Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Sunday, 3 February 2013

OMG : Model Muslimah Yang Kononnya Tak Suka Seksi (Gambar)

Taknak cakap banyak... baca la sendiri... hehe..

Klik gambar utk besarkan

Apa pendapat korang?? 

Sumber : Here

46 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

meh romen meh

f i k r i f a d z i l said... Best Blogger Tips

Alaa, kalau nak ikut aurat, suara perempuan pun aurat... Jadi? Nak suruh diorang duduk dalam rumah diam-diam? Pfft.

abang fapfap said... Best Blogger Tips

oh che model.....
fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap

Anonymous said... Best Blogger Tips

laki bodo je suka beromen..perosak anak dara org..xreti hormat pmpuan..mcm anon 16:25

Anonymous said... Best Blogger Tips

dey fikrifadzil, suara perempuan mmg lah aurat,kalau diMANJAkan. kalau cakap biase2 tak jadi aurat nye. jgn cakap kalau tak tau

f i k r i f a d z i l said... Best Blogger Tips

Apa beza manja dengan tak manja?

Anonymous said... Best Blogger Tips

sangat kelakar lah . gambar dia dekat sebelah tuh pun ketat .

Anonymous said... Best Blogger Tips

mean..pmpuan xbleyh mnyanyi n melalak....haha

Carlos Santiago said... Best Blogger Tips

BANkami
BANkami
BANkami

FAP FAP FAP

Anonymous said... Best Blogger Tips

Pada pendapat aku, dia ni seorang perempuan bodoh lagi bongok yang nak belagak pandai dan bijak

Anonymous said... Best Blogger Tips

fikrifadzil bodoh bute agame cetek ilmu pengetahuan..dey ! pi masok kelas agame lahh noob..baso bengong !!! bodoh fikri bodoh !! btol x orang bawah ?

MR.VIRGINITY

nama saya markonah said... Best Blogger Tips

Dr. Yusof al-Qardhawi dalam Fatwa Muasirah memetik satu dalil. Kata beliau: “Suara wanita bukan aurat. Katanya, Al-Quran sendiri mengandungi ayat yang membenarkan wanita berdialog dengan Nabi Muhammad saw."

Cuma apa yang perlu diperjelaskan di sini adalah suara kaum Hawa itu boleh jatuh kepada bahagian-bahagian aib (aurat) jika bersabit dengan beberapa perkara, antaranya ialah:

1. Bercakap antara kaum Adam dan Hawa yang bukan muhrim akan perkara yang sia-sia, mengajak kepada perkara maksiat serta melalaikan.

2. Sesungguhnya suara wanita bukanlah aurat kecuali ketika dia menyanyi. Maka pada saat itu suaranya aurat. [Imam al-Ghazali]

3. Syeikh Atiyah juga memetik beberapa pendapat ulama terdahulu mengenai perkara ini. Al-Qurtubi berkata suara wanita ketika berkata-kata bukanlah termasuk aurat kecuali ketika dia menyanyi.


Seperti yang telah diperjelaskan di atas, suara wanita tidak jatuh kepada (bahagian-bahagian aib) aurat wanita selagi ianya berpegang kepada perkara-perkara berikut:

1. Kaum Adam dibolehkan bercakap atau berdialog dengan kaum Hawa dengan suatu hajat yang perlu sahaja

2. Kaum Hawa tidak boleh bermanja-manja, memerdukan, melembut-lembutkan suaranya pada saat bercakap dengan lelaki yang bukan muhrimnya kerana ianya boleh menimbulkan nafsu berahi dan fitnah orang

3. Wanita tidak boleh mengeluarkan suara sewenang-wenang; tidak disyariat kepada wanita untuk azan bagi mendirikan sembahyang, kecuali di kalangan mereka sendiri

4. Apabila seorang wanita ingin menegur kesalahan yang dilakukan imam dalam sembahyang tidak boleh dengan melafazkan tasbih seperti yang dilakukan oleh lelaki tetapi memadailah dengan menepuk tangannya saja

5. Kaum Hawa juga tidak boleh membaca nyaring dalam bacaan solat

6. Di antara fitnah dalam suara wanita ialah hilai ketawa, suara yang memberahikan, nyanyian yang bertujuan menggoda dan melalaikan. Ia dilarang bagi menjaga martabat sebagai seorang wanita

7. Wanita yang ingin mempelajari Al-Quran secara berlagu tidaklah dilarang. Imam Nawawi menyebut di dalam kitabnya Riadhus Salihin mengenai galakan belajar Al-Quran berlagu.

Daripada Abu Hurairah katanya, Rasulullah saw. bersabda yang bermaksud: "Allah tidak senang mendengar sesuatu selain daripada mendengar seseorang yang sedang melagukan bacaan al-Quran dengan suara lantang dan merdu" [Riwayat Bukhari dan Muslim]

Ibnu Abbas juga menyatakan, Rasulullah saw. bersabda bermaksud: "Sesiapa yang tidak suka berlagu (mengelokkan bacaan) Al-Quran maka dianya bukanlah daripada golonganku" [Riwayat Abu Daud]

Secara ringkasnya, suara wanita bukanlah aurat selama mana pertuturannya masih berada di dalam batas-batas hukum agama dan tidak pula bertujuan mempengaruhi orang lain akan perkara-perkara yang sia-sia dan maksiat dengan kemanjaan dan kemerduaan suaranya. Wallahualam bissawab.

Jazakalahu khairan katsira wassalammualaikum wbk.

Oleh Shamsul Kamal bin Main

source: http://lenggangkangkung-my.blogspot.com/2008/10/suara-wanita-aurat.html

Anonymous said... Best Blogger Tips

gersang weyhh tngk.gambar dia...huhu

Anonymous said... Best Blogger Tips

FIKRI FADZIL cakap tak guna otak, tapi dia cakap guna kebajetan yg ada dalam diri. konon betul, tapi ilmu takda nak cakap mcm tu pula? katanya ''alaa kalau nak ikutkan aurat, suara perempuan pun aurat. Jadi, nak suruh diorang duduk rumah diam diam? Pfffftt'' tak melambangkan orang yg ada ilmu. Model tu mmg salah. Pakai tudung tapi hakikatnya telanjang. Nampak bentuk badan. Come on lah FIKRI FADZILahhh sangat!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Fikri Fadzil ni mesti orang Umno dan Bn kan kawan kawan? sbb dia mcm lembu je.

Anonymous said... Best Blogger Tips

slh bn ni..
tukaq kerajaan

Anonymous said... Best Blogger Tips

admin giler seks.....

f i k r i f a d z i l said... Best Blogger Tips

Kalau pakai baju 5 lapis sekalipun, akan nampak jugakkan bentuk badan? Hehehe...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Bengong, kalau dh tahu pakai bju ketat xyah la amik job tu. sampai dh boleh nmpk bentuk bra smpai aku jd stim. Badan menarikk... Kekeke

apahell said... Best Blogger Tips

HOTAK DIA..PIC PROFILE PKAI GAMBAR TU JGK..

Anonymous said... Best Blogger Tips

tudia tetek melekap

Anonymous said... Best Blogger Tips

memperbodo kan orang dengan diri yang bodo...

mazeer mohamad said... Best Blogger Tips

bangang..

18SX:KISAH MALAM PERTAMA PENGANTIN BARU!
WOW:PENGALAMAN PERTAMA MAIN DENGAN AWEK!
PANAS:AWEK GERSANG CARI JODOH DI LAMAN SOSIAL!

Anonymous said... Best Blogger Tips

mohon fikrifazil cepat mampus... ape bodo punyer org.. pkai 5 lapis sekalipun nmpak bntuk badan? ko ni bgang xbtmpat... bodoh tahap gaban..
pakai 5 lapis kalu ketat n nipis mmg nmpak bntuk tbuh la bangang!! cer pakai pakaian yg longgar... apeke bodo makhluk jahil cm ko ni...

Anonymous said... Best Blogger Tips

fikri fuck zil.. stupid.. hahaha komen die sume mcm syialll

Anonymous said... Best Blogger Tips

mungkin mak Fikri Fadzil selalu pakai baju 5 lapis tapi still nampak bentuk tubuh. Mungkin juga mak dia seorang yg gemuk? Mungkin juga Fikri Fadzil ni anak kepada Rosmah Mansur?

Julie Fasha said... Best Blogger Tips

tak faham la ngn kes nie...Nita Rahim cakap tak nak jd model sexy muslimah...tp pic seblah tuh tak seksiii ker...acaner.. tuh...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Admin, kesian kat dia. xyah la nk perbesarkan hal ni. better remove. setiap manusia tak sempurna

Anonymous said... Best Blogger Tips

muslimah palobuto ang!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

fikrifadzil bodoh..hehehehehe

mr.fapson said... Best Blogger Tips

wow pakaian dia xketat dan menutup aurat pun....

Anonymous said... Best Blogger Tips

fuh klau selit konek celah tetek die ni best gak..

fapman said... Best Blogger Tips

Owh pliz be my fapping partner
fap! fap! fap

jack ham said... Best Blogger Tips

pe pgi2 da buat stim pulak...cissss....arghhhhh

Anonymous said... Best Blogger Tips

FIKRIFADZIL ko semak la dlm page nie.. aku bagi pendapat, harap perhatian ko la ye.. ko toloooong la... tak yah la ko nk komen sgt.. dok diam2 baca comment orang lain sudah la.. buat sakit hati semua orang je baca comment ko.. kesian gak aku tengok ko ni.. asyik kene sumpah seranah je.. 44 kali confirm jadi beb.. k.. terima kasih atas khidmat anda selama ini.. bye..

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku ska comment anon ats aku ni..haha

azri said... Best Blogger Tips

@abang fapfap suara yg sengaja dilunakkan tu baru aurat bro..klau suara aurat, cane nk bercakap beli ikan kt pasar dll..islam tu x kejam.1 more thing, jgn pertikai hukum yg Allah buat..

Anonymous said... Best Blogger Tips

tetek kecik tapi nk pakai ketat..looser fap..fap..ahgghhhhh tk jadi hilang selera bile tgk orng tk sedar diri

Anonymous said... Best Blogger Tips

@f i k r i f a d z i l

macam ni la bila orang x de ilmu berkata kata

Anonymous said... Best Blogger Tips

@f i k r i f a d z i l

ni hang bodo ka tuli?

Anonymous said... Best Blogger Tips

@f i k r i f a d z i l

Bodoh la ko. mengaji sikit, dah berlagak pandai. Cuba ko baca surat Al-Ahzaab ayat 32.
yang dikatakan suara wanita adalah aurat adalah bila bercakap dengan bukan muhrim, dengan sia-sia dan yang boleh mengajak kepada maksiat adalah haram. satu lagi kalau menyanyi bukan memuji Allah swt.
Jadinya, wanita boleh duduk rumah diam2 lagi selamat daripada keluar rumah.
Pi balik belajar abc balik. berlagak pandai.

Fikri Fadzil said... Best Blogger Tips

@f i k r i f a d z i l

akaun aku x de kena mengena dengan mamat ni. =.=" mamat ni pakai nama sama mcm aku je... siapa yang nak belagak hacker, make sure korang tu memang btol tau nak buat kerja korang. tak yah nak poyo sound-sound aku melalui contact form aku.

Fikri Fadzil said... Best Blogger Tips

@f i k r i f a d z i l

btw, komen kau memang bodoh.

f i k r i f a d z i l said... Best Blogger Tips

Diskriminasi terhadap wanita semua ni... Ptuii!

Anonymous said... Best Blogger Tips

ni di katakan lebih sudu dari kuah

Anonymous said... Best Blogger Tips

wahai fikri fadzil,jangan dipersenda apa yang telah diharamkan Allah,sesungguhnya yang Haram tetap haram..kalau suatu hari nanti saudara mendapat anak perempuan,mahukah saudara jika gambar2 anak saudara menjadi bahan imaginasi songsang para pemuda di luar sana?atau isteri saudara terkena perkara yang sama?jika diikutkan nama saudara diberi nama fikri bermaksud fikiran,dengan harapan anda dapat membesar menjadi anak yang berfikir oleh ibu bapa anda tapi malangnya anda tidak mencerminkan apa yang diharapkan oleh ibu dan bapa anda,kesian mereka..batu berlian yang paling cantik terletak di dalam batu yang berada jauh di dalam bumi,mutiara yang paling cantik berada di dalam lautan yang dalam, semua terlindung untuk memelihara harga dan rupanya..kalau tidak,ia akan menjadi batu-batu jalanan yang tidak berharga,dek kerana terdedah kepada sepak terajang manusia yang memijaknya..menghina hukum agama lebih teruk daripada perbuatan melanggarnya,fikir-fikirkanlah..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...