Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Sunday, 10 February 2013

Cool : "Qather 313", Pesawat Stealth Ciptaan Iran (7 Gambar)


Iran telah melancarkan sebuah pesawat pejuang stealth yang dinamakan "Qaher 313". Prototaip pesawat ini telah dipersembahkan di hadapan Presiden Mahmoud Ahmadinejad dan dipertontonkan kepada awam dalam satu upacara 'Ten-Day Dawn', iaitu sebuah upacara untuk memperingati kemenangan Revolusi Islam pada tahun 1979. Rekaan pesawat terbari Iran ini tidak pernah lagi dilihat oleh mana-mana negara lain.

Menteri Pertahanan Iran, Brigadier Jeneral Ahmad Vahidi berkata, "Pesawat tersebut akan kelihatan berbeza dengan pesawat Iran lain yang pernah dikeluarkan sebelum ini". Berdasarkan laporan dan gambar-gambar yang dikeluarkan agensi Berita Fars, jet stealth terbaru ini benar-benar mempunyai rekaan yang pelik. Ia mempunyai rupa yang seakan-akan pesawat pejuang Amerika Syarikat, F-22 dan F-35 Lightning II dan merupakan perintis dalam sebuah pesawat kecil.


p/s : Hebat.. 

Sumber : here

18 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

bgga aku negara islam sperti iran mampu lwn negara2 barat2 bukn shja dr segi pertahanan, juga dpt mlawan si celaka kafir lauar sna

Anonymous said... Best Blogger Tips

pgi mampus sme korg punya menyampah..
tukaq kerajaan

Anonymous said... Best Blogger Tips

Iran tu syiah la ngok..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Anon 12:48 mesti x dpt projek dari kerajaan pusat sbb tu butthead..
ni semua salah dap
tuka kerajaan penang

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon 1st msti budak baru nk up, layan internet pcuma jirn sbelah.. kahkah
syiah ni xleh dikategorikan sebagai islam la dik..
mereka SESAT

f i k r i f a d z i l said... Best Blogger Tips

tak terbang puunnn... tipu, tipu...

mazeer mohamad said... Best Blogger Tips

terrbaikkk!!

WOW:TANDA-TANDA WANITA SEDANG TERANGSANG!
18SX:KISAH MALAM PERTAMA 3 BERADIK!
HOT:REMAJA MELAYU BERBANGGA MENEGUK ARAK!

Anonymous said... Best Blogger Tips

ye la..kan projek2 kerajaan sume dpt kat macai2 dorg..pastu songlap duit lbeh2..skru 20 sen pun blh jd smpai rm5..tu yg sronok nk pngkah bn tu..

Anonymous said... Best Blogger Tips

wakakakaka, padan muka ko x dapat projek..
len kali jgn jaga tepi kain org lain..

Anonymous said... Best Blogger Tips

alhamdulillah..at least terpelihara aku dr mkn duit hrm..

laksamana sunan said... Best Blogger Tips

iran ni syiah la ngok2 anom kt atas tu..sekutu basyar ashad pi bunuh rakyat islam kt syria pon..tu ler rajin2 la bw pi dgr ceramah agama kt masjid cikit..jgn dok bz ngan fb tweet seumpama nyer jer..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Alahai..anwar tu terang guna duit rakyat beli bas mewah 2 tingkat siap massage chair ape cer bhai...
Padahal bkn ahli kerajaan negeri pon
Bkn ahli perniagaan pon
Mampu pkai jet lg...
Bukan setakat sebijik skru dah...
Jgn jd bodohla

Anonymous said... Best Blogger Tips

Tapi sokong anwar yg berkelakuan mcm haram..
Yg sokong israel...mcm ko pa ni...puiiiiiii
Bodoh punyer melayu
Sembang xnk haram konon

Anonymous said... Best Blogger Tips

Cayala admin..sokong iran...
Cuba fikir sejenak...buat kajian sendiri siapa dan apa sebenarnya syiah itu??
Knp negara iran yg telah lama ditubuhkan x betol2 menghapuskan israel yg baru ditbuhkn 1940an?
Knp israel yg ganasz itu tidak pula menghapuskan palestin sedangkn israel mmg dah berjaya tawan palestin sejak dulu lg?
Kalau diikutkan palestin sudah blh ditawan & dhapuskan dan mmg ramai dah mati pon.

Ramai org yg x fhm & x perasan the art of diversion selama ini..
Sepanjang penubuhan israel apakah isu yg sentiasa kita lihat??
Isu palestin!!
Setiap tahun ada sj psl palestin...bknlah sy x simpati tp ada sb knp palestin akn sentiasa jd mcm itu...
Cuba selak sejarah apa yg jd d dunia sepanjang seabad penubuhan israel.
Thn 40an-50an dunia br pulih dr WWii..tahun 70an raja iran-shah reza pahalavi dijatuhkan atas alasan korup kroni dll oleh ayatullah khomeini..dinamakan revolusi iran...
Sedangkan shah iran yg mmg lemah itu tahu negaranya memiliki minyak yg byk tp sedang diambil oleh sykt british dan amerika hasilnya memandangkan bapa dan beliau sendiri byk terhutang budi dgn amerika utk berkuasa ketika itu..tp apabila beliau sedar & cuba melawan sudah terlewat..CIA telah menyusup masuk...& akhirnya dijatuhkan...
Thn itu juga perang iran iraq sehingga awal 80an.
Thn 80an syria menyerahkan bukit golan kpd israel...persoalan-knp sebuah negara menyerahkan tanah sebuah daerah kpd negara lain???logik kah??
Kalau x silap sy itulah thn presiden assyad dilantik bapa kpd basyir al assad skrang.
Thn 80an serangan pan-am...muammar ghadafi dikatakan perancangnya...
Thn 90an dessert storm ops keatas iraq..saddam survive
Thn abad 21 iraq jatuh-saddam hussein mati digantung....muammar ghadfi dijatuhkan dgn revolusi arab spring...dan mati dibunuh..syria membunuh sunnah...
Apa yg terjadi kpd kekosongan itu??
Ya...ia diisi oleh syiah spt di iraq..di libya diisi oleh kroni amerika
Org sunnah masih mati dibunuh d tepi jln di syria & iraq sehinnga ke hr ini
Apa yg terjadi kpd iran??tiada apa2..malah membantu syria...benarkah iran membuat reverse engineering peralatan amerika atau mmg ia sebenarnya disengajakan??cth dron amerika tetiba blh dihack dgn mudah oleh iran & dibawa blk ke iran?atau mmg sengaja nk bg iran utk tujuan intipan..tp siapa yg nk diintip d negara arab?
Jadi sebrnarnya arab kini sedang diawasi oleh syiah & sedang dikuasai mereka..tp pd masa yg sama mereka konon dilihat sbg org islam dan ganas.perang secara terus dgn umat islam perlu dielakkn krn ia akn menyemarakkn lg semangat islam...umat islam perlu dilrmahkn terlebih dahulu.

Di iran byk org yahudi sebenanrya..malah presiden ahmedinejad sebenarnya berdarah yahudi.
Mereka ini kelihatan & diperlihatkn sbg islam tp mereka tidaklah sgt islam mcm kita fikirkn...
Dikatakan di area2 syria, bkt Golan itulah dikatakan turunya imam mahadi dan nabi isa a.s d akhir zaman kelak..& kini dikuasai oleh siapa??
Sepanjang sejarah dunia kita sering dimomok kn beberapa pemimpin yg dikatakan tamak korup kejam kroni dll...namun apakah persamaan mereka??-------musuh yg dibenci amerika------cth saddam hussein,muammar ghadafi,shah of iran dll. X dpt dinafikan mmg ade yg betol2 kejam jahat & sebagainya...tp ia bergantung kpd isu sesuatu konflik itu dan negara mana dan sama ada mmg kroni amerika...lihatlah hamid karzai...presiden israel...dan saudara tahu siapa yg dijemput dgn karpet merah dan ade visa mudah utk ke amerika d rantau asia ini...think hard.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Orang arab ni tak layak hidup dalam kerajaan demokrasi. Mereka ni berjiwa keras. Sebab tu mereka ni patut diperintah oleh seorang pemerintah yang Amerika ni namakan diktator. Mereka tahu cara demokrasi tak dapat berlaku di negara Arab.

Anonymous said... Best Blogger Tips

ini semua salah bn..
tukaq kerajaan..

Anonymous said... Best Blogger Tips

syiah iran is fuck ok..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Jangan kamu menolak sesuatu tanpa mengkaji dan menerima sesuatu tanpa mengkaji.
Ini kali lah.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...