Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Tuesday, 18 June 2013

Serius : [Video] Penganut Syiah Di Malaysia, Sesat Lagi Menyesatkan


Saksikan video yang menunjukkan perjumpaan penganut Syiah di Malaysia. Markas Syiah ini dikatakan terletak di Klang, Selangor.

video

15 Ciri-Ciri Orang Syiah

Penganut Syiah di Malaysia atau di Indonesia selalu bersembunyi dalam segala hal, terutama mereka mendakwa bahawa Syiah merupakan bahagian mazhab dalam Islam. Padahal sebenarnya tidak. Dalam istilah Syiah, hal itu disebut “Taqiyah”. Namun sebenarnya ada beberapa yang boleh kita perhatikan dari penganut Syiah dari 15 ciri-cirinya yang berikut ini:

1) Mengenakan songkok hitam dengan bentuk tertentu. Tidak seperti songkok yang dikenali umumnya songkok mereka seperti songkok orang arab hanya saja warnanya hitam.

2) Tidak solat Jumaat. Meskipun solat Jumaat bersama jamaah, tetapi dia langsung berdiri setelah imam mengucapkan salam. Orang-orang akan menyangka dia mengerjakan solat sunat, padahal dia menyempurnakan solat Zuhur empat rakaat, kerana pengikut Syiah tidak meyakini kesahihan solat Jumaat kecuali bersama Imam yang ma’sum atau wakilnya.

3) Pengikut Syiah juga tidak akan mengakhiri solatnya dengan mengucapkan salam yang dikenali kaum Muslimin, tetapi dengan memukul kedua pahanya beberapa kali.

4) Pengikut Syiah jarang solat jemaah kerana mereka tidak mengakui solat lima waktu, tapi yang mereka yakini hanya tiga waktu sahaja.

5) Majoriti pengikut Syiah selalu membawa At-Turbah Al-Husainiyah iaitu batu / tanah yang digunakan menempatkan kening ketika sujud apabila mereka solat tidak di dekat orang lain.

6) Jika anda perhatikan caranya berwuduk maka anda akan dapati bahawa wudhunya sangat berlainan, tidak seperti yang dilakukan oleh kaum Muslimin.

7) Anda tidak akan mendapati penganut Syiah hadir dalam kajian dan ceramah Ahlussunnah.
Anda juga akan melihat penganut Syiah banyak mengingat Ahlul Bait; Ali, Fathimah, Hasan dan Husein radhiyallahu anhum.

9) Mereka juga tidak akan menunjukkan penghormatan kepada Abu Bakar, Umar, Uthman, majoriti sahabat dan Ummahatul Mukminin radhiyallahu anhum.

10) Pada bulan Ramadhan penganut Syiah tidak terus berbuka puasa setelah azan maghrib. Dalam hal ini Syiah berkeyakinan seperti Yahudi iaitu berbuka puasa jika bintang-bintang sudah kelihatan di langit. Dengan kata lain mereka berbuka apabila benar-benar sudah masuk waktu malam. Mereka juga tidak solat terawih bersama kaum Muslimin, kerana menganggapnya sebagai bid’ah.

11) Mereka berusaha sekuat tenaga untuk menanam dan menimbulkan fitnah antara jamaah salaf dengan jemaah lain, sementara itu mereka mendakwa tidak ada perselisihan antara mereka dengan jamaah lain selain salaf. Ini tentu tidak benar.

12) Anda tidak akan melihat seorang penganut Syiah memegang dan membaca Al-Quran kecuali jarang sekali, itu pun sebagai bentuk taqiyyah kerana Al-Qur’an yang benar menurut mereka iaitu al-Quran yang berada di tangan al-Mahdi yang ditunggu kedatangannya.

13) Orang Syiah tidak berpuasa pada hari Asyura, dia hanya menunjukkan kesedihan di hari tersebut.

14) Mereka juga berusaha keras mempengaruhi kaum wanita khususnya para mahasiswi di universiti atau di perkampungan sebagai langkah awal untuk memenuhi keinginannya melakukan mut’ah dengan para wanita tersebut apabila nantinya mereka menerima agama Syiah.

15) Orang-orang Syiah tekun mendakwah orang-orang tua yang mempunyai anak perempuan dengan harapan anak perempuannya juga turut menganut Syiah sehingga dengan selesa dia boleh melakukan zina mut’ah dengan wanita tersebut baik dengan pengetahuan ayahnya ataupun tidak. Pada hakikatnya ketika ada seorang yang ayah yang menerima agama Syiah, maka para pengikut Syiah yang lain automatik telah mendapatkan anak gadisnya untuk dimut’ah. Tentunya setelah mereka berjaya meyakinkan bolehnya mut’ah. Semua kemudahan, kelebihan, dan kesenangan terhadap syahwat ini ada dalam diri para pemuda sehingga dengan mudah para pengikut Syiah menjerat mereka bergabung dengan agama Syiah.

Kesimpulannya, ciri-ciri mereka sangat banyak. Selain yang kami sebutkan di atas masih banyak ciri-ciri yang lain sehingga tidak mungkin bagi kita untuk menjelaskan semuanya di sini. Namun cara yang paling praktikal ialah dengan memerhatikan raut wajah. Wajah mereka merah padam jika anda mencela Khomeini dan Sistani, tapi bila anda mengutuk Abu Bakar, Umar, Usman, Aisyah dan Hafshah, atau sahabat-sahabat yang lain radhiyallahu anhum tidak ada sedikit pun tanda-tanda kebimbangan di wajahnya

Akhirnya, dengan hati yang terang Ahlussunnah dapat mengenali pengikut Syiah dari wajah hitam mereka kerana tidak mempunyai keberkatan, jika anda perhatikan wajah mereka maka anda akan membuktikan kebenaran kadar ini dan inilah hukuman bagi siapa saja yang mencela dan meremehkan para sahabat Nabi sallallahu alaihi wasallam dan para ibunda kaum Muslimin radhiyallahu anhunn yang dijanjikan syurga oleh Allah Subhanahu wa Ta’ala.


p/s : Muka semua macam educated.. tapi mcm mana la boleh jadi sesat sampai macam ni sekali... ish3... 



Sumber : Here

29 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

Semoga AlLAH memberikan mereka saya dan seluaruh ummat hidayahNYA sehingga kembali kepada ALLAH S.W.T dalam akidah yang sama seperti akidah Rasulullah s.a.w dan sahabat r.anhum ajma'in

Anonymous said... Best Blogger Tips

NAJIB, ANWAR, TGNA. APA YG KAU BUAT? BERGADUH PASAL POLITIK? BERGADUH SESAMA MELAYU. TAPI PRKARA MCM NI BOLEH TERLEPAS????

Anonymous said... Best Blogger Tips

[Akibat terlalu dikelilingi oleh budaya barat, kehidupan barat, susu shake diet barat, kadang2 kita rasa pelik mengenai sesuatu perkara dalam Islam padahal ia dah lama wujud dan ianyanya hanya khilaf mazhab. Ianya pelik sebab kita masyarakat awam yang cetek ilmu cuba berbicara seolah2 mereka ulama' fiqh muktabar. Sebab tu rasa pelik dan keliru, nampaknya minda kita perlu diisikan semula dengan IslamLife dan dishake kembali supaya tak keliru.]

Tuan Guru Haji Hadi Awang dalam komentarnya mengenai provokasi dan usaha untuk melaga-lagakan Mazhab di dalam Islam terutama di dalam isu di Syria. Rasanya ramai tidak tahu bahawa Imam Abu Hanifah dan Imam Malik adalah anak murid Imam Jaafar al-Sodiq pelopor Syiah 12 Imam dan tuan guru telah mengutarakannya seperti berikut. : "Masalah khilafiyyah di kalangan mazhab Islam yang satu dihidupkan semula. Sepatutnya menjadi perbincangan di kalangan para ulama yang mendalami ilmunya sahaja, tetapi dihidupkan bukan sahaja diantara Sunni dan Syiah bahkan di antara Sunni dan Sunni. Ia disebarkan saperti salafi (wahabi) dan Asya'irah dan Maturidiyyah di kalangan Ahli Sunnah."

Imam Abu Hanifah dan Imam Malik berguru dan bersatu dengan Imam Jaafar al-Sodiq pelopor Syiah Imamiyyah yang beribukan salah seorang daripada zuriyat Abu Bakar Al Siddiq R.A. Semua para ulama yang berwibawa itu menentang kezaliman di zaman Umawiyyah dan Abbasiyyah dan mendokong sesiapa yang adil, seterusnya dakwah dan jihad diteruskan."

Anonymous said... Best Blogger Tips

Harap Admin boleh post komen tuan guru haji hadi mengenai pula daripada mengepost gambar2 pelacur2 berbikini yang hanya menambah dosa kami sahaja selama ini. Syiah hanya disesatkan oleh media barat serentak dengan Islamophobia utk dunia barat dan Syiahophobia di dunia Islam. Kalau sesat, kena buktikan daripada ulama' yang sepakat, dan xboleh masuk mengerjakan haji kerana Allah telah mengharamkan Mekah dan Madinah untuk orang2 kafir. Jadi kalau kafir politik itu normal sedangkan PAS selalu mengkafirkan UMNO dan sebaliknya. http://pas.org.my/v2/index.php/artikel/presiden-pas/1675-apa-yang-tersirat-disebalik-konflik-di-syria

Anonymous said... Best Blogger Tips

boooooooriiiiingggg.......

Anonymous said... Best Blogger Tips

hidopp syiah!!! fuck sunni!!! sunni suck my dick!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

stuju ckap anon 2105. drpada admin post gmbaq teloq anuwar, lebih baek admin post psl cramah agama...btw, dua anon ats syiah sial....

asyraq ismail said... Best Blogger Tips

nate syiah gilo.g mapuh gilo..brani mum ngato ko sunni.tunggu la mum malaikat hntam mum dale kubur..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Celaka ke atas syiah. Syiah x penah murtad sbb syiah xpenah masuk islam.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Hang ni syiah mana? Puak khalid ismath?

scpheo nxyme said... Best Blogger Tips

solat nabi takde berkirap bagai nak halau nyamuk..malah gerakan 3x anggota besar boleh batal solat...tu pun dah cukup membuktikan syiah sesat..btul tak?

scpheo nxyme said... Best Blogger Tips

mungkin imam malik,imam abu hanifah dan imam jaafar as-sadiq btul dalam tindakan mereka..tapi yang saja reka2 adalah orang syiah yang fanatik tak kena tempat dan mereka2 cerita sampai jadi sesat..jd imam2 ni tak sasat..pengikut syiah yang sesat..sama macam saidina Ali dan pengikut syiah..saidina Ali tak sesat tapi pengikut syiah yang sasat..senang je nak patahkan ayat anon syiah 21:01 kat atas tu...huhuhu

scpheo nxyme said... Best Blogger Tips

lagi pun syiah dibenarkan menipu atau taqiyyah...teruk betul...Rasulullah pun xprnah menipu ketika berdakwah...contohnya masa isra mikraj...nabi cerita hal sebenar walaupun nabi tahu ramai yang kluar islam pasal iman tak kuat..hah apa puak syiah nak jawap?

Shin Chan Comel said... Best Blogger Tips

dah tengok video ni..meman pelik style diorang solat...hrmm...

New Entry "Percutian ke Hong Kong - Macau Day 6 Part 2 (The Venetian Macao) "

Anonymous said... Best Blogger Tips

cara mereka berbeza.. tidak bererti mereka tu salah...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Org atas saya syiah.sila pergi mati

Anonymous said... Best Blogger Tips

http://www.pakarbisnesprinting.com/hop.php?ref=jombisnes

Anonymous said... Best Blogger Tips

Harap individu dlm video akan tertangkap dan kita akan tahu siapa tok guru dia org.

jack ham said... Best Blogger Tips

taik syiah detected...fak..

Anonymous said... Best Blogger Tips

ape susah, ikut je nabi. gerenti selamat.

Anonymous said... Best Blogger Tips

di saat menghentam syiah. tiada siapa yang mahu membaca dan mendalami semula sirah nabi. sunnah nabi. dan back to basic agama islam. Islam is the way of life. once we back to foundation, kita akn berada di landasan yang betul.

Anonymous said... Best Blogger Tips

pengikut dan penganut syiah adalah bangang abadi dan lembu yg nyata...

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Anonymous

Phuiiihhh ambik ko!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Pernah terfikir tak kenapa gaya-gaya orang syiah lebih educated dari orang-orang yang komen kat atas ni dengan ayat-ayat mengarut?

Pernah terfikir kenapa ramai dari golongan syiah dari pelajar UIA? Universiti Islam Antarabangsa. bukan setakat sekolah sampai tingkatan 5 tapi suka hati hentam orang.

Selagi mata kita tertutup, penghilatan kita gelap.

Ahmad Fahmi said... Best Blogger Tips

Okay kalau nak compare disegi educated.. Nabi pernah bersabda " diantara pengikut dajjal laknatullah kelah adalah termasuk mereka yang hafiz Quran... Manakala diantaa mereka yang mengenali dajjal pembohong kelak adala tedapat dikalangan mereka yang buta huruf namun keimanan menebal dalam hatinya

Ahmad Fahmi said... Best Blogger Tips

Okay kalau nak compare disegi educated.. Nabi pernah bersabda " diantara pengikut dajjal laknatullah kelah adalah termasuk mereka yang hafiz Quran... Manakala diantaa mereka yang mengenali dajjal pembohong kelak adala tedapat dikalangan mereka yang buta huruf namun keimanan menebal dalam hatinya

Ahmad Fahmi said... Best Blogger Tips

Okay kalau nak compare disegi educated.. Nabi pernah bersabda " diantara pengikut dajjal laknatullah kelah adalah termasuk mereka yang hafiz Quran... Manakala diantaa mereka yang mengenali dajjal pembohong kelak adala tedapat dikalangan mereka yang buta huruf namun keimanan menebal dalam hatinya

Ahmad Fahmi said... Best Blogger Tips

Okay kalau nak compare disegi educated.. Nabi pernah bersabda " diantara pengikut dajjal laknatullah kelah adalah termasuk mereka yang hafiz Quran... Manakala diantaa mereka yang mengenali dajjal pembohong kelak adala tedapat dikalangan mereka yang buta huruf namun keimanan menebal dalam hatinya

Anonymous said... Best Blogger Tips


Tak belajar agama ke??syiah tu ahli neraka sbb pegangan tauhid dieorg berbeza..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...