Kongsikan Entri Kami

Tuesday 2 August 2011

Info : Starbucks dan Coffee Bean tidak Halal semuanya Tidak Benar!! (5 Photos)


Banyak blog yang menghebohkan mengenai isu ini yang mana Kafe paling popular di sekitar Malaysia iaitu Starbucks dan Coffee Bean adalah tidak halal. Adakah begitu? Ini apa yang mereka katakan.


Taiping Mali menyebut:

“STARBUCK telah disahkan haram oleh JAKIM. Semua chocolate, vanilla dan coffee drinks kat Coffee Bean dan Starbuck contains E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich dr animal origin (pork). Raspberry Frap guna cherries yg dicelop dlm arak & the tiramisu ada RUM. Tlg sebar kat kekawan Islam. 

Hubungi JAKIM 03 – 8886 4000 utk dpt maklumat lanjut.”

Adakah ini semua betul atau hanya untuk mendapat populariti? Jadi kami buat sedikit carian di laman HALAL. Memang ternyata ada Starbucks dalam itu dengan sebanyak 41 Premis Makanan di seluruh Malaysia yang tamat pada tahun hadapan. Dan sebanyak 48 produk yang terdapat di Starbucks semuanya HALAL. Ini buktinya.

Itu adalah beberapa premis yang tercatat dalam laman HALAL daripada 41 kesemuanya. Jadi persoalannya sekarang dari mana datangnya maklumat yang STARbucks ini ti Halal pula? Pihak Starbucks memang tidak rasa takut pun kerana mereka memang mempunyai premis Halal yang benar dan dengan tenang menjawab persoalan yang diajukan kepada mereka. 

 ini pula untuk Coffee Bean : 43 Premis seluruh Malaysia dan 40 Produknya adalah Halal.

p/s : Kepada yang berkenaan di luar sana, adakah tidak baik untuk menipu dah la bulan Ramadhan ini. Free je Starbucks dan Coffee Bean kena marah kat FB itu. Memang kena tembak habis2an kerana berita ini semua.

6 comments:

danish said... Best Blogger Tips

Jika benar disahkan halal maka kita pun tidak ragu-ragu lagi untuk minum kopi disini

Anonymous said... Best Blogger Tips

apa kata surveyy... ops silap... apa kata media?
smua org bleh tlis mcm2 dlam blog... tu sbab kdang2 blog ni bhaya... bleh sbar fitnah & gosip...nak confirmkan lg check sama JAKIM... ^_^

FiFy LawRenCe said... Best Blogger Tips

da check jakim da...halal.....trpulangla yew nk x xnk...masing punye pendapat,.............

Anonymous said... Best Blogger Tips

yahudi..

eqeen said... Best Blogger Tips

thanks for the info..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Halal satu hal, kaitan dengan rejim zionis laknatullah...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...