Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Saturday, 6 August 2011

6 Jenis Wanita Yang Harus Lelaki Jauhi Untuk Kahwin


Jika nak cari isteri, carilah isteri yang beragama dan berakhlak. Dan jangan berkahwin dengan 6 golongan wanita yang mempunyai sifat-sifat di bawah :

1. Al-Ananah
Wanita yang banyak mengeluh. Contohnya, apa saja yang diberi, tidak pernah mencukupi. Bagi kereta tak cukup, rumah tak cukup dan barang kemas menimbun pun still tak cukup.

2. Al-Mananah
Perempuan yang banyak mengungkit pada suaminya. Contohnya, "Selama ni, duit belanja anak-anak, saya yang bagi". "Mesin basuh tu beli pakai duit saya!"

3. Al-Hunanah
Perempuan yang ingin kepada suami yang lain. Contohnya, dia berkenan bila tengok lelaki lain dan inginkannya.

4. Al-Hudaqah
Perempuan yang gemar terhadap sesuatu lalu memaksa suaminya melakukannya.
Contoh, jika dia nak kereta baru, dia paksa suaminya belikan walau apa cara sekalipun.

5. Al-Buraqah
Perempuan yang sibuk bersolek tanpa mempedulikan amalan-amalan yang lain.
Contohnya, asyik mekap, mengilat kuku, sapu losyen sampai tak solat, tak buat kerja rumah dan tidak mempedulikan suami.

6. Al-Salaqah
Wanita yang banyak bercakap. Asyik nak berleter saja 24 jam. Sikit-sikit nak memekak. Dahla cakap kuat macam duduk sebatu.
Sumber: Merah
 

5 comments:

v said... Best Blogger Tips

saya confirm saya no. 6 :)

BeloG MTT said... Best Blogger Tips

Salam datang menjengah.. :)

Tergolong no 6 kadang kala.. =..="

minoari89 said... Best Blogger Tips

setip org da kelebihan n kekurangan,terima dia seadanya..kt pun bleh terima dpa gak..

Anonymous said... Best Blogger Tips

geluk ckp no 1.
esh2 bkn x ckup hrta benda. tp tmak kseh syg jer. huhu.xsalah kan :)

~iznac

Anonymous said... Best Blogger Tips

7. Al-Punnah
Wanita yg perasan cantik tapi ketiak busuk, tapi tak perasan ketiak busuk..! org pandang dia, perasan cantik!!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...