Kongsikan Entri Kami

Monday 24 October 2011

Sadis : [Video] Video Anjing Selamatkan Anjing Menjadi Terkenal Selepas Insiden Budak Kena Langgar di China


Sebuah video yang dirakam pada tahun 2008 tiba-tiba menjadi terkenal semula selepas insiden yang melibatkan seorang budak 3 tahun yang dilanggar serta digilis oleh dua van. Kemudian budak tersebut tidak dihiraukan oleh 18 orang pejalan kaki. Walaupun pernah berlaku sebuah insiden di China, di mana orang yang tolong kena dakwa oleh mangsa pada tahun 2008, insiden ini tidak serupa sebab ramai orang yang menjadi saksi di sekitar sana. Yang berlaku pada tahun 2008 tersebut adalah di tempat yang hanya orang yang tolong tersebut nampak insiden tersebut. Untuk berita selanjutnya : Video Budak 3 tahun digilis oleh dua van.
Malangnya budak tersebut koma dan meninggal dunia selepas seminggu di hospital. Video anjing selamatkan anjing ini menjadi terkenal kerana ini memberitahu seluruh dunia yang haiwan lebih mempunyai perasaan belas kasihan daripada manusia di insiden tersebut yang melihat dan membiarkan budak tersebut seksa di tepi jalan. Anjing ini sanggup masuk ke highway penuh kereta untuk menarik rakan anjing ke tepi. Tetapi malangnya anjing tersebut mati selepas itu. Kes ini berlaku di Santiago.

9 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

binatang pun ada perasaan....tp segelintir manusia sudah tidak mempunyai nilai2 moral dlm kehidupan mereka skrg.....kesian tgk anjing ni..

Anonymous said... Best Blogger Tips

2 kali kena langar tp masih dpt bangun dan cuba selamatkan kekasihnya,,,,,sedihnya

Unknown said... Best Blogger Tips

naik bulu roma tengok video ni

Cr4ZyNooB said... Best Blogger Tips

dog teach human how to be a human ~

Anonymous said... Best Blogger Tips

apa ler mao jadi dunia skang.manusia plak yg kene belajar erti kemanusian dari haiwan yg tentunyer lbih bersifat kebinatangan.tp klip d atas lebih menunjukkan yg seekor haiwan lebih tinggi sifat kemanusiaan dari manusia.='(

Anonymous said... Best Blogger Tips

sedih...kesian tengok anjing tue...berkali2 kena langgar...i think humans are getting extreme these day...killing animals at road n now worst part, start killing humans too...idiotic human being...life is precious as your..if u love ur life, u sure know others including animals cherish their...

Anonymous said... Best Blogger Tips

binatang pon taw berperikemanusiaan. yg manusia pulak. dah mcm binatang. huh ?

Kyosuke Takumi said... Best Blogger Tips

anjing tlg anjing + high value = xpyh byr kos perubatan tp manusia tlg manusia + high costs = abeh duit den =_=

Cr4ZyNooB said... Best Blogger Tips

itu anjing sptutnya dpt anugrah anjing paling berani ! dan patut dicontohi oleh manusia ~ ironik

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...