Utama

Utama 2

Geng Stress

TAWARAN HANGAT!!

BANNER UTAMA (728X90) = RM200/ sebulan



BANNER+IKLAN TEKS +ENTRY- RM250/ SEBULAN


REVIEW / ADVERTORIAL - RM50


APA TUNGGU LAGI?? SILA EMAIL


akustress3@gmail.com


Kongsikan Entri Kami

Thursday, 27 October 2011

Berita : Rumah Termahal Di Dunia Terbiar (3 Gambar)


MUMBAI – Rumah paling mahal di dunia kini terbiar kosong selepas pemiliknya enggan berpindah ke situ kerana takut ditimpa bala.

Bangunan 27 tingkat itu – dinamakan Antilia – adalah milik orang paling kaya di India dan tokoh kesembilan terkaya di dunia, Mukesh Ambani, dengan nilai kekayaan RM84.5 bilion.

Ketika ini, Antilia begitu menonjol di Mumbai sejak ia disiapkan tahun lalu.
Bagaimanapun, pelbagai spekulasi tersebar selepas Mukesh, isteri, Nita dan dua anak mereka tidak berpindah ke situ hingga kini.

Memiliki tiga tempat pendaratan helikopter, enam tingkat kawasan meletak kenderaan dan sejumlah taman tergantung, menurut penilaian vastu shastra – sejenis kepercayaan seperti feng shui – Antilia akan membawa nasib malang kepada penghuninya.

Laporan menyatakan, keluarga Mukesh bimbang apabila mendapati Antilia gagal mematuhi prinsip pembinaan yang direstui vastu shastra. Sumber berkata, Mukesh bertegas enggan mendiami bangunan itu kerana percaya dia dan keluarganya berdepan dengan sumpahan nasib malang.

Walaupun begitu, bangunan itu pernah digunakan untuk tayangan filem dan majlis makan malam dikendalikan kakitangan terlatih dari rangkaian hotel mewah Oberoi.

Menurut sumber, Mukesh akan kembali ke rumah sedia ada setiap kali majlis berkenaan selesai diadakan.

“Dia enggan bermalam di Antilia,” katanya.

Menurut falsafah vastu yang digunakan dalam pembinaan kuil Hindu, sesebuah bangunan mesti menghadap matahari terbit.

Bahagian timur Antilia pula tidak memiliki tingkap atau ruang terbuka mencukupi bagi membolehkan penghuninya mendapat cahaya pagi mencukupi.
 
Ketika ini Mukesh dan kaum keluarganya masih tinggal di rumah lebih sederhana mereka – sebuah apartmen 14 tingkat di selatan Mumbai.

Sementara itu, jurucakap Mukesh mendakwa alasan mengapa bilionair itu enggan berpindah ke Antilia sekadar gosip liar. – DM



p/s : Tau pulak takut bala.. time buat rumah ni tak pikir.. kan membazir jer.. 

Sumber: MNH


11 comments:

rebellion said... Best Blogger Tips

pergh, bapak besar giler rumah dia ni, kasi orang lain la duduk boh..adei, dah kaya membazair lak, tau la duit dia takkan habis kan..huhu

Ibnu Khairuddin said... Best Blogger Tips

tu la pasal.. time nak bina dulu tak tanya pandit jee (sami) ke pasal vastu shastra? tau la da kaya giler kan.. sampai xtau camne nak bazirkan duit tu. hai..manusia2.

Anonymous said... Best Blogger Tips

bodoh dengan kekayaan

Anonymous said... Best Blogger Tips

paloi nya...

Anonymous said... Best Blogger Tips

buat hotel jak la...

ken said... Best Blogger Tips

yala.. bazir saja!

hafizuddin silimiyah said... Best Blogger Tips

yg percaya benda karut tu wat apa....sami bukan tau apa pun

♕ Kyosuke Damon ♕ said... Best Blogger Tips

musnahkan jer haha settle !

minoari89 said... Best Blogger Tips

ala depa kumpul duit 2 blk la..

Anonymous said... Best Blogger Tips

MEMBAZIR, ish ish ish ish
kasi sewa jea la ;p

Anonymous said... Best Blogger Tips

mmg fuck la keling ni x kira la kt india or keling kt m'sia pon...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...