Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Saturday, 27 July 2013

Sejarah : [Video] Iklan Brad Pitt Yang Diharamkan Di Malaysia Pada 2002


Tahukah anda? Sebuah iklan Toyota yang menampilkan pelakon Hollywood, Brad Pitt pernah diharamkan di Malaysia pada tahun 2002. Timbalan Menteri Penerangan ketika itu, Zainuddin Maidin telah mengatakan bahawa kekacakan Brad Pitt mungkin akan menyebabkan lelaki Malaysia berasa rendah diri dan lemah semangat.Kerajaan Malaysia telah mengarahkan agar iklan tersebut di banned dari ditayangkan di Malaysia kerana muka orang barat Brad Pitt akan menanam sifat inferior ke dalam diri lelaki Asia.


p/s : Macam-macam.. 

Sumber : Here

19 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

oh..mana shue lina ni?

-anon pasir puteh kerinduan-

Anonymous said... Best Blogger Tips

ceh xsmpt nk 1st...nynyi gk laaa..banana bananaaaaa banana bananaaaaaaaa

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon pasir putih mcm babi! abah kau!

Anonymous said... Best Blogger Tips

bodoh punya menteri

Anonymous said... Best Blogger Tips

Kebodohan pemimpin yg berfikiran dangkal

Anonymous said... Best Blogger Tips

i love najib

Anonymous said... Best Blogger Tips

najib abah kau!

Anonymous said... Best Blogger Tips

kenapa iklan tu cakap cine... babi tol...

Anonymous said... Best Blogger Tips

lelaki malaysia akan menjadi rendah diri dan lemah semangat selepas tengok iklan ini...hahaha!!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Zainuddin Maidin tu yg rasa diri dia rendah dan tak hensem..org lain ok je..bodoh punya menteri..disebabkan tak nak bodoh sorang2, dia ajak ramai2 bodoh dgn dia..

Anonymous said... Best Blogger Tips

mcm bodo je die pnye alasan ...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Kat mana yang boleh menyebabkan rasa rendah diri?

Anonymous said... Best Blogger Tips

maksud dia rendah diri tu sama dgn pendek la bangang!

Anonymous said... Best Blogger Tips

ni iklan bhs cina...betol ke ko ni admin??
ke main scoop jer citer nk bg rating tinggi...ke nerake??
aku penah tgk iklan toyota olando bloom...mcm xde mslh jer..
ramadan tuuuuuu admin..

Anonymous said... Best Blogger Tips

tapi lawak la pulak tgk iklan toyota pekak ni.. kira dulu habih hebat la..
kihkihkih

Anonymous said... Best Blogger Tips

Hahahaha

Arena-Motosikal said... Best Blogger Tips

http://arena-motosikal.blogspot.com/

Anonymous said... Best Blogger Tips

haha...but brad pitt is so damn handsome...^^

Anonymous said... Best Blogger Tips

kerana kebodohan zainudin menyebabkan brad pit berasa rendah diri

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...