Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Saturday, 15 June 2013

Info : Lesen Memandu Versi Baru Bakal Dikeluarkan Pada 15 Julai 2013 (2 Gambar)


Dalam laporan berita pada Jumaat 14 Jun, memaklumkan bahawa Kementerian Pengangkutan akan memperkenalkan Lesen Memandu Bersekuriti Tinggi (LMBT).

Difahamkan pengeluaran lesen itu secara serentak di semua pejabat dan cawangan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) bermula 15 Julai ini bagi menggantikan lesen kini yang telah digunakan sejak 1989.

Di samping itu, pelaksanaan lesen baru tersebut turut diperluaskan pengeluarannya di pejabat-pejabat pos di seluruh negara pada November tahun ini.

Antara ciri-ciri keselamatan baharu tersebut termasuk pengaplikasian kad plastik pra-cetak bentuk dan lapisan hologram yang memiliki keselamatan tinggi.

Kad plastik pra-cetak itu akan mengandungi reka bentuk keselamatan tinggi dan canggih dalam imej garisan-garisan halus manakala lapisan hologram tersebut akan melindungi informasi serta gambar pemegang lesen memandu berkenaan
.


p/s : Smart..

Sumber : Here

20 comments:

Encik Eman said... Best Blogger Tips

smart tuuu...nk renew r

Anonymous said... Best Blogger Tips

besday razi sama mcm aku

Anonymous said... Best Blogger Tips

Nice looking!

Anonymous said... Best Blogger Tips

spayol dah lame buat malaysia baru nak la skang nak buat...nape x dlu je buat....puiii

Anonymous said... Best Blogger Tips

nmpak sangat gayy

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Anonymouskau bertanding jadi ahli parlimen r, tgk kau boleh perintah ke x negara ni. mengoem kerajaan je tau.

Anonymous said... Best Blogger Tips

mestilah kena komen. kita rakyat. kita lantik pemerintah.tak suka tendang jela

Anonymous said... Best Blogger Tips

Yang kat ni semue xde lesen

Shin Chan Comel said... Best Blogger Tips

wow macam ic!

New Entry "Percutian ke Hong Kong - Macau Day 5 Part 6"

Anonymous said... Best Blogger Tips

taik politik detected

effortlab said... Best Blogger Tips

tunggang kuda ke tempat kerja [6gambar]
Harap2 la lesen ni x senang patah, pudar warna.

Anonymous said... Best Blogger Tips

sembang mcm taik anon 18.18...

pi duk spain la

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon 18:18 bajet bagus.. klau dah x suka tu ape krajaan buat semua x betul.. bongok

Anonymous said... Best Blogger Tips

asyik keji je apa yg kerajaan buat...semua salah..apa yg btol xtaw la...pelik la perangai manusia'

jack ham said... Best Blogger Tips

untungkan krooni...yahoo masyukkkk

Anonymous said... Best Blogger Tips

cukup setahun buang smula kad tu..berbaloi ke tak perbelanjaan buat kad macam g2?

Anonymous said... Best Blogger Tips

alhamdulillah. malaysia sudah jadi negara gay.. terimakasih semua

Anonymous said... Best Blogger Tips

Gambar tu menyebabkan malaysia jd gay ke? Sangat noob kau ni.

Ary said... Best Blogger Tips

@Anonymous

Mulut jaga sikit boleh? kawan aku lah tu!

Anonymous said... Best Blogger Tips

tukar plak? kos juta2 la tu...masuk poket..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...