu tidak ubah seperti potret lukisan, bezanya ia dilakarkan di atas lantai. Maria terkejut dan kehairanan bagaimana potret lelaki berkenaan berada di lantai dapurnya. Setahu Maria, lantai dapurnya bersih sebelum itu. Mana mungkin ada orang yg datang melukis di situ.*

Kisah lukisan yg misteri yg timbul pada lantai rumah Maria dengan cepat menjadi popular. Berduyun-duyun penduduk desa Belmez, slah sebuah kawasan pedalaman Sepanyol datang ke rumah Maria untuk menyaksikan misteri tersebut. Mereka percaya, lukisan yg timbul secara misteri itu bagaikan sesuatu menifestasi dari dunia roh.*

Maria berasa terganggu dengan potret misteri tersebut dan dia tidak lagi berani menggunakan dapur berkenaan. Seminggu kemudian, dengan menggunakan sebilah kapak anak lelaki Maria memecahkan lantai dapur rumah mereka bersama-sama dengan lukisan berkenaan. Setelah wajah lelaki tersebut hilang, lantai dapur disemen sekali lagi.


Sangkaan Maria yang kehidupannya akan kembali tenang setelah menghapuskan gambar berkenaan ternyata meleset setelah seminggu selepas itu, muncul lagi gambar misteri yg baru, tepat di mana gambar misteri yg pertama muncul dahulu. Bezanya cuma wajah yg baru muncul itu tidak sama dengan wajah yg terdahulu. Sekali lagi rumah Maria dipenuhi oleh penduduk yg taasub dengan potret misteri berkenaan dan ketua desa mereka menyarankan potret misteri berkenaan diangkat dari lantai dapur Maria untuk dibingkaikan dan menjadi tatapan umum.*

Setelah potret misteri tersebut dipotong dari lantai dapur Maria, lantai rumah maria terus digali pada kedalaman hampir tiga meter dan mereka menemui pelbagai tulang belulang manusia. Penemuan tersebut membuatkan penduduk yakin bahawa kemunculan potret misteri berkenaan berkaitan dengan roh-roh yg tidak tenteram apatahlagi tapak rumah Maria dipercayai kawasan bekas tanah perkuburan.

Maria menyangka bahawa semuanya akan berakhir setelah penemuan tulang-tulang berkenaan, tetapi tidak kerana dua minggu selepas itu kehidupannya sekali lagi diganggu oleh potert misteri berkenaan. *Kali ini bukan hanya satu wajah misteri yang muncul, tetapi dua! Misteri tersebut tidak berhenti hanya di situ, kerana dari hari ke hari muncul garis-garis baru yg kemudiannya membentuk potret misteri yg keempat dan kelima, menjadikan lantai dapur Maria semakin dipenuhi oleh wajah misteri berkenaan.

Akhirnya Maria letih dan membiarkan sahaja wajah-wajah misteri berkenaan. Semakin lama, wajah misteri tersebut makin banyak dan bila dikira, ada 18 wajah misteri yg bertaburan di lantai dapurnya. Ada wajah perempuan dan juga lelaki, ada yg muda ada yg tua.Yang pastinya semua wajah berkenaan nampak sedih dengan pandangan mata yg sayu.

Ramai pengkaji yang datang membuat penyelidikan, dan banyak teori-teori serta andaian yang dibuat. Tidak kurang juga ada yang menuduh Maria yang melukis sendiri gambar berkenaan. Namun begitu, merka gagal membuktikan bahan-bahan yang digunakan dan bagaimana Maria dapat melakukannya walaupun mengkaji di makmal dengan peralatan yang serba canggih. Persoalan tentang kewujudan wajah-wajah berkenaan masih misteri dan belum dapat dirungkaikan sehinggalah Maria meninggal pada Februari 2004.*

Semasa hayatnya, Maria telah hidup bersma-sama dengan wajah-wajah misteri berkenaan hampir 30 tahun. Namun apa yang lebih mengejutkan, setelah wanita tersebut meninggal dunia, wajah Maria turut muncul bergabung pada lantai rumahnya bersemadi bersama dengan wajah misteri lainnya nun di desa Belmez.


Sumber : Here

25 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ajaib..

Anonymous said... Best Blogger Tips

ini bukan ajaib bangang! ini tahyul ciptaan yahudi utk tukar akidah kau yg tak mengaji agama tu!
mohon pi cari ustaz Fatul Bari utk taubat la!

Anonymous said... Best Blogger Tips

kalau wa jumpa potret nik aziz atas lantai memang wa kencingkan je....pedulik ape aku...

Anonymous said... Best Blogger Tips

cuba korang try selak tikar getah kat rumah korang..mana tau ada potret ke..eww seram..dulu aku pernah selak tikar getah kat asrama, ada potret muka..seram siot...

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku nak try selak kain mak kau bulih? mana tau kut jumpa misai Hitler!
-abah kau

Anonymous said... Best Blogger Tips

celaka mu anon 22.26.mghina ulama..

Anonymous said... Best Blogger Tips

ulama tu manusia juga.. mampu buat dosa... tak salah hina ulama... sedangkan Najib pon korang hina....

Marou Apple Hijau said... Best Blogger Tips

minta jauh dari semua tu

My recent post : Hanya Di Malaysia Versi Instagram Episode 8

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ni geng percaya kat Tahyol, tapi tak percaya pada Tuhan yg satu. Allah dan rasulnya Muhammad SAW.

Anonymous said... Best Blogger Tips

A ah. Kalau ada muka bapak ko kat lantai tolong kencingkan sekali.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ulama tu penyambung ilmu nabi, hina ulama , sama dgn hina nabi.. Kalau hina ko x pe sbb kau macm babi.

Klik kalau berani said... Best Blogger Tips

Mmg semua org xlari dr difitnah, dihina, tp hormatla TNGA, dia byk ilmu dr kau.. ak pasti..

Anonymous said... Best Blogger Tips

abah kau la pecacai!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Tmasuk muka abah ko ko bkn kncing berak skali anon 19:21

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ckp pasl agama tpi main babi2... pembangkang mmg cm tu ke... pas tu tau2 3gp porno kua..tup3 kisah lubng kunyit...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ko ada ilmu apa
Knapa tnga orng hrmat sngt smpai time smbhyng pun bkerumun orng nk tgk.... pelik kan .... tpi tu la ble manusia magungkan manusia....

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku? ilmu ak xbyk, sbb tu ak merendah diri, bkn mdongak ke langit, mhina/ mfitnah org tnpa fikir dosa yg terpalit kt diri.
pasal itu aku xtau, tp org yg kerumun tu dia buatpe? kalau tgk je, mgkin dia nk tgk cara solat TNGA kot? dgn niat nk perbaiki cara solat?
#think +ve not -ve, baru hidup tenang

Anonymous said... Best Blogger Tips

korang meh kerumun tgk cara aku berak!
sekor2 cam kimak!

Klik kalau berani said... Best Blogger Tips

nmpk sgt xsyg agama anon 11:43, org ckp bnda btol dia marah2, cmna la ko nk jd ketua kluarga prangai cmni, porak peranda jdnye..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Perbaiki cara solat....
Kan lbh afdal klu jd makmum....
Besar pahalanya.....
Tpi knapa upload n statment mrendah diri smayang di mana2 xkira tmpt...
Yg smbhyng tentu dpt pahala tpi yg upload n statment dpt ke pahala...
Cuba anda tgh smyng org rmai dtng krumun....ble khusyuk x... ksian kt orang yg tgh solat tu....
Gara2 anda solat orng lain tganggu....
Bkn nk tnjouk pndai....
Skadar pandangan......

Anonymous said... Best Blogger Tips

Smoga di akhirat kelat kau akn dikerumuni njis .......

Anonymous said... Best Blogger Tips

Org kapir lahanat mmg cm tu.....kt blog ni mcm2 bangsa myamar.... neraka jahanam janji Allah untuk orang kapir...

Anonymous said... Best Blogger Tips

kau ingat kau gerenti masuk surga ke lahanat!
silap2 kau dulu mask neraka! ptuih!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Org kapir cmform neraka jahanam...anon 21:40 kapir lahanat....

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon 09:06! kau babi!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...