Kongsikan Entri Kami

Wednesday 8 June 2011

Pasangan ketagih dengan Facebook, anak diberi nama 'LIKE'


Kegilaan Facebook memang tak dapat dinafikan lagi pada zaman moden ni. Sampai setiap pengguna IPhone dikatakan memiliki Facebook application dalam IPhone mereka. Minggu lepas, baru ada kes ibu bapa create page baru untuk bayi dalam kandungan yang bakal dilahirkan esok hari. Tapi nasib baik dah kena tutup.Ada seorang lelaki mesir memberi nama anak mereka yang baru lahir sebagai Facebook Jamal Ibrahim. Memang tak ngam pun tapi tu lah namanya.

Selain itu, ada yang lagi famous nama yang terpengaruh dengan facebook seperti yang dinyatakan oleh media Israel, Galgalatz, iaitu Lior dan Vardit yang menamakan puteri mereka dengan nama yang memang orang lain tak pernah fikir pun. Nama bayinya yang kin berusia satu tahun adalah LIKE

Begitu banyak persoalan ditujukan pada suami isteri ini mengenai nama LIKE itu. Mereka menjawab yang mereka mencari nama yang modern dan inovatif dan akhirnya mereka dapat tahu yang tiasa seorang pun di Israel yang menggunakan nama LIKE.

“Pendapat kami, itu (Like) adalah persamaan yang modern dari nama Ahava yang bererti cinta,” kata Lior seperti dimuatkan dalam BBC. “Ini adalah cara kami memanggil puteri kami, cinta.”

Kini ‘Like’ di Facebook akan meraih 40 tombol likes setiap hari dan beratus-ratus orang akan berkawan dengan LIKE di Favebook.

p/s : memang Facebook ni sangat efesen di kala kita nak berkenalan atau meluahkan perasaan tetapi sangnat tak sesuai pada satu tahap seperti memberi nama atau menghebohkan pasal isu yang tak senonoh. Banyak lagi nama di dunia ini, kenapa la mesti menggunakan nama berkaitan dengan FB je..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...