Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Saturday, 22 June 2013

Serius : Berat Roh Manusia Ialah 21 Gram? (Gambar)


Semua mengetahui setiap manusia mempunyai roh, dan roh itu memiliki eksistensi fizik tertentu, tetapi bagaimana membuktikannya?

Pada tahun 1907, Dr. Duncan Macdougall melakukan kajian untuk membuktikan hal tersebut. Beliau mencuba untuk mengukur berat dari nyawa manusia. Berat ini diukur menggunakan sejenis alat penimbang khas.

Duncan mengumpulkan 6 pesakitnya yang tenat. Pesakit ini dipilih kerana sakitnya yang mengakibatkan keletihan hebat, jadi kematian mereka tidak banyak gerakan, agar lebih mudah untuk ditimbang. Selepas pesakit-pesakit ini meninggal, tiba-tiba jarum timbangan itu bergerak menurun sebesar tiga perempat ounce (sekitar21gram) untuk setiap pesakit.

Setelah itu dia mencuba eksperimen ke atas 15 ekor anjing. Ternyata selepas anjing tersebut mati, berat badannya tidak berkurang. Ini sesuai dengan anggapan bahawa binatang tidak mempunyai jiwa atau ruh.

Kesimpulan yang dibuat Dr. Duncan, roh manusia memiliki berat, dan saat manusia mati roh meninggalkan tubuhnya.

p/s : wallahualam... 

Sumber : here

13 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

berat kote anwar ialah 55 kg.....

ben xii said... Best Blogger Tips

bodoh sial komen kat atas

gaban power said... Best Blogger Tips

Perghh..dasat dia pnya kajian.

Anonymous said... Best Blogger Tips

berat sgt ke kote jack ham sampai bleh main bontot dgn fizi kola. damn it.

anon changlun-

iejal said... Best Blogger Tips

duncan buat kajian ni sebab dia nak buktikan teori darwin manusia evolusi dari monyet (haiwan) adalah salah. Sebab haiwan tak punya jiwa. Berbeza dgn manusia mempunyai jiwa. Tapi sayang duncan tak dpt nak keluarkan buku teori dia sebab masa tu manusia ortodoks sgr. tak boleh ak terima teori dia. tapi apapun terimas pada dia, sebab berjaya menafikan teori darwin yg bangang dan lagi menyesatkan.

Anonymous said... Best Blogger Tips

fizzy kola n jack ham aku minta maaf
klu aku buat korang marah...aku yang
gay sebenarnya iklas dari anom
changlun

anon changlun

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon changlun BANGANG ABADI!!!!!!!......

Anonymous said... Best Blogger Tips

tahi gay mcm jack ham n fizzy kola patut mamposs cepat kena hiv. puihhh

anon changlun-

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ringannya, macam berat sekeping kertas.

budox nakal said... Best Blogger Tips

berat kote anwar 2200kg..ahha ak bnci anwar fuck anwar

Anonymous said... Best Blogger Tips

fuck

admin said... Best Blogger Tips

kajian dia salah. semua manusia hidup dgn udara. udara mempunyai jisim. selepas mati semua udara akan keluar dari jasad.tahap pengembangan paru2 juga perlu di ambil kira yg membawa o2 dan co2.jd berat itu adalah berat udara dlm bdn. bukan roh.

Anonymous said... Best Blogger Tips

MANUSIA PERTAMA DIJADIKAN OLEH ALLAH SWT ADALAH NABI ADAM A.S. BUKAN DR MONYET. XPHM AKU CMNE ORG BOLEH WUJUDKAN DINASOUR LA ORG ZAMAN BATU LA APELA SEDANGKAN NABI ADAM MANUSIA PERTAMA YG HIDOP DI BUMI.....HUUUUU

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...