Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Wednesday, 18 September 2013

Cool : Pelancaran Kereta Lutsinar Pertama Di Dunia Di Frankfurt (5 Gambar)


Pengunjung di Pameran Kereta Frankfurt boleh melihat dengan jelas sistem keselamatan termasuk sensor, sistem brek dan beg udara pada model sedan itu yang biasanya tersembunyi di sebalik panel kereta biasa.

Menurut TRW Automotive, kereta itu turut dilengkapi sistem tali pinggang keledar baru yang boleh bertindak balas mengikut situasi pemanduan selain mengelakkan pemandu beralih dari kedudukan mereka jika berlaku kemalangan, sekali gus mengurangkan risiko kecederaan lebih teruk.

Ketua Pegawai Eksekutif TRW, John Plant memaklumkan ciptaan kereta itu juga adalah sebahagian daripada usaha mereka untuk mengurangkan kadar kematian akibat nahas jalan raya di seluruh dunia.

"Beberapa fungsi lebih canggih termasuk sistem sokongan kecemasan pada kereta ini akan diperkenalkan pada masa hadapan," jelasnya lagi.



Sumber : Here

30 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

Hidup kelantang. Woohooo!!

Anonymous said... Best Blogger Tips


Pray for Syiria,mesir,Palestine and all the Muslim and muslimat in the world!!

Anon: imam Mahdi follower

Anonymous said... Best Blogger Tips

hidup dgn ehsan kerajaan persekutuan.
alau takde kerajaan persekutuan bantu dah lama merempat negeri kau!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Sememang kaum Adam itu tahu akan kedatangan akhir zaman itu semakin hampir..
Tetapi dilekakan dengan kelalaian duniawi..

Time to SUJUD!!

Imam Mahdi follower

Anonymous said... Best Blogger Tips

Johor celaka

Anonymous said... Best Blogger Tips

admin bodoh. approved komen yg tak berkaitan.

Anonymous said... Best Blogger Tips

kepala butuhlah ko hanjing..itu semua Tuhan yg beri rezeki..bukan kerajaan hanjing ko tu

Anonymous said... Best Blogger Tips

berhenti kat traffic light, ramai nanti tengok celah kangkang awek tu..!!!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

sarawak babi...

Prince of Noob said... Best Blogger Tips

apsal ada censored kat kaki awek tu? body kereta ni buat pakai apa kaca ke plastik? kalau eksiden mau terburai body. lepas ni tak boleh la korek idung dalam kereta lagi

Anonymous said... Best Blogger Tips

xleh nak garu telor kalau gatal!!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Skunk bnyak komen kne rmove..... x ble blah

Anonymous said... Best Blogger Tips

YESS, MEMANG BAGUS REMOVE KOMEN ANON2 BARU YANG MAIN ABAH2 NI..NTAH APA2 KOMEN NTAH. LAGI BAGUS ANON2 LAMA..BACA KOMEN PUN SERONOK JE..NI BARULAH KEMBALI SEPERTI ASAL HEHEHEHE...!!! ORANG ATAS NI PUNCA KOMEN BANGANG2..BAGUS ADMIN, KEKALKAN ANON LAMA!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Anon atad aku pemakan taik... ko tu bkn anon ko tu abg non kunyit.... bak kata prpatah lama yg sesuai ngan ang..... like father like son n look like piggy....haha .aku tgk ko kmen cm bodo2 je sah ko bru join blog ni.... ko dga sni sblum aku ludah muka penyu ko tu..... komen yg berunsur keagamaan. Negara,kaum ,adat, ngeri, budaya yg bleh mcetuskan keadaan tidak baik bru la remove..... anon atas aku abah ko bohjan hottttt..... abah ko ada skandal ngn kambigng pakcik ayoub.... onyang ko bekas penari kabret..... puuihhhh

Anonymous said... Best Blogger Tips

KOTA KINABALU: Peguam Jawatankuasa Kempen Anti Saman Ekor (Kase), Zulhazmi Shariff menjelaskan sesiapa yang mendapat saman Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) dan tidak membayar saman tersebut bukan satu kesalahan.

Beliau berkata, di dalam Akta Pengangkutan Jalan 1987 tidak mengandungi arahan bahawa saman atau kompaun itu wajib dibayar.

"Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Hussein mengeluarkan arahan agar membayar saman dengan kadar yang baru iaitu RM150 tetapi jumlah tersebut akan meningkat jika engkar arahan.

"Saya nak cabar Hishamuddin tunjukkan dalam akta tersebut yang mengarahkan saman itu perlu dibayar, kalau dia boleh tunjuk sepatah ayat mengatakan bahawa saman atau kompaun perlu (wajib) dibayar, saya akan membayar kesemua saman-saman AES yang telah dikeluarkan," ujarnya.

Beliau turut mempersoalkan keputusan kerajaan yang meminta pemandu yang mendapat saman membayar kompaun dengan jumlah denda yang baru.

"Kompaun tidak wajib dibayar. Saman AES ialah perintah supaya hadir mahkamah bukan minta dibayar RM300 atau RM150 atau berapa sekali pun.

"Jika penerima saman tidak membayar kompaun, Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) atau Polis Diraja Malaysia (PDRM) jika telah diserahkan kepada PDRM, tidak boleh menyenarai hitam kerana saman itu tidak tertunggak selagi tidak dibawa ke mahkamah. Sekarang prosiding AES di mahkamah masih ditangguhkan, jadi tiada apa-apa tindakan boleh diambil jika penerima saman abaikan saja saman-saman tersebut.

"Yang tidak mahu ke mahkamah itu ialah Peguam Negara bukan penerima saman. Jadi kenapa penerima saman hendak dihukum atas tindakan Peguam Negara yang tidak mahu ke mahkamah?" tanya beliau.

Beliau melihat keputusan tersebut adalah kerana kerajaan perlu membayar kepada syarikat pembekal mengikut perjanjian yang telah dipersetujui.

Katanya, atas sebab pemandu yang kena saman AES tidak dapat didakwa dan terdapat saman-saman yang dibatalkan di mahkamah kerana mempunyai masalah teknikal dari sudut pendakwaan, maka kerajaan mengugut agar pemandu membayar saman-saman tersebut agar syarikat pembekal mendapat bayaran.

"Saya pasti kerajaan terdesak untuk bayar kepada syarikat pembekal, jika sebelum ini setiap satu saman mereka akan dapat RM16 dan jumlah denda sekarang RM150 sudah pasti pembekal mendapat RM8.

"Untuk kerajaan tidak membayar komisyen tersebut adalah satu yang mustahil kerana ia terkandung di dalam perjanjian, dan jika benar kerajaan tidak mahu bayar, satu jumlah pampasan yang besar perlu dikeluarkan untuk kos ganti rugi mereka," tambah beliau.

Sehubungan itu, beliau meminta mana-mana pemandu yang menerima saman AES agar tidak membayar saman tersebut dan hadir ke mahkamah

Beliau bersedia untuk mewakili mereka kerana terdapat saman-saman yang sebelum ini telah dibatalkan oleh mahkamah.

Jom pakat ramai-ramai janga bayar saman! padan muka ko

Anonymous said... Best Blogger Tips

lama x nyakat jack ham belaan anjing. dah xberani komen leteww

-Anon Changlun-

Anonymous said... Best Blogger Tips

Mana engine nya. Harap body aje lawa...

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon lama suma mcm bangang kaki pondan! harg tuih!
abah kau la!
anon baru lagi best!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ko tu yg bangang anon2 baru, aku mmg jarang komen, tapi aku ni pembaca lama blog ni. Aku tau la mane anon baru, mane yang lama. Ko yang bangang. Nak mengutuk pun tak pandai, nak maki pun tak pandai. Geli aku baca komen anon2 baru ji. Pergi jadi gay la woi!!

linear.interior.works said... Best Blogger Tips

elok tu senang sikit mat rempit nk ragut..

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon lama perasan mcm bagus2, hargh ptuih! sendiri cakap sendiri bagus mcm lahanat!
abah kau cilanat besar! THE BIG CHILANAT!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Lirik Lagu Botingkek-tingkek - W.A.R.I.S

Waghih!!
Duek den botingkek tingkek 5x
Dari Jolobu sampai Bongek

Koba an kek seluruh kampung
Duek koteh nak di lambung
Kuek bona laie sombong
Keto kek ghumah bersusun-susun
[*] Koba an kek seluruh kampung
Duek koteh nak di lambung
Kuek bona laie sombong
Keto kek ghumah bersusun-susun
Itu gayo payo Kumboh
Jadi monantu memang untung
Tak payah nak bukak warung
Duek tak abih bosambung-sambung

Duek den botingkek-tingkek (7x)

Dari Jolobu sampai Bongek
Duek den botingkek-tingkek
Ado tanah meghato tompek
Dalam kampung pandu Cadillac
Cormin golap body full black
Belanjo ghoto tak abih-abih
Namo ea pon MC Waghih
Tak ponah donga ko cik adik?
Waghih! Waghih! Waghih!
Terobang tinggi ala cenderowasih
Laei tinggi dari V6
Tompek turun VVIP
Tingkek totinggi KLCC
Mitsubishi Lancer Poit
Guno ea nak poie ladang sawit
Duek dah botingkek-tingkek

English Rap

Repeat [*]

Duek den botingkek-tingkek (7x)
Dari Jolobu sampai Bongek

Okay esey on, ekau pon on
Tengok sapo laie champion
Masih hari hari mantai
Lombu totumbang macam sambut don
Ghoman sey macam James Bond
Milah tengok pun turn on
Tak sodar diri dah mengolamun
Kok iyo pun jangan la guno timun

Sonang ceghito orang panggil den joki
Kotongahkan muzik rap dalam dialek nogori
Musuh tengok iri hati
Tok Mat dongar confirm happy

Ghoto kalau dibelanjo di jalan boto
Tak salah tu doo
Masalah orang kito takdo duit
Borobot ghoto
Duek abih tah komano
Monyosa kemudian takdo guno
Ghumah togadai nak tingga kek no?
Melopong yolah nak buek camno

Repeat [*]
Duek den botingkek-tingkek (7x)
Dari Jolobu sampai Bongek

Repeat [*]
Duek den botingkek-tingkek (7x)
Dari Jolobu sampai Bongek
Haha. Waghih.
Duo ghibu duo boleh
Boek tak boek jang


Sumber : http://www.liriklagumuzika.com/2013/07/lirik-lagu-botingkek-tingkek-waris.html#ixzz2fLiILABq

Anonymous said... Best Blogger Tips

Lirik Lagu Botingkek-tingkek - W.A.R.I.S

Waghih!!
Duek den botingkek tingkek 5x
Dari Jolobu sampai Bongek

Koba an kek seluruh kampung
Duek koteh nak di lambung
Kuek bona laie sombong
Keto kek ghumah bersusun-susun
[*] Koba an kek seluruh kampung
Duek koteh nak di lambung
Kuek bona laie sombong
Keto kek ghumah bersusun-susun
Itu gayo payo Kumboh
Jadi monantu memang untung
Tak payah nak bukak warung
Duek tak abih bosambung-sambung

Duek den botingkek-tingkek (7x)

Dari Jolobu sampai Bongek
Duek den botingkek-tingkek
Ado tanah meghato tompek
Dalam kampung pandu Cadillac
Cormin golap body full black
Belanjo ghoto tak abih-abih
Namo ea pon MC Waghih
Tak ponah donga ko cik adik?
Waghih! Waghih! Waghih!
Terobang tinggi ala cenderowasih
Laei tinggi dari V6
Tompek turun VVIP
Tingkek totinggi KLCC
Mitsubishi Lancer Poit
Guno ea nak poie ladang sawit
Duek dah botingkek-tingkek

English Rap

Repeat [*]

Duek den botingkek-tingkek (7x)
Dari Jolobu sampai Bongek

Okay esey on, ekau pon on
Tengok sapo laie champion
Masih hari hari mantai
Lombu totumbang macam sambut don
Ghoman sey macam James Bond
Milah tengok pun turn on
Tak sodar diri dah mengolamun
Kok iyo pun jangan la guno timun

Sonang ceghito orang panggil den joki
Kotongahkan muzik rap dalam dialek nogori
Musuh tengok iri hati
Tok Mat dongar confirm happy

Ghoto kalau dibelanjo di jalan boto
Tak salah tu doo
Masalah orang kito takdo duit
Borobot ghoto
Duek abih tah komano
Monyosa kemudian takdo guno
Ghumah togadai nak tingga kek no?
Melopong yolah nak buek camno

Repeat [*]
Duek den botingkek-tingkek (7x)
Dari Jolobu sampai Bongek

Repeat [*]
Duek den botingkek-tingkek (7x)
Dari Jolobu sampai Bongek
Haha. Waghih.
Duo ghibu duo boleh
Boek tak boek jang


Sumber : http://www.liriklagumuzika.com/2013/07/lirik-lagu-botingkek-tingkek-waris.html#ixzz2fLiILABq

Anonymous said... Best Blogger Tips

Lirik Lagu Botingkek-tingkek - W.A.R.I.S

Waghih!!
Duek den botingkek tingkek 5x
Dari Jolobu sampai Bongek

Koba an kek seluruh kampung
Duek koteh nak di lambung
Kuek bona laie sombong
Keto kek ghumah bersusun-susun
[*] Koba an kek seluruh kampung
Duek koteh nak di lambung
Kuek bona laie sombong
Keto kek ghumah bersusun-susun
Itu gayo payo Kumboh
Jadi monantu memang untung
Tak payah nak bukak warung
Duek tak abih bosambung-sambung

Duek den botingkek-tingkek (7x)

Dari Jolobu sampai Bongek
Duek den botingkek-tingkek
Ado tanah meghato tompek
Dalam kampung pandu Cadillac
Cormin golap body full black
Belanjo ghoto tak abih-abih
Namo ea pon MC Waghih
Tak ponah donga ko cik adik?
Waghih! Waghih! Waghih!
Terobang tinggi ala cenderowasih
Laei tinggi dari V6
Tompek turun VVIP
Tingkek totinggi KLCC
Mitsubishi Lancer Poit
Guno ea nak poie ladang sawit
Duek dah botingkek-tingkek

English Rap

Repeat [*]

Duek den botingkek-tingkek (7x)
Dari Jolobu sampai Bongek

Okay esey on, ekau pon on
Tengok sapo laie champion
Masih hari hari mantai
Lombu totumbang macam sambut don
Ghoman sey macam James Bond
Milah tengok pun turn on
Tak sodar diri dah mengolamun
Kok iyo pun jangan la guno timun

Sonang ceghito orang panggil den joki
Kotongahkan muzik rap dalam dialek nogori
Musuh tengok iri hati
Tok Mat dongar confirm happy

Ghoto kalau dibelanjo di jalan boto
Tak salah tu doo
Masalah orang kito takdo duit
Borobot ghoto
Duek abih tah komano
Monyosa kemudian takdo guno
Ghumah togadai nak tingga kek no?
Melopong yolah nak buek camno

Repeat [*]
Duek den botingkek-tingkek (7x)
Dari Jolobu sampai Bongek

Repeat [*]
Duek den botingkek-tingkek (7x)
Dari Jolobu sampai Bongek
Haha. Waghih.
Duo ghibu duo boleh
Boek tak boek jang


Sumber : http://www.liriklagumuzika.com/2013/07/lirik-lagu-botingkek-tingkek-waris.html#ixzz2fLiILABq

Anonymous said... Best Blogger Tips

Sudahkah anda berselawat ke atas nabi pada hari ini??

Anonymous said... Best Blogger Tips

Anon baru pmakan taik bru knal blog n kmen skit2 dh blagak cm siamang.... nnt kne tepek skit mrh dan2 nk buat aduan la pe.... ktrang kt cni fuck orang cm tu.... ni lg seko duk manyi lagu bodo btingkek2 pa hal.... nntu buh pnampo mlalak skmpung..... sakai tol.... anon 13:21 jgn jd sakai ok nnt gua ludah muka lu.... ari2 mlancap smpai otak biollll

Anonymous said... Best Blogger Tips

dear anon 17:48.
abah kau is lahanat!

-abah kau-

Anonymous said... Best Blogger Tips

Anon 22:40 abah ko jantan gay.... ksian makbko lubang dh brtaun kmarau.... mohon dgn baik bia aku suburi lubang mak ko.... please smlm je...... abah kobxpe tiap2 mlm korang bjubo kt blkng reban kmbing bang mud.....

Anonymous said... Best Blogger Tips

apa pun kau kata... abah kau tetap lahanat!

Anonymous said... Best Blogger Tips

tiba ada komen cakap sarawak babi johor celaka apasal?bagi malu kita sbg org melayu je...celaka betol lah blog ni!!!!!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...