Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Monday, 22 July 2013

OMG : "Belgian Blue", Spesies Lembu Gergasi Hasil Pengubahsuaian Genetik (8 Gambar)


Punca yang menyebabkan haiwan ini kelihatan besar adalah disebabkan pengubahsuaian pada genetiknya yang dikenali sebagai gen myostatin, iaitu gen yang bertanggungjawab menjadikannya saiznya berganda dari biasa serta berotot.

Spesies lembu istimewa ini mempunyai lebih daripada 40% jisim otot tambahan. Mereka mampu membesar dengan sangat pantas dan menghasilkan susu yang tinggi dengan protein untuk anak-anak mereka.

Apa yang tidak di ketahui oleh orang ramai, spesies lembu yang telah diubahsuai dari segi genetik sebenarnya mampu memberikan manfaat yang baik kepada kita. Walaubagaimana pun, proses pengubahsuaian genetik ini akan memberi kesan yang buruk kepada lembu tersebut di mana ia mungkin memberikan masalah kesihatan seperti bengkak pada lidah, kaki menjadi kaku yang menyukarkan mereka untuk makan dan bergerak serta membawa kepada kematian.


p/s : Kesian plak tengok.. 

Sumber : Here

19 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

1st
supercow

Anonymous said... Best Blogger Tips

mengubah sunnatullah boleh ke?sesuatu yg telah ditetapkan oleh allah..adalah amat bercanggah sekali...

Anonymous said... Best Blogger Tips

kesian lembu.. biarla diorg normal dan sihat..ni nk mkn pn takut klu mcm 2

Anonymous said... Best Blogger Tips

kesian abah kau! nak mkn pun takut mcm pondan!

gaban power said... Best Blogger Tips

Perghh,,,,ganaz...brutality.

Anonymous said... Best Blogger Tips

bodo anon 01:27.. abah ko "diorg".. kan tu binatang.. bodo..

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon 00:05 - ubah sunnatullah? camna sedara define sunnatullah?

Anonymous said... Best Blogger Tips

gaban power goblok!!!!!kue ni opo2 laa...omong kyak celeng2 ngan..hahahhaha

Anonymous said... Best Blogger Tips

Bagi mkn cukup dan serba serbi cukup. Gemok lah lembu tu. Msia nak buat tapi tak berjaya.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Hagak hagak body builder yg buat body berketul ketul tu ada 6 pax, 8 pax. Berdosa ke tak berdosa.

Hikayat Urban said... Best Blogger Tips

ni kiranya .. atlit bina badan lembu ... sampai punggung pun berketak ketak.. kalu lembu betina malaysia tengok nih.. meleleh ooh air liur depa.. hahahha

Anonymous said... Best Blogger Tips

ciptaan Allah dah cukup perfect. tengok, dah terang2 kata perubahan gen ni bagi kesan buruk kat lembu tu sampai mengakibatkan kematian. so, x perlu la mengubah fitrah sedia ade. Allah lebih tahu..

shue liena said... Best Blogger Tips

kesiannye lembu to0..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Susu dia manis..sweet..perfect..

Anonymous said... Best Blogger Tips

jantan abis lembu jantan tu!!

jack ham said... Best Blogger Tips

tunggu la balasan kerana mengubah ciptaan TUHAN..

Anonymous said... Best Blogger Tips

kacukkan lembu ngan babi ker ni? ni kna periksa sijil HALAL dl ni x leh terus nk makan jer daging nyer lau di import masuk..hehehehe

Anonymous said... Best Blogger Tips

Bodo..pengubahan genetic ni bkn kat lembu ni je..even bawang ko mkn hari2 tu pon genetic engineered..kalau tu haram ko xyah mkn la gi mampos sng..pe sial bodo sgt meleis ni..

Anonymous said... Best Blogger Tips

1st slalunya dari blakang..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...