Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Sunday, 29 September 2013

OMG : Aksi Separuh Bogel Cemari Pertunjukkan Fesyan Di Paris (3 Gambar)


MAJLIS peragaan Fesyen Musim Bunga Paris 2014 yang sepatutnya berjalan dengan lancar dan penuh gemilang dicemari dengan insiden pencerobohan oleh dua aktivis wanita separuh bogel.

Aktivis kumpulan Femen tersebut berlari naik ke pentas peragaan dengan tanpa memakai baju sambil melaungkan “fashion fascism” yang merujuk kepada seksualiti dalam industri peragaan melalui solekan.

Mereka juga turut menconteng ayat pada tubuh yang bertulis “Diktator Fesyen” dan “Model Tidak Pergi ke Rumah Pelacuran”.

Kejadian itu berlaku sewaktu para model sedang sibuk memperagakan koleksi Nina Ricci dan salah seorang model, Hollie-May Saker,18, hampir menjadi mangsa kekasaran aktivis tersebut.

Menurut Saker, dia mendengar jeritan di belakangnya sewaktu sedang melangkah ke pentas.


“Apa yang saya lihat ialah wanita separuh bogel dengan contengan pen di tubuh mereka. Salah seorangnya mengangkat tangan saya dan saya memusingkannya dengan sekuat hati,” ujarnya.

Menurut gadis itu lagi, dia berasa sangat marah, namun terpaksa bertindak profesional pada saat itu.

“Memikirkan semula perkara itu, saya harap saya dapat menolak kedua-duanya jatuh dari pentas kerana merosakkan majlis kegemaran saya,” tambah Saker.

Bagaimanapun, kedua-dua aktivis tersebut berjaya dibawa keluar oleh seorang pegawal keselamatan yang bertugas.

Pelik kan? Katanya memperjuangkan hak dan maruah wanita, tetapi tindakan mereka pula yang memalukan diri sendiri.



Sumber : Here

11 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

ENTAH DI MANA LETAK MARUAH DIRI

Anonymous said... Best Blogger Tips

jgn cakap kat org lain la! kau pun macai mana !ada \
harg ptuih!!

Prince of Noob said... Best Blogger Tips

aksi separuh bogel cemari acara fesyen separuh bogel... tiada apa yang dicemari

Anonymous said... Best Blogger Tips

ckp org...cedok bulat isi blog lain fakta tah pape mana maruah ko sbg seorang guru admin??
ikut sgt blog sabah/sarawak yg xde fakta
ko pon xde otak

Anonymous said... Best Blogger Tips

admin takde otak
kau takde kote. sbb tu kau tak suka bmgr ni sbb kau tak leh lancip!

Anonymous said... Best Blogger Tips

admin ni cikgu paling bodoh di dunia....

Anonymous said... Best Blogger Tips

Tibe2 btukar jd fesyn musim mgawan....admin x bodo tpi jantan dayus.. anon abah gay abah dia spesis musang

Mat Senggama said... Best Blogger Tips

dorg sbnarnye dengki xdpt jd model, tu yg meroyan tu. (",)

Carlos Santiago said... Best Blogger Tips

oh yeke

Anonymous said... Best Blogger Tips

abah kau la!

Anonymous said... Best Blogger Tips

gampunk

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...