Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Wednesday, 12 June 2013

Cute : Perkampungan Kucing Terbiar Di Huotong, Taiwan (13 Gambar)


Houtong ialah sebuah pekan perlombongan kecil di daerah Rueifang, Taiwan. Huotong terkenal sebagai sebuah kawasan perlombongan yang terbesar di Taiwan sehingga tahun 1970. Namun, industri perlombongan Taiwan mengalami kejatuhan pada awal 90an dan ramai penduduk telah berpindah dan menyebabkan hanya beberapa ratus penduduk tinggal. 

Namun pada tahun 2008, sekumpulan pencinta kucing telah mengumpulkan sukarelawan bagi menyediakan kucing terbiar di Huotong dengan tempat tinggal dan persekitaran yang lebih baik. Terdapat banayak kucing terbiar setelah penduduk berpindah ke kawasan yang lebih maju. Kini pekan Huotong terkenal dengan kucing dan menarik perhatian pelancong serta jurugambar amatur.


p/s : Bestnye ada kampung kucing.. 

Sumber : Here

13 comments:

akmall said... Best Blogger Tips

Malaysia bila lagi??

Anonymous said... Best Blogger Tips

Pasai muka ngko mcm kucing

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ayat ko cm lhanat..ak rse cm nk sepak jea ko..sdap2 hina org len..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Yg ko hina ayat dia cam lhanat kira menghina jg.. Puiii

effortlab said... Best Blogger Tips

Andai kata kucing2 ni lapar, boleh jadi manusia pun diorang bedal. perghh

Anonymous said... Best Blogger Tips

sekor lagi..asal org lain buat nak tiruuuu manjang

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ko tulis puiii pun menghina syhial

Anonymous said... Best Blogger Tips

Aku je baik, korang semua jilaka

Anonymous said... Best Blogger Tips

lancau lu!!aku ja yg baek!!!krangsuma lahanat!!!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

comey kucing tu..

Anonymous said... Best Blogger Tips

tahik kuceng musti bersepah punya!!! mcmana la baunye tempat tuh!!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

admin blog ni sama ker dgn admin blog serius???

gaban power said... Best Blogger Tips

perghh!!bapak cntik gmbr last ni

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...