Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Sunday, 25 August 2013

Serius : Sami Buddha Yang Sembahyang 1000 Kali Sehari Selama 20 Tahun (5 Gambar)


Selama 20 tahun, sami Buddha yang bernama Hua Chi telah sembahyang di tempat yang sama di dalam kuil yang beliau tinggal di Tibet. Sami ini melakukan hampir 500-1000 kali sembahyang dalam sehari. Lihatlah apa yang terjadi pada kesan tempat beliau berpijak ketika sembahyang.


Sumber : Here

23 comments:

ahmadje said... Best Blogger Tips

sia2 je....last2 masuk neraka jugak.....

Anonymous said... Best Blogger Tips

kesian dia,kafir. kalau islam dah bertimbun pahala

Marou Apple Hijau said... Best Blogger Tips

pergh sampai berbekas


Entri Baru Update 3Saat Lalu : Duit Raya Besar

Anonymous said... Best Blogger Tips

moga die diberi hidayah

Anonymous said... Best Blogger Tips

isalm pn kalo jd melayu tk guna jgk..... hny negara2 islam jer yg berperang sesama sendiri..caakp x serupa bikin pny islam...bodoh x bertempat...

Anonymous said... Best Blogger Tips

btul tu komen dr anon first..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Masing2 ada kepercayaan.napa nak kutuk sami tu?mcm mne kau tau sami tu akn msk neraka?kau yg tentukan kerr?

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ko ni agma budha ka??dh trang2 lam Quran Allah berfirman barang sesiapa menyembah selain Allah neraka la balasanye..ko ni bika nk ckp pikir pkai otak

Anonymous said... Best Blogger Tips

ini semua cerita bohong. kesan tapak kaki tu dia ukir utk cari populariti.
mohon jgn bangang

Anonymous said... Best Blogger Tips

nampak sangat menipunya puihhh

Anonymous said... Best Blogger Tips

mari la nak gaduh

QQ said... Best Blogger Tips

Kita manusia sama sahaja, HIDAYAH itu dari ALLAH S.W.T. Kita tiada hak untuk menilai atau menghukum sesama kita kerna kita adalah manusia! ALLAH S.W.T. MAHA MENGETAHUI apa yang ter-baek buat hamba-hambaNYA...Doakan yang ter-baek buat semua manusia disekeliling kita...in shaa allah. "Ada 2 org manusia, seorang kuat melakukan maksiat+dosa manakala seorang lagi kuat beribadat. Yang kuat beribadat sering mencerca+mengatakan kepada yang seorang lagi bahawa dia akan dimasukkan ke neraka kerana maksiat+dosa yang dilakukannya. namun, HIDAYAH ALLAH itu amat indah+luas, sampai satu ketika, ALLAH S.W.T. telah bukakan hatinya untuk bertaubat dan taubatnya diterima ALLAH S.W.T. dan masuklah dia ke dalam syurga ALLAH S.W.T. manakala sebaliknya buat seorg yg kuat beribadat itu kerna sikap menghukumnyanya itu."

zamre cool said... Best Blogger Tips

X skola ke ? Ad baca sejarah ? Umur brape ? X

Anonymous said... Best Blogger Tips

Setuju 1000%. Takbir!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Kalau nabi ibrahim ada lagi, dah lama patung buddha tu dah kena musnahkan. Yg kat kelantan pun sama.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Apa tujuan sami tu sembah bahala? Ada sesiapa boleh tolong jawap kan?

Anonymous said... Best Blogger Tips

Negara bukan islam yg pernah berperang dan beratus ratus ribu mati. Soviet, Amerika, German, Jepun, Vietnam, British, Italy, Spain China Korea, France dan banyak lagi

Anonymous said... Best Blogger Tips

seme diatas bangang...

nk cerita bab agama tapi jahil.

dlu time skloh mesti slalu kne buli

Anonymous said... Best Blogger Tips

cewah...mcam la ko allah...tau dia msuk surga ke tak....

Anonymous said... Best Blogger Tips

btul3....

Anonymous said... Best Blogger Tips

asal ko tak buat....??ker nak tnggu nabi smpai dlu..baru nak tnjuk....

dayat atco said... Best Blogger Tips

kalau mung sembahyang sejuta kali pon masuk neraka gak..kalau kafir tu wat mcm ner pon xda makna nyer..

Anonymous said... Best Blogger Tips

namo buddhaya. sembahyang lima waktu. tapi hati masih penuh dengan dengki, hawa nafsu dan kejahilan apa guna? ada saja bencinya terhadap yg bukan mukmeen. ada saja bencinya terhadap yahudi. ada saja takutnya terhadap anjing dan babi. ada saja benci dan takutnya kepada patung keagamaan lain. apa gunanya amalan agama sebegini?

sami ini mengucapkan doa doa memohon kesejahteraan sejagat, lagi murni hatinya dari golongan mukmeen. tiada takut atau gelinya terhadap mana mana makhluk. tiada bongkaknya dan takaburnya dengan keadaannya yang taat beragama Buddha.

marilah bersama sama kaji ajaran Buddha dan alamilah kedamaian sejati.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...