Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Saturday, 19 January 2013

Cool : Amsterdam, Kota Yang Memiliki Lebih 800,000 Buah Basikal (10 Gambar)

Amsterdam, Kota Yang Memiliki Lebih 800,000 Buah Basikal.
Kota ini adalah kota paling penuh dengan basikal di mana 800,000 buah basikal telah dimiliki di sini. Namun bagaimanapun, kota ini cuma mempunyai populasi sebanyak 750,000 orang iaitu lebih kurang dari bilangan basikal. Menurut statistik, dalam 5 tahun sebanyak 490,000 buah basikal digunakan atas jalan di kota ini setiap hari dengan jarak yang dilalui sebanyak 2,000,000 km setiap hari. Di kota ini juga terdapat lorong basikal, tempat letak basikal dan juga tempat penyimpanan basikal dengan yuran. Bagi peminat basikal, kota ini adalah lokasi yang anda harus lawati.  

12 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

kan bagus kalau mcm ni...

Anonymous said... Best Blogger Tips

sana sejuk...bwk basikal,badan masih segar,x berpeluh dan berbau...kat sini naik basikal pg keje...smpi opis mau lencun satu bdn...

benz zee said... Best Blogger Tips

suruh budak budak fixie tinggal sini.takdela buruk pemandangan

Anonymous said... Best Blogger Tips

ni la br sihat dan jimat..
kat malaysia xnk amalkan cmni..
tukaq kerajaan

Anonymous said... Best Blogger Tips

ni berkaitan mentaliti rakyat..malaysia rakyat semua pemalas..semua nak guna motor n kereta..pergi kedai dekat pun naik moto..termasukla aku..hahaha

mazeer mohamad said... Best Blogger Tips

banyak gila... bagus jugak.

PANAS:AWEK GERSANG CARI JODOH DI LAMAN SOSIAL!
GEMPAR:GOLLUM MENGGUNAKAN PRODUK COLGATE WHITE!
18SX:KISAH AYAH MENODAI ANAK DARANYA!

Anonymous said... Best Blogger Tips

baru mantap mcmni. dulu china pon bnyk pakai basikal masa zaman 80 an dulu.. skrg diorg x bnyk pakai, alih2 belanda plak amalkan

Anonymous said... Best Blogger Tips

Xya nk tukar kerajaan pun da ley wat cani an??

Anonymous said... Best Blogger Tips

kena tukaq kerajaan penang dulu baru boleh buat

Anonymous said... Best Blogger Tips

malaysia iklim tak sesuai.
aku gi china dulu tgk ramai pakai basikal, tapi yelah, cuaca dingin.
sini, lecak ketiak kome.

mr.fapson said... Best Blogger Tips

malaysia patut gak wat mcm nie...xdenye pasal iklim klu nk seribu daya xnk seribu alasan...org malaysia pemalas sbb tu byk org GEMUK kt malaysia nie... WTF!!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

kat malaysia sesuai utk riadah,,kalau nak terbaik,,rutin harian mcm gi keje nak naik basikal..satu jer faktor utama di malaysia tak praktikal,,iaitu cuaca..bukan kerana malas atau tak,,tapi cuaca dan suasana malaysia tak sesuai..dulu aku gi China,,ramai naik basikal..tak mustahil..china ada musim sejuk,,jadi apabila musin sejuk,,tak timbul rasa berpeluh

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...