Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Sunday, 17 November 2013

OMG : Remaja Meninggal Ketika Pertama Kali Memakai Tampon (4 Gambar)


SEORANG remaja perempuan meninggal dunia selepas menggunakan tampon (gambar kecil di atas) buat pertama kali akibat satu keadaan kejutan toksik yang jarang berlaku.

Natasha Scott-Falber (Gambar)  maut akibat jangkitan sejenis bakteria yang hanya berlaku kepada kira-kira 40 orang setahun di Britain.

Keluarga remaja berusia 14 tahun ini kini telah melancarkan kempen untuk menyedarkan orang ramai tentang bahaya sindrom itu.

Natasha berasal dari Caerwent, Monmountshire meninggal dunia pada 14 Februari lalu selepas jatuh sakit tetapi pada mulanya ia disangka sebagai sejenis jangkitan norvovirus.
Namun hanya baru-baru ini mereka menerima hakikat bahawa Natasha meninggal dunia akibat sindrom berkenaan.

Keluarganya memakumkan di Facebook bahawa Natasha sudah pun mengikuti semua arahan yang disertakan pada bungkusan tampon berkenaan sebelum menggunakannya.

“Sindrom kejutan Toksik yang menyebabkan kematian ketika sistem badannya pertama kali mengenali tampon, ia jarang berlaku tetapi ia boleh membunuh,” katanya.

Kini keluarga Natasha memberi fokus kepada menyemai kesedaran berkenaan sindrom itu dan cuba menghindarkan orang lain turut mengalami keadaan yang sama.
Keluarganya akan bekerjasama dengan sekolah dan perkhidmatan kesihatan tempatan untuk mendidik remaja mengenai sindrom berkenaan dan bahayanya.

Tampon ialah sejenis aksesori wanita untuk menghentikan darah haid atau keputihan cuma ia digunakan dengan memasukkannya ke dalam bahagian intim wanita tidak seperti memakai tuala wanita biasa.



Sumber : Here

15 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

1st JDT tongong!

Anonymous said... Best Blogger Tips

kalo tampon bulih wat mati... macamana dia nak kawin?

Anonymous said... Best Blogger Tips

OOoo..tampon letak kat dlm terus...kire kasi sumbatla...
aku rs lg selamat pad mcm biase kot
sb darah haid kn mmg biasanya patot keluar
ni pi sumbat tampon plak

Anonymous said... Best Blogger Tips

Err..gile pe men sumbat..

amd117 said... Best Blogger Tips

aku pakai tampon kat buntot selamba je makan nasi lemak. ni lah contoh melayu bodoh. pakai sikit terus mampos.

Anonymous said... Best Blogger Tips

sumbat dlm mulot kau la bangang!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Akmal hit koneknya as deep as possible and spraying his semen deep in the hole youngest Dilla. Akmal shiver of pleasure. Koneknya mengepam semen in the youngest Dilla profusely.

While Dilla did, feel as though bontotnya hole filled with warm liquid and solid Akmal connect denyutannya releasing semen can clear dirasai in bontotnya. Dilla resigned. He's in the new sodomy by men sake only recognized a few hours ago. Dilla was Sebak recalled his fate. But who is to blame? Not a hand clap sounds

Anonymous said... Best Blogger Tips

Lpas 2 ko jilat tampon 2. Sb 2 ko x mampus2..mlayu xpkai bnda cmni. Ko n abh ko pkai kt buntot sb abah ko gay hot kt tasik titgwngsa.

Anonymous said... Best Blogger Tips

al-fatihah...

korang nie... asyik nak kutuk je..

Anonymous said... Best Blogger Tips

penggunaan tampon bole memecah kan dara ke??

Anonymous said... Best Blogger Tips

bole ke sedekah al-fatihah utk omputih?

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon 08:39 tu jahil ugama! kecik2 mak dia suap taik anjing.. sbb tu dah besar kepala otak dia bangang!

Anonymous said... Best Blogger Tips

sama la cam anon ats ni..bajet pndai agama tp otak tah kemana
-anon fatihah

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon atas ni bangang lahanat pagi2 mkn taik anjing

Anonymous said... Best Blogger Tips

Sumbat dalam dubor Fauzi Nuck Juan
-ameba

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...