Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Saturday, 10 December 2011

Kesian : Kanak-Kanak Dirantai Seperti Anjing Di China (6 Gambar)


Trend terbaru di China sekarang ini ialah merantai dan atau mengikat anak sendiri kerana tiada duit untuk mengupah babysitter. Ibu-ibu disana yang bekerja dan tidak mampu unutk mengupah pengasuh hanya meninggalkan anak mereka di rumah atau di tepi jalan dengan merantai dan mengikat mereka tanpa belas kasihan. Sungguh kasihan...











Sumber : Here

12 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

kejam dan zalim!! terbantut proses pmbesaran dia.. penderaan emosi ni!!! budak2 patutnya di biar bermain dan bebas.. uhh!! sedihhhh

Anonymous said... Best Blogger Tips

Yela bagus juga idea ni sebab kalau dilepaskan, budak2 ni akan merayau, kalau kena langgar mcm kes2 sebelum ni lagi kejam juga.

Ini untuk kebaikan anak2. Suatu hari nanti mereka akan faham bahawa ibu bapa mereka sayang akan mereka.

Fahnis 1 said... Best Blogger Tips

Bkn ada sbbnya..mrka trpaksa bkn mcm kita byk duit n blh antar ke pusat jagaan knk2...pic prtma klu xslap ayh dia ada dkt c2...pnh byk blog lain.....ada pic ayh dia syg dia....jd 2 ja cara nk jga ank n nk cari duit dkat china....

Anonymous said... Best Blogger Tips

Bkn kejam, ni je cra yg terakhir diorg ade. Jarak ekonomi yg besar antara kaya n miskin. Ini cabaran apabila negara membangun tp xseimbang.

Fizaaa said... Best Blogger Tips

mak bapak diorang takde akal ke? dah tahu buat anak, pandai aa jage!

monkey king said... Best Blogger Tips

biasa lah dunia zaman skrg..susah nak dikatakan lagi.... smua sama je..tp kita yg ptt bersyukur coz kita tinggal kat malaysia, tak seteruk mcm ni....manusia ni ikut nafsu, bila dh jadi nak buat mcmana kan... takde org nak jaga , terpaksa pakai jalan mcm ni... tp kdg2 mrka yg buat anak mcm tu patut fikir dulu...mcmana dgn masa depan mrka yg akan dtg.... betul tak?? org lain pun akan fikir mcm ni... tak tau lah... smua manusia tak sama fikiran so pandai2 lah fikir...

Anonymous said... Best Blogger Tips

da tau xd duit, lg nk wat anak~

En.RuLz said... Best Blogger Tips

apsal komen ngatif blake ni..aq bahan kang kate kuang ajo...ei...pk +ve la npe diorg wat g2....

Anonymous said... Best Blogger Tips

yalah, memang belom merasa getir nya menjaga anak sambil bekerja. dah tidak mampu mengupah babysitter terpaksa lah membawa ke tempat keja :)hanya mampu bersifat negatif, org malaysia memang tidak tahu menilai. .

Anonymous said... Best Blogger Tips

takpe lah ni. sekurang2nye budak tu tak hilang merayau memane. xyah kot nk ckp zalim ke ape, dorg susah tak mampu nk anta ke pusat jagaan anak2. huhuhu faham la sket

Anonymous said... Best Blogger Tips

Epic Fail Humanism...
-Eddward-

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Anonymousapa punya bangang nyer soalan anak da tuhan nak bagi maka jadi lar agak agak ko belum beranak lg kot

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...