Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Sunday, 25 August 2013

Info : Rupa Sebenar Patung Annabelle Dalam Filem The Conjuring (6 Gambar)


Muzium Okultus Warren ialah muzium barangan angker milik Ed danLorraine Warren. Dua orang pemburu hantu dan pengkaji paranormal ini ada dipaparkan di dalam filem The Conjuring yang kini ditayangkan di pawagan. 

Muzium ini merupakan koleksi barangan yang mempunyai entiti yakni berpenunggu yang disimpan oleh pasangan Warren sejak memulakan kareer mereka pada tahun 1952. Antara yang dipamerkan ialah patung Annabelle yang dikatakan sangat angker ia terpaksa disimpan di dalam bekas kacanya sendiri. 

Menurut cerita seorang lelaki mati ditikam oleh Annabelle yang dihuni makhluk halus. Barangan lain yang dipamerkan ialah keranda pontianak, papan Ouija dan barangan pemujaan setan. Muzium ini terletak diMonroe Connecticut Amerika Syarikat.


Sumber : Here

21 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

Annabelle

nama saya markonah said... Best Blogger Tips

cerita ni seyes buat gegar jantung aku.
terjerit2 dlm panggung
dah la aku bangsa jakun bab layan wayang ni
pakkal sound kuat je.
kalo x, kompem kuat je aku kena sound dgn org skeliling

Ez-1 said... Best Blogger Tips

mak aih, jauh benar wajah patung sebenar dgn filem...tp patung sebenar tu pn mcm menyeramkn jg walaupun nmpak comel...huhu...

Prince of Noob said... Best Blogger Tips

tu baru patung annabelle, belum patung china doll lagi ni

Anonymous said... Best Blogger Tips

china doll? gersang abadi.. gi beli sabun brader

Marou Apple Hijau said... Best Blogger Tips

seram nak masuk..


Entri Baru Update 3Saat Lalu : Duit Raya Besar

Anonymous said... Best Blogger Tips

wuu....

Anonymous said... Best Blogger Tips

ADA sesuatu tentang dia yang gagal saya kesan meski pun telah
berkenalan bertahun-tahun lamanya. Zahirnya perkahwinan kami
nampak bahagia di pandangan keluarga dan sahabat handai.
Tapi di sebalik senyuman manis dan kebahagiaAn itu, terselit
duka yang akhirnya membawa kepada penceraian.
Sukar dinyatakan puncanya, perkahwinan yang berusia setahun
lebih yang cuba dipertahankan akhirnya kecundang jua.
Saya dan suami membina hubungan atas dasar cinta yang
membawa kami ke gerbang perkahwinan.
Namun, saya tidak menyangka suami tidak dapat menjalankan
kewajipan dengan sempurna.
Sebagai isterinya yang sah saya tidak pernah menerima hak batin
yang sepatutnya dia berikan.
Kesibukan tugas si suami sering kali diberikan alasan, dan hampir
enam bulan berumah tangga, saya masih belum disentuhnya.
Hanya doa dan air mata, penguat semangat. Kehidupan kami
sebagai suami isteri seolah-olah ‘berpura-pura’.
Kelihatan bahagia di depan orang, sedangkan asing di rumah
sendiri. Sering kali apabila ditanya, bila akan menimang zuriat
saya hanya tersenyum kelat.
Saya hanya mampu memberikan jawapan, rezeki belum tiba lagi.
Hanya ALLAH SWT memahami apa yang saya rasakan. Kepada
keluarga kedua belah pihak, saya cuba rahsiakan. Bimbang
mengaibkan suami.
Pada awalnya, saya memikirkan yang suami mempunyai
masalah kesihatan dan sebab itu dia seringkali mengelak dengan
memberi pelbagai alasan. Oleh sebab itu,
saya cuba mencari alternatif sendiri dengan mendapatkan
khidmat ustaz yang boleh merawat.
Saya juga berusaha membawa suami mendapatkan nasihat
doktor pakar. Namun, ikhtiar saya mendapat reaksi negatif suami.
Pelbagai alasan diberikan. Akhirnya, segala usaha hanya sia-sia.
Suami mula berubah tingkah laku. Dia tidak pulang ke rumah
dengan alasan kerja lebih masa.
Pembohongan demi pembohongan, katanya kursus sana sini.
Alasan yang kadang kala tidak masuk akal. Saya mula hilang
sabar.
Penat dengan kerenah dia yang tidak cuba menyelesaikan
masalah, sebaliknya mengusutkan lagi keadaan kami.
Setahun lebih memandam perasaan, saya nekad ke pejabat
agama. Sesi kaunseling antara kami diharapkan dapat
menyelamatkan hubungan.
Sangkaan saya meleset. Rupa-rupanya, dia bernafsu terhadap
lelaki. Saya akhirnya redha. Puas saya berusaha, tapi ini
balasannya. Mungkin perkahwinan ini tiada ertinya bagi dia lagi.
Akhirnya saya nekad bercerai. Jika diteruskan lagi, hidup saya
akan lebih derita.
Mia, 30, Selangor

Anonymous said... Best Blogger Tips

saya sudah tonton, memang menyeramkan selepas mengetahui ia kisah benar yg berlaku tahun 1971..
-ameba

Anonymous said... Best Blogger Tips

Lorraine dalam filem sangat cantik, by the way...
-ameba

Anonymous said... Best Blogger Tips

Yes...betul tu

Anonymous said... Best Blogger Tips

Tak seram langsung, nyesal pergi tengok, aku bagi markah 42/100, Punyalah seksa nak tengok HANtU tu keluar, asyik-asyik bunyi, benda bergerak sana sini. cerita Paku Pontianak dgn Massacre zombie lagi seram!

Anonymous said... Best Blogger Tips

mia,mai jumpa abg..
dengan husband2 mia abg toron nnti.
-mr kakisapu,27-

Anonymous said... Best Blogger Tips

Tak ada ke cerita seram berhala hindu bunuh org. Selalu nampak berhala hindu pegang tombak.

Anonymous said... Best Blogger Tips

org melayu tgk cite bohong ni.. omputih tepuk tgn - Dr. Budus

Anonymous said... Best Blogger Tips

best cite ni.awek2 cun blkang aku kt wayag tjerit2..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ni kisah seram di tempat sendiri..
http://annazarynn.blogspot.com/2013/06/sejarah-seram-kolej-kediaman-ukm.html

Sejarah seram kolej kediaman UKM said... Best Blogger Tips

Seram di KL

Anonymous said... Best Blogger Tips

iyelah, kat KL pun dah ada ZOMBIe, dalam KL ZOMBIE.

Anonymous said... Best Blogger Tips

kesiannye MIA,30. drop je fon number. konfem abg2 dtg karang.bleh je set tarikh bile. aummmmm meh abg tlg jilat meh/

Papa Nakal Ipoh

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ko anta la patung annabelle ni kat laki ko..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...