Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Friday, 19 July 2013

Serius : Rupa Sebenar Hang Tuah Hasil Pertemuan Di Alam Ghaib (Gambar)


Orang ramai kini boleh melihat wajah sebenar Laksamana Hang Tuah selepas gambar pahlawan itu dicetak di atas setem eksklusif keluaran Persatuan Sejarah dan Warisan Melayu Duyong (Pesawad).

Pengerusi Pesawad, Khalid Hussin berkata, wajah pada setem itu menyamai 99 peratus wajah pahlawan Hang Tuah yang terkenal ketika pemerintahan Kesultanan Melaka pada abad ke-15.

Gambar ini milik peribadi Ahli Bersekutu Pesawad, Datuk Dr Ibrahim Ghaffar yang bersetuju untuk mendedahkan dan berkongsi wajah Hang Tuah kepada orang ramai selepas Pesawad mengemukakan permohonan pada Jun lalu.

Khalid berkata, setem memaparkan wajah Hang Tuah yang telah mula digunakan untuk penghantaran Kad Raya oleh Pesawad itu diwujudkan bertujuan menaikkan jati diri orang Melayu.

Sementara itu, Dr Ibrahim berkata, potret lukisan Hang Tuah itu terhasil pada 1989 selepas beberapa kali bertemu dengan pahlawan itu di alam ghaib bermula pada 1988.

“Selepas beberapa kali bertemu dan wajah sama tampil, saya tidak ragu-ragu lagi bahawa memang dialah Hang Tuah lalu saya minta bantuan seorang rakan melukis potret Hang Tuah berdasarkan cerita saya,” katanya.

p/s : Macam gangster... Hoho

Sumber : Here

40 comments:

gaban power said... Best Blogger Tips

rarenya...

Anonymous said... Best Blogger Tips

MENGARUT..TU SEMUA TIPU DAYA SYAITAN..

Anonymous said... Best Blogger Tips

gangster kebenda... setia tak kena tempat.

Anonymous said... Best Blogger Tips

siapa yg sanjung hang tuah memang bodoh..dialah sebenarnya kaki bodek,kaki ampu,talam dua muka, pentingkan pangkat dan kekayaan..samalah mcm perangai pemimpin2 malaysia sekarang

Anonymous said... Best Blogger Tips

tu mesti taksub hang tuah sampai mimpi. mimpi tu betul atau semata-mata jelmaan setan

Anonymous said... Best Blogger Tips

melayu oh melayu. ada jumpa kat alam ghaib

Anonymous said... Best Blogger Tips

ni gambar yg ada kt muzium negara ar.....nampak sgt menipu..

Anonymous said... Best Blogger Tips

melayu ni tak habis2 dgn merapu...

Anonymous said... Best Blogger Tips

m nasir ni...

Anonymous said... Best Blogger Tips

bdosa woo kalo kte ikt sma percaye..rosak aqidah..

Anonymous said... Best Blogger Tips

hang tuah pon mamak jugakk..

Anonymous said... Best Blogger Tips

ah sudah la Melayu..x abis2 nak merapu alam ghaib la pebnd la..mengarut karut..lg bgs kita sama2 pkir dan bertindak utk maju kedpn..mantapkan ekonomi org2 Melayu kita..

Anonymous said... Best Blogger Tips

muke macam kentut

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ramai nya anjing politik menyalak petang petang Jumaat ni.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Malayu mudah lupa...idup melayu

Anonymous said... Best Blogger Tips

aik ade lak anjing cina menyalak sekor2 kt sini..syuhh2 anon 15:32..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Dah bagi makan pn nak nyalak lagi...puii

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ha ha ha kelakarnya,,bukanke kerajaan malaysia dah tukar buku sejarah yang mengandungi kisah pahlawan melaka yang sebenarnya mereka adalah Orang cina... Tak percaya cuba google tenggok dan jangan reka cerita ye...Bukti kukuh telah dijumpai bahawa mereka adalah pendatang cina...
http://www.freewebs.com/suaraanum/0305b02.htm
pls check

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon 16.31 tak reti baca betul betul ke artikel yang awak linkan tu..... itu ada hepotesis. Hepotesis dalam kata lainnya teori.... sesiapa pun boleh bagi teori tetapi untuk menjadikan sesuatu teori itu boleh digunapakai dan boleh diterima perlu disertakan dengan bukti, kajian dan sebagainya..... kalau tidak ianya hanya akan kekal sebagai teori yang belum dibuktikan.tq

Anonymous said... Best Blogger Tips

Aku sokong anon 18:01,,anon 16:31 msti xblajar sains sbb tu x tau mksd hipotesis,,,tp pa pun aku lbh minat hang jebat lh,,,hang tuah ni xbtul,,,

Anonymous said... Best Blogger Tips

hang tuaH BANGANG!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Hang tuah nie pengkhianat!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Hang Taktau Hang Diam.
Pale otak Hang.

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku minat TUAH lakonan jamal Abdillah jer..dah ler ensem abg jamal masa tu..macho terror bersilat.x mcm pic hang tuah ni..serius memanjang x ensem..hehehehe

Anonymous said... Best Blogger Tips

hang tuah ape kebende....hang ni dh tahyul ke?
pahlawan apa kebende...

Anonymous said... Best Blogger Tips

hang tak wujud pon..sume ni mengarut jer..

Anonymous said... Best Blogger Tips

memang sah M Nasir lepas makan Kit Kat ni..

Anonymous said... Best Blogger Tips

banyak budak2 rempit bagi komen... kesian...
belajarlah sejarah elok2 baru komen.

P.Preity Petry said... Best Blogger Tips

Yang mereka jumpa dalam mimpi tu adalah jin Qorin, seperti yang diperkatakan oleh Nabi Muhammad. Oleh itu wajah diatas adalah wajah Hang Qorin. Sekian adanya.

Anonymous said... Best Blogger Tips

"Sekarang aku akan mengacau, menghuru-harakan istana. Tuah tidak pernah derhaka, dikata derhaka. Sekarang Jebat, Jebat yang akan menderhaka!! Tuah akan ku bela, Jebat akan bermaharajalela. Jebat akan mengajar raja yang tidak adil. Suatu masa nanti kalau siapa bertanya 'kenapa Jebat derhaka?' tentu orang akan menjawab kerana rajanya yang tidak adil!!" - Hang Jebat
-Ninja3

Anonymous said... Best Blogger Tips

"Siapakah yang benar? Jebatkah benar, atau akukah benar?" - Hang Tuah
-Ninja3

jack ham said... Best Blogger Tips

ahh ni smua poyo la....nk publisiti agknye....hang tuah x wujud....

Anonymous said... Best Blogger Tips

hahaha,lagi elok dari jd cina.so pasni Kalo cina cakap hang Tuah n the gang keturunan cina,kita bgtau yg mereka ni mamak sebenarnya..janji islam.

Anonymous said... Best Blogger Tips

daripada ko org minat hang tuah dan hang jebat,,, baik suka jer dgn hang cangkul...hahaha

Anonymous said... Best Blogger Tips

hang tuah x wujud...mitos org dulu dulu.....xpernah ada keturunan atau gelaran melayu HANG.....yg ada cuma dlm bangsa cina.....klu dilihat mcm mana hang tuah boleh gi majapahit dan kalahkan taming sari lalu dpt ambil keris tu, sedangkan dalam sejarah...zaman melaka dan majapahit beratus tahun perbezaan.....xkan hang tuah pakai mesin merentas masa kot...jgn mrh ye...ini fakta ilmiah

P.Preity Petry said... Best Blogger Tips

Macamana dengan Hang Lekir. Ada ke orang cina nama huruf `R'. Orang Cina tak leh sebut huruf `R'. Fakta tulus.

Anonymous said... Best Blogger Tips

blur aku... mna satu ntah btul... tp,, mana yg kurang pngtahuan n fakta yg tak brapa pasti tu, jgn la nk yakin sgt.. skrg fakta pun boleh keliru ntah apa kita dgr tu btul atau tidak.. tapi jgn la kait kan plbgai isyu smpai mlibat kan kaum, agama, b'main/mereka dgn fakta, n mnukar2 crita sejarah.. yg pasti,, anak2 muda skrg,, hnya dgr telinga berbanding dgn org lame yg marasa ditempat yg sama dan seketurunan dgn nyaa...

Anonymous said... Best Blogger Tips

gambar tu dah ada kat muzium negara masa aku pegi melawat muzium tu ...pada hujung 70an dah ada gambar tu

wan pakteh said... Best Blogger Tips

hanya kesultanan melayu sahaja yg taw samada ada hang tuah itu wujud atau tdak..krn ade di kalangan sultan kite skrg neh yg b'drh dr keturunan sultan melaka..yg m'diamkan identitinya kpd rakyat..ada yg mgatakan hang tuah lima bradik..krn nama hang yg sama..sdgkan itu hnya gelaran utk menutup identiti yg sbenar..owg dahulu xpandai menipu n b'pura2 spt owg skrg..prinsip owg melayu dhulu..biar pecah perut,.jgn pecah mulut..urusan peribadi seseorang xkan mudah di cungkil atau di rumuskan..krn keperibadian itu adalah maruah n aurat seseorg itu..itu laa melayu..n melayu jgak ade klemahan yg utama n semulajadi..sikap mudah simpati,kesian,n x smpi aty..krn sikap itu laa tanah melayu bertukar m'jd malaysia skrg neh..n kekuatan melayu itu pd sikap panas baran..mgkin melayu skrg neh tdak sdar krn owg dhulu byk berahsia..krn xnk semangat melayu itu di ketahui oleh owg luar..krn itu laa melayu skrg neh digelar melayu mudah lupa..tp kata2 itu umpan atau ayat manis..supaya melayu mendedahkan semangat ea..cam mne pon usaha mereka..hak melayu xkan ilang begitu shj..(takkan hilang melayu di dunia) igtkan kate2 neh..ini peringatan utk yg bkn melayu..yg cube2 nk melaga2kan melayu,n merampas hak melayu..hidup laa dgn secara shat..tnpe dengki,iri aty,tamak n hasut..ketahui laa identiti sendri dlu..sblom m'pertikaikan identiti seseorg..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ceh.....hang tuah la pengkianat....sama mcm umnongok.....ibarat lepas anjing tersepit...tangan kena samak daaaa..hahahaha...apa2 pun....aku sokong hang jebat...kalau betul hang jebat wujud....aku pinta kepada ilahi...agar dilahirkan generasinya seperti hang jebat...agar sultan2 sekrang kena rodok jer perut tue....perangai lahanat...hang jebat ja berani...hang tuah mcm umno...puihhh....aku xpenah aminkan bila imam baca doa tuk sultan...baik aku mtk ampun tuk mak bapak aku....sultan...biar pegi neraka...ada aku kisah?????

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...