Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Monday, 11 February 2013

Info : Cara Membaiki Selipar Jepun Putus Ketika "Emergency" (12 Gambar)

Selipar Putus semasa dalam perjalanan? Tiada selipar spare? Takde masalah. Ini adalah tips untuk memperbaiki selipar kita ketika dalam keadaan 'darurat' ( tiada wang lebih, tiada kedai selipar berdekatan) Jom tengok tips ni :-


CARA NAK SELESAIKANNYA DENGAN CEPAT DAN MUDAH

Guna straw OK.

sebelum sambung jalan boleh terus repair untuk sementara beli yg baru. Kalau nak pakai sampai straw ni putus boleh juga.

Cara-caranya:

1. pilih straw yang sama warna dengan selipar kalau takde terpaksa bagi warna warni lah.



Selipar ni sesuai ngan straw ni. tak perasan pun kalau pakai.


2. Lipat straw macam ni


3. Lepas tu ikatkan sehingga membentuk simpul seperti ini:



4. Kalau ada gunting (bole pinjam kat mapley kalau dok lepak kat mapley), boleh ditambah cara ni. Kasi gunting itu straw lain, sama ukuran dgn straw yg dijadikan tempat untuk kaki kita sepitkan.


5. Masukkan straw yg dipotong ke straw yang siap disimpul


6.Masukkan straw tadi ke lubang tempat straw yang tuan jadikan sebagai tempat kaki nak disepitkan nanti.



7. Akhir sekali, straw dibentuk seperti gambar di bawah ni.Caranya seperti ikatan biasa, nanti jadinya berbentuk camni untuk matikannya.


8. Siap, selipar korang yang putus, bole pakai balik.


p/s : Kalau rasa malas nak buat, kaki ayam jer. 

Sumber : Here

18 comments:

apahell said... Best Blogger Tips

pehhhh..bijokkk
Pengemis kantoi, menyamar jadi orang kurang upaya

Anonymous said... Best Blogger Tips

mantaaaaap

Anonymous said... Best Blogger Tips

slh bn la kte dijajah jepun dlu..
tukaq kerajaan

Anonymous said... Best Blogger Tips

salah pas sbb rakyat kelantan bergaduh ngn sarawak di selangor
tukaq kerajaan selangor

Anonymous said... Best Blogger Tips

dulu kalau putus tebuk lubang je kat bawah tu..ikat dengan dawai je

mazeer mohamad said... Best Blogger Tips

orang biasa pakai paku je.

hehe!

WOW:TANDA-TANDA WANITA SEDANG TERANGSANG!
18SX:KISAH MALAM PERTAMA 3 BERADIK!
HOT:REMAJA MELAYU BERBANGGA MENEGUK ARAK!

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku pakai ranting idup je

Anonymous said... Best Blogger Tips

Semua salah anwar al-Juburi

Anonymous said... Best Blogger Tips

info yg sangat bagus



-ameba

jack ham said... Best Blogger Tips

ahaha aku beli bru je...

Anonymous said... Best Blogger Tips

mana pulak nk cr gunting utk potong straw2 tuh

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku mmg dh bwk siap2 selipar jepun spare...

LunaR said... Best Blogger Tips

Pandai jgk..
neway komen pasal politik mesti menyemak

Anonymous said... Best Blogger Tips

wahh bru kutahu...time gi camping aritu aku ikat kaki aku dgn selipar pakai tali rapia. hahaha..hampeh toi.

Anonymous said... Best Blogger Tips

hahaha...
ade lak straw n gunting waktu darurat cam ni ek..comel sangat...

Anonymous said... Best Blogger Tips

kalo putus belah belakang plak bagaimana??????????????????????????

Anonymous said... Best Blogger Tips

Tok hang y bslh na..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Тhanκѕ , I've recently been searching for info about this subject for a while and yours is the best I have discovered till now. However, what in regards to the bottom line? Are you positive about the source?

Feel free to surf to my blog post: reliable emergency plumbers birmingham

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...