Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Tuesday, 29 January 2013

Info : Hotel Terbesar Di Dunia Binaan Nazi Yang Tak Pernah Didiami (10 Gambar)


Hotel yang terletak sepanjang 3 batu di pulau Ruegen, Jerman ini merupakan hotel terbesar di dunia yang pernah dibina oleh Nazi. Hotel ini mempunyai 10,000 bilik yang dapat memuatkan 20,000 penghuni dalam satu-satu masa. Namun, setelah 70 tahun pembinaannya, hotel ini tidak pernah digunakan. Hotel yang dikenali dengan nama Hotel Prora ini dibina pada 1936 dan siap pada 1939 yang menggunakan lebih 9000 orang tenaga kerja. 

Rancangan asal pihak Nazi ialah untuk membina hotel bagi pekerja Jerman untuk menyebarkan Propaganda Nazi. Pihak Nazi ingin membina 4 resort di kawasan hotel ini yang dilengkapi dengan panggung wayang, kolam renang, dewan serbaguna dan jeti untuk kapal persiaran berlabuh.

Namun rancangan pihak Nazi gagal apabila perang bermula. Pembinaan resort terbengkalai akibat perubahan dasar yang dilakukan oleh Hitler yang memindahkan semua pekerja pembinaan hotel ke Peenemünde untuk membina V-Weapon untuk berperang dengan pihak Allied.


p/s : Terbiar macam tu jer... Hebat vision Hitler nih..

Sumber : Here

19 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

1st! Akhirnya

Anonymous said... Best Blogger Tips

tukaq kerajaan

anti BN said... Best Blogger Tips

jatuhkan BN adalah 1 fardu kifayah...takbir 3x

Anonymous said... Best Blogger Tips

cacai bn xbgn lg..
xsmbhyg subuh ke?
tukaq kerajaan

Anonymous said... Best Blogger Tips

anak itik mne dok melalut pgi2 ni...

Anonymous said... Best Blogger Tips

tidak pernah ada dalil utk menjatuhkan kerajaan yg pemimpinnya solat. mohon jgn suka2 letak hukum fardu.

Anonymous said... Best Blogger Tips

hehehe the only good system is a soundsystem

Anonymous said... Best Blogger Tips

Lmbu pr mmg suke nazi2 ni

Anonymous said... Best Blogger Tips

Penyokong peliwat melalak pagi2

Mohd Hazim said... Best Blogger Tips

KENAPA TAK DA ORANG DUDUK????

PROMO BLOG JAP
http://hazimteritory.blogspot.com/

mazeer mohamad said... Best Blogger Tips

banyak hantu nih.. hahaha!

18SX:KISAH MALAM PERTAMA TIGA BERADIK!
WOW:LUKISAN LUCAH YANG TERMAHAL DI DUNIA!
KUNING:GAMBAR MELAMPAU WANITA YANG DIAMBIL OLEH ORANG OTAK KUNING!

xpenting89 said... Best Blogger Tips

Anon 08:18. Aku tau hadith yg kau cakap psl pemimpin solat tu hadith apa.. Sila belajar fiqih lebih lagi ya...

Rasulullah SAW bersabda,"Akan dilantik para pemimpin yang kamu setujui (kebaikan sebahagian perbuatan mereka) dan kamu akan membantah (kejahatan sebahagian perbuatan mereka). Sesiapa yang membenci (perbuatan munkar) maka dia terlepas (dari dosa), sesiapa yang membantah maka dia selamat (dari dosa), namun (yang berdosa) sesiapa yang redha dan menuruti (perbuatan munkar)". Sahabah bertanya: "Tidakkah boleh kami perangi mereka?" Jawab baginda: "Tidak! selagi mana mereka bersolat" [Riwayat Muslim].

Maksud pemimpin solat tu bukan setakat pemimpin solat je, tapi maksudnya adalah pemimpin yg melaksanakan seluruh syariat/hukum islam. Faham??

ps:- Aku bukanlah dari mana2 parti... Tapi aku tak boleh tengok ada cacat dalam ilmu fiqih, dan sebab tu aku perbetulkan.. Wallahualam...

Anonymous said... Best Blogger Tips

tgk..org mcm ni la yg kite nk..debat berdasarkan hadis dan alquran..bkn mcm cacai2 bn yg ske ati ckp ikut sdp molot je..kepala bn pn blh men2 dgn lafaz sumpah,inikan plak cacai2..
tukaq kerajaan

Anonymous said... Best Blogger Tips

byk nya lmbu pr

Anonymous said... Best Blogger Tips

astaghfirullahalazim..jge2 dlm brkate..xbaik mrh2 smpai ckp ikut sdap je..mrh tu dtg drpd api,syaitan..jgn jd syaitan..pgi ambk wudhu' byk2kan istighfar..

Anonymous said... Best Blogger Tips

ulama? alamak? ularmak? mana satu yg mnjadi pilihan hati?

Prince of Noob said... Best Blogger Tips

aku nak duduk sana lah

Btw jom join Contest yang sangat mudah kat SINI dan menangi wang tunai segera.

Anonymous said... Best Blogger Tips

baca ni kawan2. http://akustressgiler.blogspot.com/2012/01/berita-anwar-seronok-dengan-kesilapan.html

Anonymous said... Best Blogger Tips

macam org bodoh plak post kan wall ttg kerajaan dan bangga mengaku anti bn.. such as people who not knowledgeable produce dissatisfaction on pleasant allah swt

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...