Kongsikan Entri Kami

Monday 20 August 2012

Review : Panduan Membina Laman Web Menggunakan Joomla


Memiliki sebuah laman web terutamanya untuk tujuan bisnes merupakan salah satu senjata terpenting pada masa kini.Jika sebelum ini,mereka yang mempunyai perniagaan hanya mempromosikan perniagaan mereka secara manual,kini melalui laman web,mereka mampu mempromosikan perniagaan mereka secara automatik dan juga ke seluruh negara tanpa batasan!

Laman web juga sangat sesuai sekali kepada usahawan-usahawan muda yang mempunyai modal kecil dan baru belajar berjinak dalam dunia perniagaan.Dengan memiliki laman web,usahawan-usahawan baru boleh memulakan perniagaan mereka tanpa perlu memiliki tapak perniagaan mereka.

Selain itu,laman web tidak tertumpu kepada satu jenis laman web sahaja,anda mampu membina pelbagai jenis laman web,antaranya ialah laman web jenis :

- Website korporat atau  portal
- Laman web persatuan / pertubuhan
- E-commerce
- Portal komuniti
- Laman web sekolah atau kolej
- Akhbar dan majalah
- Aplikasi kerajaan
- Laman web organisasi atau kebajikan
- Laman web berbentuk MLM
- Laman web persendirian atau keluarga
- Laman web peniaga kecil
- Dan banyak lagi…

Ya! Anda mampu membina bukan satu jenis laman web tetapi pelbagai jenis laman web terpulang kepada kreativiti anda.

Namun persoalan yang pastinya timbul,bagaimana membina sebuah laman web dengan mudah terutamanya bagi mereka yang tidak pernah membina laman web sebelum ini? adakah anda WAJIB mempelajari bahasa pengatucaraan web untuk membangunkan sebuah laman web? adakah terdapat panduan yang menunjukkan langkah demi langkah cara untuk membina laman web? Jawapannya ialah membina laman web menggunakan JOOMLA!

Apa itu Joomla? Untuk mengetahui mengenai Joomla,anda boleh muat turun ebook "Laporan Khas Pakar Joomla 2.5" setebal 30 Muka Surat ini yang ditulis oleh saudara Khairilizwan secara PERCUMA.Anda akan diberikan sedikit info mengenai Joomla dan juga versi-versi Joomla.Selain itu juga,diselitkan sekali beberapa fungsi tambahan terbaru Joomla 2.5 yang direalisasikan pada 24 Januari 2012 yang lalu.

Jika berminat,sila layari link tersebut untuk download laporan khas tersebut :


1 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

ILMU,,,,

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...