Kongsikan Entri Kami

Wednesday 8 June 2011

Hot! Lelaki gantung Daging BABI depan MASJID bebas dari hukuman!


REPUBLIKA.CO.ID, BRISTOL - Seorang lelaki 30 tahun yang telah ditahan kerana mengantung potongan daging babi di pagar dan tempat letak kasut sebuah masjid di Bristol, England kini bebas dari hukuman. Jamie Knowlson, nama lelaki itu, hanya dihukum amaran dan 150 jam kerja sosial.

Knowlson, seperti dilaporkan Daily Mail, meletakkan potongan daging babi di tempat letak kasut masjid. Tak hanya itu, dia juga mengantungkan keratan daging babi di pagar masjid.

Pesalah ditangkap setelah gerakannya disaksi oleh petugas masjid dan kamera CCTV merakam jelas aksinya.

"Knowlson awalnya mengatakan pada polisi itu tindakan ketika mabuk tapi kemudian mengakui bahawa dia sepenuhnya sedar akan pelanggaran tindakannya," lapor Daily Mail.  "Dia mengaku bersalah mengendahkan race atau agama dan  telah kembali ke masjid untuk meminta maaf atas perbuatannya. "

Hakim Carol Hagen mengatakan bahawa  "sulit untuk membayangkan insiden lebih ofensif". Dia bersalah, tak hanya kerana meletakkan daging babi saja, tapi bahwa tindakan itu dilakukan pada saat jemaah tengah beribadah.

p/s : ini sengaja ke apa? nak letak daging babi untuk menimbulkan ketidakpuasan pihak lain pula..hihi..Kalo la ni kat Malaysia apa akan terjadi pada lelaki ni. Tetapi apakah motif dia sebenarnya? Dah la orang tengah beribadah masa tu. Memang patut kena takut penjara je..

sumber : republika

3 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

dasar banjingan..ada ke patut..tu terbuat org puteh..cuba org islam yg buat mcm tu tpt dorg..dah tentu penjara lh jwapan nya

Ms Pooh said... Best Blogger Tips

hukuman dia sgt la tak logik... tak sensitive langsung..

Anonymous said... Best Blogger Tips

thun lalu budak melayu bkr sndri surau kna grounded jer kat ruma..so yg bkar church dgn kuil di diamkn scara slow2..apa ke jadahnya 2

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...