Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Wednesday, 26 June 2013

Hebat : [Video] "Mat Dan", Mat Saleh Dari England Terer Cakap Terengganu


Ini adalah video yang menjadi viral di FB sejak dari semalam. Video ini menunjukkan seorang mat saleh yang dikenali sebagai Mat Dan yang begitu fasih bercakap loghat Terengganu di Pulau Kapas. Menurut sumber, Mat Dan ini berasal dari Bristol, England. Kisah bagaimana dia datang ke Pulau Kapas sehingga menetap disitu masih menjadi misteri. Dikhabarkan juga bahawa Mat Dan telah memeluk Islam pada awal tahun ini. Wallahualam.. 

video


p/s : Pergh... agak fasih... pelat tu sebab lidah dia keras.. Tapi vocab memang almost perfect beb.. 

Sumber : Here

32 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

berehhhh

Prince of Noob said... Best Blogger Tips

hukaaaloooohh

Anonymous said... Best Blogger Tips

mat salleh dok malaysia boleh berbahasa melayu.. siap boleh ikut loghat tempatan. Orang cina malaysia dok sini bertahun2 tapi ada yang nak bercakap bahasa melayu pun x reti..

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku stuju..cine yg duk mlysia ni berlagak..ckp melayu pn smpai nk terputus lidah

Anonymous said... Best Blogger Tips

korang tau sbb ape cina x reti ckp melayu? sebab ini sume slh umno, tukar kerajaan

Anonymous said... Best Blogger Tips

Aku peduli ape nyer pun x blh ckp melayu

Anonymous said... Best Blogger Tips

Tembak aje cina keling bangsat tu. kata nak jadikan malaysia malaysian

Anonymous said... Best Blogger Tips

org Msia bangang tak pandai ckp omputih! hargh ptuih! - nona

Anonymous said... Best Blogger Tips

lidoh ye ni kene setal nge budu, nge kepok tiap tiap ari memang paseh la cakak ganu

Anonymous said... Best Blogger Tips

melayu sembang je lebih... nak tembak konon... tembak pkai pistol air bole lah...

Anonymous said... Best Blogger Tips

pistol air yang boleh menyebabkan anon 7.29 terlantar tak lena tidur selama 9 bulan!

Anonymous said... Best Blogger Tips

mat dan ke atau mat dang!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

i smell racism here...

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku setuju anom2 kt atas ni..org cina lahir dn membesar kt sni tp bahasa melayu hampaih..dh ler telo pastu lgsung x master bahasa melayu..blk negara china lu la weh...wtf

Anonymous said... Best Blogger Tips

umno punyer pasal la..masi lg wat sekolah cina dn india lg..patut ikut mcm thailand org cina ker per mesti belajar dn master bahasa siam jer..umno pegang m'sia bodoh nk mampos..

Anonymous said... Best Blogger Tips

abih tu.. ada cina dan india dpt A dlm SPM.. sapa nak jawab.. suruh lah mamat putih tu buat karangan.. tgk lulus ke tidak...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Macai cina detected..

Anonymous said... Best Blogger Tips

melayu racist detected..

Anonymous said... Best Blogger Tips

ambo stuju....umno racist sngt. dia pikir melayu ni trtutup sngt smpai tkleh nk share

Anonymous said... Best Blogger Tips

melayu trlalu racist smpai tkleh nk amalkn konsep trbuka. melayu fikir dia la yg istimewa, dia la yg xlusif..tu sbb nmpak mcm amalkn dasar trtutup pd kaum2 lain. Senang citer, tgok je cina2 kelantan yg secara trbuka diterima melayu pas kt sana

kepala_bapak_kau_berjambul said... Best Blogger Tips

.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




.


.




ady said... Best Blogger Tips

mat dang ni kerja kat pulau kapas, bawak bot. ya, dia dah memeluk islam awal tahun.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Dasar cina bukit dan keling paria. Boleh duduk mewah kat m'sia sbb keterbukaan org melayu bodoh. Cuba depa pi duduk kat brunai, indon, Thailand, Australia, US dan sebagainya. Ko org ingat boleh cakap bahasa ibunda? Kenapa UMNOK bodoh tak buat skolah jenis kebangsaan Iban, Dayak dan banyak lagi peribumi di Sabah Sarawak yg sepatutnya lebih berhak untuk memertabatkan bahasa ibunda masing masing, Tapi Cina DAP kat Miri, kucing Sibu boleh dapat bantuan penuh skolah jenis kebangsaan WTF mannnn....

Anonymous said... Best Blogger Tips

yezzaa. Aku pernah jumpa dia masa pergi pulau kapas hari tu. Weyyy kau orang jgn nak main perkauman sgt lahh. Pergi kelantan tengok cina india kecek klate. Tulah bodoh duk rumah melancap je mana nak tau.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Btul ckp tu..cm lanciao cina...bkn stakat ckp telo..telo pun x basuh..
pngotor nakharommm..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Macai cina kelantan detected..
Sedut punggung cina kuat kuat..
mn tau nnt blh dpt hasil..
Huehuehueh..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Melayu racist???..ptuihhh..
kt klantan ad cina sial brp eko sgt??
pi la penang...tgk sapa yg truly
racist...ckp men sembur j..

sapa yg start racist dlu??
Isu racist dh mla bgkit skng knpa??
asal mlayu tetap pndirian..
fight for our right..itu ke
yg korang ckp racist??..

klu ckp j pndai..tp kaum sndiri
xnak sayang..xnak martabatkan...
baik pi tukar jd cina la wei..
buang mmber mmber melayu ko..
pi kwan ngan cina..

ptuihh.

Anonymous said... Best Blogger Tips

encem.........nak kenal!!!/????

Anonymous said... Best Blogger Tips

peh hensem betul mat saleh ni. mengalahkan lelaki melayu (of course). ISLAM pulak tu..malangnya aku tak paham sepatah pun loghat terengganu. mcm la mat saleh ni terer cakap omputih..ganu je yg dia tau..sigh

Anonymous said... Best Blogger Tips

ops silap..macam la mat saleh ni pandai cakap BAHASA MELAYU baku..silap typo pulak

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ni mat kool la bukan mat salleh.. Yes, smua monyet..

♥M.Y.R.A.E.L.M.Y.R.A♥ said... Best Blogger Tips

ni org kampung aku. petang2 selalu nampak dia. heeeee.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...