Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Saturday, 15 June 2013

Kejam : [18SG] Keadaan Mangsa Samun Di Sipitang, Sabah (2 Gambar)


Mangsa Samun di Sipitang, Sabah. Kejamnya penyamun itu. Sesungguhnya penyamun / pencuri wajar dihukum dengan hukuman yang berat.

Mangsa, Laud Adau, 68, Suku Kedayan, dari Kampung Kesusuk Sapok, Pelakat Sipitang.

1. Kronologi kes: menurut mangsa ketika kejadian dia sedang tidur seorang diri di rumah kebun di Kg. Susuk Sapok Sipitang tiba-tiba didatangi oleh seorang lelaki yang tidak dikenali terus menetak mangsa menggunakan tombak sabit sebanyak 2 kali di bahagian leher dan tengkuk. Masa kejadian gelap dan mangsa tidak nampak suspek. Suspek hanya syak suspek terlibat berbangsa bugis dan merupakan pekerja kebun sawit berdasarkan kepada senjata yg digunakan. Suspek telah berjaya melarikan dompet milik mangsa berisi wang tunai RM1K. Masa kejadian dipercayai pada 12/06/2013 lebih kurang jam 11 malam.

2. Lebih kurang jam 8 pagi, KADIR BIN AISHA yg lalu dikawasan rumah mangsa untuk menebas telah terdengar bunyi berdengus seperti orang meminta tolong daripada rumah mangsa. Penama datang meninjau dan mendapati mangsa telah terbaring di beranda rumah dalam keadaan terbaring dan berlumuran darah. Penama kemudian terus membawa mangsa ke hospital Sipitang.




3. Suspek disyaki seorang lelaki bangsa Bugis dipercayai pekerja ladang sawit berdasarkan senjata yang digunakan.

4. Kedaan mangsa sekarang menurut doktor adalah stabil dan mangsa akan dirujuk ke Hospital Queen Elizabeth kota kinabalu untuk rawatan lanjut.

p/s : Giler horror beb.. kesian pakcik tu.. 

Sumber : Here

12 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

Rilek jer pakcik ni..huhu.kesian.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Allah yang jage...

Anonymous said... Best Blogger Tips

kebal sial pak cik ni

Anonymous said... Best Blogger Tips

Polis pun bodoh jgk. Bila dah dapat tangkap, ikat jamin, pastu lepaskan peragut, perompak, penyamun, semua. What kind of bullshit? *jangan nak cakap kalau susah cari polis jgk. itu dah memang tugas dia. Masalahnya kalau dah dapat peragut apa jenis syaitan semua tu, penjarakan je. Penjara seumur hidup. Betul tak>

Anonymous said... Best Blogger Tips

ilmu apa pakcik ni pakai. 9 jam tak mati mati. ikut kan darah mesti dah kering

effandy roti said... Best Blogger Tips

polis per l;eh wat pon.. lau aku ckp gini ada ler nnti komen lau per jd x yah report polis..tp report pon kdg2 polis x wat pepun...puihh...

Shin Chan Comel said... Best Blogger Tips

kesiannya..dah la dah tua...

New Entry "Percutian ke Hong Kong - Macau Day 5 Part 6"

Anonymous said... Best Blogger Tips

I'm a proud Kedayan people.... ilmu & yg paling penting.....ajal maut Allah SWT yg tentukan

Anonymous said... Best Blogger Tips

fuh, itu baru 2 kali dia tikam dgn tombak,dah macam nak putus kepala. Tajam betul!

jack ham said... Best Blogger Tips

org sulu???

Anonymous said... Best Blogger Tips

dengarnya pakcik ni orang silat gak. Dia ada la sket ilmu pasal nak bagi darah x kuar banyak. Kalau tgk luka memang akan kehabisan darah ni.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Kesian pak cik nie...camne klu ayah mak penyamun tu y kne camni..haih..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...