Kongsikan Entri Kami

Tuesday 23 August 2011

Seram : Kisah Seorang Lelaki dan Anak Patung di LCCT


Ini sebuah cerita oleh digitalgunner di Cari forum pada tahun 2008, jadi kes ini berlaku pada tahun 2007. Ceritanya memang agak seram dan menarik. Mari kita layan cerita ini sama-sama:
kejadian ni jadi tahun lepas ... aku gi amek adek aku dari Kuching ... sbb dia nye barang byk nk cuti sem ... so parents aku suh aku gi Sarawak la amek dia ... sian sbb dia sorg pompuan dlm adek beradek aku ...

Aku gi Sarawak tu ari ahad pagi ... amek 1st flight ... dlm kul 7 nye berlepas ... kalo naik air asia kt lcct kn kita gi sendiri jalan kt kapal terbang tu ... so mase aku jalan nk gi flight tu ... aku cm perasan ada 1 anak patung ni ... aku ckp dlm ati ... sape la yg tercicir menda ni ... tp aku wat bodo je la ... sbb x de kaitan ngn aku ...


Bile aku da sampai Sarawak ... kat mase kat terminal tu ... aku tunggu la kawan aku jemput aku ... sbb aku pinjam kete dia ari tu ... mase aku tgh tunggu kt tpt org pickup passenger tu ... aku terperasan kt tepi jalan tu ... anak patung yg sama ngn aku tgk kt LCCT tu ... aku da mula rase pelik ... caner patung tu bley ada kt sane ... sedangkn mase aku mula2 kuar tunggu kwn aku x de sape2 pn kt situ n x de pn patung tu ... bile kawan aku sampai ... aku masuk kete sume ... aku tgk kt luar patung tu da x de ... so dlm ati aku ... aku rase maybe ade la tu sape2 tercicir ... aku wat bodo je la sbb anggap misteri da selesai ... aku pun gi amek adek aku kt UiTM Samarahan ... aku jalan2 ngn adek aku beli2 barang kt Bandar Kuching ...


Malam tu aku nye flight lewat kul 11 lebey ... n seperti biase ... air asia nye flight mmg slalu delay ... last2 kul 12:30 baru kitorg nye flight berlepas ... aku tension pn ade gak time tu ... kul bape nk sampai ... esok tu aku keje ... nk jadi malang lagi ... mase da nk sampai tu ... kapal terbang x ley landing sbb cuaca buruk ... last2 dlm kul 2 lebey baru landing ... aku punye la ngantuk time tu ... da la sehari suntuk jalan ... air asia tau2 je la seat dia x bape selesa ... dgn bau muntah lg ... tp tu sume tolak tepi ar ... aku da sampai ... yeay!! bley tido ... bisik hati ku sendiri ...


Aku ni jenis malas nk rebut2 ... so aku bile da nk abes sume passenger turun ... baru la aku turun ... kire nye aku ni kuar last2 gak ar ... bley kata da x de org lagi turun pas aku turun ... mase da turun dr kapal terbang tu ... aku teringat ar pasal anak patung td tu ... pastu aku nk ckp la kt adek aku ... n mase tu aku terperasan ade budak depan aku bawak beg galas ... beg dia x tutup n terkeluar kepala anak patung yang aku nmpk pagi td ... x sempat nk ckp ape ... patung tu jatuh ... aku tgk org lain sume cm x perasan je ... termasuk la budak tu ... so aku dengan niat baik ... panggil budak tu "dik ... patung adik jatuh" ... aku tolong la pick up kn ... n bile aku tunduk nk amek ... mmg aku nyesal gile ... bile aku tgk kaki budak tu x jejak tanah ... adoi ... dlm ati aku dok ckp nape la nasib aku ni malang sgt ... n sambil aku nk angkat pale aku balik ... budak tu jawab ... "Terima Kasih ... ade gak org nampak saye rupanye" ... budak tu pusing belakang n aku tgk muka budak tu kosong je ... dia amek patung tu n terus ilang ...


Aku mase tu cm dok terkaku je ... mmg aku cm kaku tatau ape jadi ... tiba2 aku sedar ade org tarik tangan aku ... aku dengar suara ckp "Along ... xkn ngantuk sampai tertido kt sini" ... pastu dia tarik2 tangan aku ... bile aku tersedar ... adek aku tanye nape aku dok berdiri sorg2 terkaku kt blakang dia gaya tangan cm tgh hulur something ... aku tanye dia x nmpk ape2 ke ... dia ckp td sambil sembang2 ngn aku tiba2 aku berenti ... dia ingatkn aku nk amek barang tercicir sbb nampak aku terbongkok2 nk amek barang ... so dia jalan dulu ... aku diam je pastu x ckp ape2 sbb x nk dia plak takut ... padahal dlm ati ni Tuhan je tau rase resah caner ...


Tapi x abes kt situ je ... bile da masuk LCCT nye bangunan tu ... aku tunggu la bagasi adek aku ... semua beg da dpt ... tinggal satu je ... beg aku x kuar2 lg ... org makin sket ... aku cm pelik nape la beg x kuar2 ... aku da la ngantuk + rase seram2 ... adek aku dok tanye2 nape aku senyap je ... aku ckp aku ngantuk ... dia nk kuar dulu tp aku saje pack kn trolley dia biar dia x larat nk tolak ... padahal aku takut sorg2 ... hehehe ... last skali ... bile beg aku kuar ... dekat sebelah beg aku ... ada anak patung yg aku amek td tu ... time tu aku da cuak gile ... aku tarik beg aku ... aku taruk atas trolley n tolak trolley tu laju2 ... aku lari ... adek aku terpinga2 tgk aku cm tu ... bile aku da kuar ... parents aku da tunggu ... diorg tanye nape lame sgt ... aku diam je ... esok tu aku demam ...

p/s : jadi apa pendapat anda? Seram? Anda ada cerita di LCCT juga? Mari kongsikan bersama di sini. Dan sila cadangan tempat-tempat yang misteri/seram. Admin akan cuba buat entri mengenai tempat tersebut. 

13 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

macam cerita child play pun ada...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Bullshit cerita ni tpi bab lu cerita pasal airasia tu mmg setuju sgt2

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Anonymoushahahahaaha

cik lebah said... Best Blogger Tips

seram gak r.. naik bulu roma.. bab air asia tu setuju sgt2...

kaizen said... Best Blogger Tips

pergh!!! seram giler....

Unknown said... Best Blogger Tips

serammm!!

Mouriey said... Best Blogger Tips

seramm..meremang bulu roma...huuu!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Part paling seram, flight airasia delay....OMG

Unknown said... Best Blogger Tips

not a big deal... slalu merayau kat LCCT tu kalau amik flight first dalam kul 7. so,salu naik bus ke LCCT lam kul 10 camtu... sampai sane,salunye mandi la,sorang2x lam kul 1-2 pagi. sebab xnak ngantok,so far,xde pape la yg berlaku walaupun mandi sorang2x lam toilet tu. :) siap menyanyi2x lagi,lantak la ape org pk :))

Anonymous said... Best Blogger Tips

kalau awak sudah pingsan lah di situ.
_noorellyana_

Anonymous said... Best Blogger Tips

kalau awak sudah pingsan lah di situ.
_noorellyana_

Anonymous said... Best Blogger Tips

Seram.... patung annabella

Anonymous said... Best Blogger Tips

slma aku naik kpal tak pnh pulak aku jumpa superman kat atas tue .

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...