Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Saturday, 22 June 2013

Cool : Fenomena Bulan Hampiri Bumi Malam Esok [23/6/2013]


Malam esok bakal menyaksikan fenomena Bulan paling hampir dengan Bumi yang dikenali sebagai fenomena Preigee atau Supermoon.

Agensi Angkasa Negara (AAN) dalam satu kenyataan media berkata, fenomena itu akan menyebabkan Bulan kelihatan 14 peratus lebih besar dan 30 peratus lebih cerah.

“Masyarakat dunia akan berpeluang untuk melihat fenomena Bulan paling hampir dengan Bumi ini malam esok.

“Antara kesan jarak bulan yang dekat ini adalah perbezaan pasang dan surut air laut yang tinggi sedikit berbanding kebiasaan,” kata kenyataan itu hari ini.

Mengulas lanjut, kata kenyataan itu, malam esok akan berlaku Bulan berada pada fasa penuh dan berada pada jarak cuma 356,989 kilometer (km) dengan bumi.

Jelas kenyataan itu, Bulan mempunyai orbit sedikit bujur dan bukan berbentuk bulat sempurna dan menyebabkan jaraknya dengan Bumi sentiasa berubah-ubah.

Tambah kenyataan itu, jarak paling jauh Bulan dengan Bumi bagi tahun 2013 ini adalah pada 7 Julai ini iaitu pada jarak 406,491 km.


p/s : Check esok yer.. 

Sumber : Here

16 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

bogel menuju tuhan......fapfapfap.....

Anonymous said... Best Blogger Tips

wat de fap fap jack ham fizy kola is tahi gay. damn..

anon changlun-

Anonymous said... Best Blogger Tips

Astaghfirullah... korg brani ckp mcm ni.. main2 dgn agama.. aku takut bayangkn keadaan aku di pdg mahsyar nt.. aku yg penuh dosa... keadaan keluarga aku.. smoga Allah mengampunkan dosa2 aku dlu and utk korg jgk... amin...

Anonymous said... Best Blogger Tips

ntah, btol ap anon 20:05 kte..dorg mmg xtkut main2 kn agama...bnde len, korg bleh wt men, psal agama, tuhan, baek korg jngn wt men...nnti Allah tarik nyawa, xsmpat bertaubat, baru nyesal xsudah...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Sangat setuju ngan anon 20:05 tuu

Anonymous said... Best Blogger Tips

fizzy kola n jack ham aku minta maaf
klu aku buat korang marah...aku yang
gay sebenarnya iklas dari anom
changlun

anon changlun

Anonymous said... Best Blogger Tips

Nk check hapenye jerebu xsudah2..harap sok xjerebu..huhu

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon changlun mmg celaka taik porno puihh.. p mampus la hang anon changlun kimak

fizzy kola..

Anonymous said... Best Blogger Tips

besok mlm nisfu syaqban..insaflah..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Anon firs tu klu islam tak nak bertaubat...tnggulah balasan dari Tuhan...brtaubatlah sbelum nyesal...

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Anonymous
Kau ni bodoh ke ape??..ke bukan islam??..nk main2 dgn bnde len its ok,aku trime,tp kalau dh msuk hal mempersendakan agama,mainkn kjadian Tuhan mmg aku xleh trime..klau btol kau Islam lebih baik kau brtaubat,klau xnak lg elok murtad dr aku mnanggung malu n tumpang dosa kau sbg seorg sdare seIslam..jgn brckp ikut sedap mulut,pikir dl pkai akal kurniaan Tuhan..i bet u r youngster,budak2 skolah..bgse2 mak ayah blikan spender..stupid..moga Allah bg balasan terbaik n sesuai dgn ape yg kau buat..amin..

Anonymous said... Best Blogger Tips

kenapa semua org butthurt sgt??
tu bkn tjuk buku ke "Bogel Menuju Tuhan"..

Anonymous said... Best Blogger Tips

ya kew..tjuk bku pe kbnde pelik sngt eh..google jap.

Anonymous said... Best Blogger Tips

ada komen lain yg admin dh remove.. lgpn xpyh la nk wat fap ker ape bnda ker.. xsnonoh

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ye ke admin remove jap try

fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap

Fizzy kola

Anonymous said... Best Blogger Tips

Sesungguhnya ALLAH itu Maha Hebat..tidak jatuh kedudukan ALLAH s.w.t walau seluruh dunia berkumpul dan berusaha menghina ALLAH s.w.t dengan sepanduk atau rusuhan...dengan kejadian fenomena alam ini,,ternyata ALLAH s.w.t adalah rabb (pemelihara) sekelian alam..malam tadi terang giler bulan..15 syaaban ek

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...