Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Monday, 29 April 2013

OMG : "Etoile Bleue", Lukisan Yang Berharga $37 Juta (4 Gambar)


Lukisan ini dilukis oleh Joan Miro dan telah dijual pada harga$37 Juta pada tahun 2012. Lukisan yang dinamakan "Peinture (Etoile Bleue)" merupakan rekod jualan tertinggi bari pelukis tersebut.


p/s : Aku tak paham.. 

Sumber : here

30 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

lukisan mcm cilanatpun harga x masuk akal..bodo amat org yg membelinya

Anonymous said... Best Blogger Tips

ko bukan berjiwa seni jgn ckp mcm cibai la..tak tau duk diam2..

Anonymous said... Best Blogger Tips

dah ko berjiwa seni sgt ke

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ini semue salah kak ros!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

kakak? tua dah tu.. nenek lah..

Anis Nadia said... Best Blogger Tips

krik krik

Anonymous said... Best Blogger Tips

entah apa yg org seni nmpk..bagi ak lukisan ni tah apa2..x menenangkan jiwa lgsung

Anonymous said... Best Blogger Tips

Aku ingat lg cikgu seni maki hamun biler lukis or warna cincai... tapi aku duk tgk yg jual mahal nak mampus semua mcm cincai... so saper yg salah? cikgu seni ke org lain? hehehe

Anonymous said... Best Blogger Tips

Bideo abang non best lg

Shin Chan Comel said... Best Blogger Tips

lukisan yang 'cantik'...

New Entry "Percutian ke Hong Kong - Macau Day 5 Part 4"

ali said... Best Blogger Tips

Lukis mcm nak ke parit pastuh bubuh nama ala2 puitis..jual juta2...perghhhhh

Anonymous said... Best Blogger Tips

mak ai garis2 mcm tu 37juta??kaler apa dia pki...???

P.Preity Petry said... Best Blogger Tips

Harganya mahal bukan pasal lukisan tu. Harga mahal kerana pelukis tu terkenal.

Anonymous said... Best Blogger Tips

wtf org atheist

Anonymous said... Best Blogger Tips

cuba korang tngk btul2..kalau korang hayati btul2 korang akn thu ape bnde 2

Anonymous said... Best Blogger Tips

Peta harta karun tu, ..

Anonymous said... Best Blogger Tips

lukisan mahal bukan kerana cantik lukisan tu...tp mahal dsebabkn oleh bagaimana yg melihat hasil karya n penghasil karya tu mempunyai pendapat yg hampir sama..mane taw lukisan kat atas nie mesej disebaliknya sgt bermkna..lgpun lukisan yg mahal mcm lukisan sapa nth, dia letak satu titik je atas lukisan tu pun blh mencecah harga berjuta....

Nuar Neo said... Best Blogger Tips

???? lukisan kat jamban lagi lawa,,

Anonymous said... Best Blogger Tips

bg aku yg pink tu pengantin pmpuan..tgah tggu pngantin laki..so sweet :)

Anonymous said... Best Blogger Tips

wow aku dah nampak...

yg pink tu ikut bentuk lurah bontot.
yg hitam bintik tu, lubang dier.
yg kuning tu, t**k yg kuar.
yg hitam atas sikit tu bulu pubis.

see, doesnt take a genius to appreciate art ;-)

Anonymous said... Best Blogger Tips

berjiwa seni kepala butuh bapak ko lah..seni hanjing kalo mcm tu

manipulasi bahasa online said... Best Blogger Tips

x lihat apa mesej pun.mungkin pelukisnya org terkenal kot.bukan lukisan

Anonymous said... Best Blogger Tips

bapak dia mahal...
lagi cantik lukisan kalau aku guna pancutan air fap..fap..fap..fap

-bontotkurap-

Anonymous said... Best Blogger Tips

jgn nak m'hina hasil karya org lain kalau anda sendiri x pandai melukis,,, mmg btul hasil lukisan di jamban @ lubang parit tu lebih cntik dripada nie,,, tp,,, spa yg pernah m'jual lukisan2 sebegitu??? mengapa x anda yg m'jual lukisan2 sebegitu??? bukan di sebab kn pelukis nie terkenal kena bg harga yg mahal pada lukisan t'sebut,,, tp,, di sebabkan terdapat isi tersirat n tersurat pd lukisan tersebut,,, hanya org yg b'pikiran luas n perpandangan jauh shaja yg tahu...

Anonymous said... Best Blogger Tips

bagi aku...makin lama pelukis dia mampus...makin mhal la lukisan tu

Anonymous said... Best Blogger Tips

pada pandangan mata saya, lukisan ini bermaksud perjalanan hidup seorang wanita yang berliku, dan penuh dengan detik hitam, dan apabila dia dapat mengharungi semua itu dia bebas seperti seekor burung yg terbang bebas

Anonymous said... Best Blogger Tips

hidupnya yg penuh berliku dan bebas, maaf, tafsiran ini dari pandangan mata saya sj.

Anonymous said... Best Blogger Tips

cantik lagi street artis punyer lukisan

Anonymous said... Best Blogger Tips

WOW !! MAKSUD NYE AQ PELUKIS YG TERHEBAT MASA UMUR AQ 3 TAHUN LAHH!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

biasalah orang kaya luar negara banyak duit smpai x tau nk buat apa, komfon diorang beli punya, tak kisah lukisan cincai buncai janji lukisan mahal, bila diorang beli lukisan mahal repustasi diorang mesti naik....hahaha..nie utk pandangan peribadi sahaja

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...