Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Saturday, 6 July 2013

Cool : Perpustakaan Kecil Percuma Diperbuat Daripada Tangki Plastik (10 Gambar)


Jika ingin meminjam buku, antara tempat yang sering dilawati adalah perpustakaan. Namun mungkin ada juga di kalangan kita yang sedikit keberatan ingin ke perpustakaan kerana faktor jarak, selain pelbagai prosedur yang perlu dilakukan sebelum meminjam buku.

Namun satu konsep perpustakaan yang diperkenalkan di New York ini memberikan lebih kemudahan untuk orang ramai meminjam buku kerana bukan sahaja ianya mudah alih, malahan prosedurnya juga mudah. Perpustakaan kecil yang menyediakan perkhidmatan meminjam buku percuma ini diilhamkan oleh Stereotank, satu studio yang ditubuhkan oleh arkitek Marcelo Ertorteguy dan Sara Valente dari Venezuela.

Struktur perpustakaan ini diperbuat daripada tangki plastik yang diterbalikkan dan rangka kayu. Bahagian dalam tangki plastik tersebut dibina dengan rak buku di mana orang ramai boleh meminjam atau memulangkan buku yang disediakan


Sumber : Here

10 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

ambo no 1

Anonymous said... Best Blogger Tips

klau kat msia,, dgn tangki2 tu ilang skali..

Anonymous said... Best Blogger Tips

kalau kat msia jadi port hidu gam.., lepas tu tempat tu pun lesap...!! pagi pasang tghari dah ghaib..!msia tanah tumpah darahku..

Anonymous said... Best Blogger Tips

tempat port org tak puasa makan...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Library org johor.kaya tp bodoh beli player konon good2.

Real The Red Warrior

Anonymous said... Best Blogger Tips

letak buku... hilang
dinding...conteng
kendian ada bau rokok...
kendian ada bau hancing...
kendian degn library ni sekali hilang, tumbang, jahanam..

kesimpulan, takyah berangan nak ada benda ni selagi mentaliti kelas ketiga.
-ameba

shue liena said... Best Blogger Tips

ish korang nie...

Anonymous said... Best Blogger Tips

budaya membaca ni bkn budaya org m'sia.lau rempit..isap dadah tu biasa la..ubah laa..jgn dok sibuk berpolitik jer..

jack ham said... Best Blogger Tips

kt Malaysia pasang bende ni jd port comolot..puihh

Anonymous said... Best Blogger Tips

sokong...cepat la punah kalu ada kt malaysia bende cam gini..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...