Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Tuesday, 17 December 2013

Serius : Tempat Letak Kereta Mahasiswa/i Penuh Dengan Kereta Mewah Di Universiti Dubai (8 Gambar)

Tempat Letak Kereta Mahasiswa/i Penuh Dengan Kereta Mewah Di Universiti Dubai.
Meeka Nasser,seorang mahasiswa dari American University of Dubai telah mengambil sekumpulan gambar untuk ditunjukkan kepada dunia. Gambar yang dia ambil itu adalah koleksi kereta para mahasiswa/i yang diletakkan di universiti tersebut. Terdapat Rolls-Royce, Ferrari, Aston Martin dan banyak lagi. #dan kereta Kancil?? :-P

11 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

!st

Anonymous said... Best Blogger Tips

ape ko dpt klau ko 1st...

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku dapat macam-macam! ada 634 jenis hadiah menanti aku!
Salah satunya, Burger Macdonald! ko hade?

Anonymous said... Best Blogger Tips

dpt pelangkung dr ak nk??
#student Dubai

Anonymous said... Best Blogger Tips

mcm pemandang kat segi kolej jaa...

Anonymous said... Best Blogger Tips

pantat dubor bapa engkau Nuck Juan babi pukimak!
-ameba

Anonymous said... Best Blogger Tips

segi kolej kepala bapak kau lahanat! stdm Msia semua minskin papa kedana utang ptptn pun tak mampu byr kena blacklist!
pukimak kau la tiu ni ma hai!
macibai!

Marou Apple Hijau said... Best Blogger Tips

showroom kete

Anonymous said... Best Blogger Tips

Pancake Buat Tuhan

Brandon bocah berumur 6 tahun. Suatu hari sabtu pagi, dimana biasanya orang tuanya tidak bekerja dan tidur sampai agak siang, Brandon menyiapkan sebuah kejutan. Ia berencana membuat pancake. Ia mengambil sebuah mangkuk besar, sendok, menggeser kursi ke pinggir meja, dan menarik sebuah tupperware berisi tepung yang berat, menumpahkan sebagian isinya ke lantai.

Lalu ia mengambil tepung itu dengan tangannya, sebagian berserakan di meja makan, lalu mengaduknya dengan susu dan gula sehingga bekas adonan berceceran di sekelilingnya. Ditambah lagi dengan beberapa telapak kaki kucingnya yang ingin tahu apa yang sedang terjadi. Brandon tampak tertutup dengan tepung dan kelihatan sangat frustasi. Yang dia inginkan hanya membuat sesuatu untuk menyenangkan mama dan papanya. Tapi kelihatannya yang terjadi malah sangat amat buruk.

Dia sekarang tidak tahu harus berbuat apa, apakah memasukkan adonan ke dalam oven atau dibakar di perapian. Lagipula dia tidak tahu cara menyalakan api di kompor atau di oven. Tiba-tiba dia melihat kucingnya menjilati isi adonannya dan secara reflek mendorong si kucing agar tidak memakan adonan itu.

Si kucing terlempar, membawa serta beberapa butir telur mentah yang ada di meja. Dengan cemas ia berusaha membersihkan telur yang pecah itu, tetapi justru terpeleset karena licinnya lantai yang kini dipenuhi dengan tepung, membuat pakaian tidurnya putih dan lengket. Dan saat itu jugalah dia melihat papa berdiri di dekat pintu. Air mata akhirnya berjatuhan di pipi Brandon. Yang ingin dia lakukan adalah berbuat baik, tetapi justru kekacauan yang luar biasa yang ia buat. Kini ia hanya dapat pasrah menantikan omelan, jeweran atau mungkin malah pukulan. Tetapi papa hanya memandang dia. Lalu berjalan melewati semua kotoran yang ia buat, mengangkat dan menggendong anaknya yang kini sedang menangis sehingga baju tidur papa ikut menjadi kotor.

Papa memeluk dan mencium Brandon.

Begitulah Tuhan berperkara dengan kita. Kita ingin berbuat sesuatu yang baik, tetapi malah kekacauan yang kita hasilkan. Pernikahan menjadi kacau, sahabat karib bertengkar, kita tidak tahan dengan keadaan di tempat kerja, kesehatan kita memburuk. Semua ini terjadi justru karena kita ingin berbuat yang baik. Kadang kala yang tersisa hanya tangisan karena tidak ada lagi yang dapat kita lakukan. Di situlah saatnya kita menerima kasih dan pelukan Tuhan.

Bila anda merasakan kasih Tuhan mengetuk di pintu hati anda hari ini, jangan menolakNya.

Anonymous said... Best Blogger Tips

apa kaitan cerita di atas ni dgn post yg admin bagi wahai En Anon(07:15)

Anonymous said... Best Blogger Tips

kau bodoh sapa suruh baca?
otak kau penuh taik babi agaknya!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...