Kongsikan Entri Kami

Sunday 3 April 2011

Simbol Illuminati Pada Ringgit Malaysia?? Stress ke tak nih?


Ntah betol ke tak info nih.. Ni aku ade terjumpa kat blog sape ntah pasal simbol illuminati kat ringgit Malaysia.. ni bukan nak cetuskan kontroversi, provokasi atau kasi2 lain, tapi semata2 nak share ngan korang benda yang aku bace..

Betol ke ade simbol illuminati kat Ringgit Malaysia?? menarik...ok.. First skali, jom kita kaji simbol kat duit ringgit kita nih.. 



Simbol yang dibulatkan itu merupakan seekor kijang.. tapi btol ke kijang?? Simbol itu ialah sebenarnya simbol Bank Negara Malaysia...






Ape yang peliknye, kijang ni ekornya pendek.. tapi dalam simbol tu, ekornya panjanggg... jadi? itu bukannya kijang... tetapi seekor ANJING.. hm.. mungkin tersilap pilih simbol kot... tapi takpe.. kite tengok lagi.. 
Hah.. tengok kijang kat atas nih..kan pendek ekornya... betol tak? tapi mungkin simbol yang ni yang salah... takpe takpe..kite tengok lagi... hehe


Kat simbol tu jugak ada gambar bulan dan matahari..


Untuk makluman semua,bulan dan matahari merupakan sembahan masyarakat pada zaman dahulu, ataupun lebih dikenali masyarakat yang menganut agama pagan(menyembah alam).  Masyarakat Mesir Purba telah dicatatkan menyembah matahari sebagai tuhan yang dikenali sebagai Amon-Re (Tuhan Matahari bermata satu). Catatan ini sering ditemui melalui ukiran pada makam Firaun dan Pyramid.

Manakala anjing itu pula kelihatan sperti PharaohDog/Pharaoh Hound yang merupakan lambang kepada Mesir Kuno. Lambang anjing pada masyarakat mesir kuno juga melambangkan Dewa Anubis. Lambang ini sememangnya salah satu simbol identiti bagi pergerakan Freemason.

adakah itu satu kebetulan??? ataupon memang disengajakan??? 



Ok..now nak cerita sejarah sikit.. Bank Negara tertubuh di bawah Ordinan Bank Negara Malaya 1958. Aku rasa Bank Negara bawah Kerajaan. Dia tulis situ, Bank Negara Malaysia ialah sebuah bank pusat/induk untuk Malaysia. Tapi dekat laman web BNM tak ada pulak tunjukkan Carta Organisasi. Tak ada pun tunjuk bawah Kerajaan ke Kementerian mana ke. Jadi siapa sebenarnya pemilik Bank Negara?
Bank Negara ni GLC ke? Syarikat berkaitan kerajaan ke? Antara tugas Bank Negara dinyatakan di situ, menasihat Kerajaan dan mempengaruhi suasana kredit negara. Mengapa dia yang menasihat Kerajaan? Mesti hebat gler die nih,..

Discover punya discover, aku pon terbaca satu artikel nih.
Pada tahun 1958, siapa cerdik pandai Malaysia yang layak menasihat Kerajaan dalam suasana baru Merdeka? Jadi aku pun periksa siapa Gabenor pertama Bank Negara? Ok, Tan Sri W H Wilcock.
aku tak heranlah tentang ini, memang ramai bekas Penjajah kita yang masih membantu kita semasa kita baru lepas merdeka.
Cumanya persoalannye, Bank Negara Malaysia ini di bawah siapa? Masih belum terjawab dari Laman Web Bank Negara sendiri. Bank Negara Malaysia ada 2 pejabat di luar negara, 1 di US dan 1 lagi di UK. 

ok.. so nak percaya ke taknak, itu hal korang..aku pon tak tau nak caye ke tak..mungkin kebetolan jer.. jadi sape-sape yang bace bleh la tgglkan komen yer... bukan nak condemn kerajaan ke ape nih.. just nak share ng korang ape yang aku bace je.. hehe.. Peace no War.. aku sayang Malaysia.. walaupon minyak naik, aku tetap sayang Malaysia... 

Sumber -  AKUISLAM
 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...