Utama

Utama 2

Geng Stress

TAWARAN HANGAT!!

BANNER UTAMA (728X90) = RM200/ sebulan



BANNER+IKLAN TEKS +ENTRY- RM250/ SEBULAN


REVIEW / ADVERTORIAL - RM50


APA TUNGGU LAGI?? SILA EMAIL


akustress3@gmail.com


Kongsikan Entri Kami

Saturday, 25 August 2012

Serius : "Ma'nene", Ritual Menukar Baju Mumia Di Indonesia (8 Gambar)


Di daerah Toraja, Sulawesi Selatan, Indonesia terdapat satu ritual setiap 3 tahun dimana para penduduk menggali kubur nenek moyang mereka untuk ditukarkan pakaian mereka dan diarak di sekeliling kampung. Ritual yang dipanggil Ma'nene itu bertujuan untuk memberi penghormatan kepada si mati dengan memberi pakaian baru kepada mereka.








p/s : Pelik dan seram.. 

sumber : here

9 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

MACAM2 ORG KAFIR NIE

Anonymous said... Best Blogger Tips

ma'nene ke mak nenek? haha

Anonymous said... Best Blogger Tips

letak salib tu kapirla....kalau ak x dernye nak pegang mayat yg dh reput camtu...hidup terlalu boring sampai mayat pon nk maen solek2

Anonymous said... Best Blogger Tips

myt laki nmpk cam tsenyum dapat baju baru. hehehe

Anonymous said... Best Blogger Tips

ramai lagi indonesia yg bodo rupanya

Anonymous said... Best Blogger Tips

meremang bulu roma aku tengok gambar2 ni

Anonymous said... Best Blogger Tips

sukahati je ckp kafir...ko la yg kafir,,,maksud kafir pun xpaham...kafir tu org yg xde tuhan dok sembahh bnda bhala...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Syirik!!!!!!!!!!!!!!!!

gesit aditama said... Best Blogger Tips

sok suci ngatain budaya itu sririk,kafir ,loe sekolah kagak sih ... itu namanya tradisi,dasar bodoh

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...