Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Sunday, 30 June 2013

Serius : Lelaki Yang Tinggal Di Dalam Kubur Selama 15 Tahun (7 Gambar)


Seorang bekas pekerja binaan mengaku dia tidur bersama mayat sejak 15 tahun lalu selepas berpindah ke tanah perkuburan di Nis, Serbia. Bratislav Stojanovic berkongsi liang lahad dengan abu mayat sebuah keluarga yang mati lebih 100 tahun lalu. Menurut Stojanovic, 43, sebagai orang yang tiada rumah, dia terpaksa menjadikan kubur sebagai tempat tidur.

“Saya membuat beberapa ubah suai pada kubur berkenaan dan selepas itu, saya selesa di situ,” katanya. Selain kering, hangat dan dilengkapi lampu, Stojanovic berkata, liang lahad itu adalah syurganya. “Ia bukan sehebat istana, tetapi ternyata lubang itu jauh lebih selesa berbanding tidur di jalanan,” katanya.

Tidak pernah memiliki kerja tetap, Stojanovic terpaksa melepaskan rumahnya di Nis apabila dibelenggu dengan masalah hutang yang banyak. Selepas berbulan-bulan berkeliaran di jalanan, Stojanovic mengambil keputusan berpindah ke kubur itu untuk berlindung daripada cuaca sejuk dan gelap.


Kata Stojanovic, hidup bersama mayat tidak begitu menakutkan seperti sangkaan sesetengah pihak. “Pada mulanya saya takut, tetapi lama-kelamaan keadaan di situ menjadi biasa.

“Kini, selain masalah kelaparan, saya lebih takutkan manusia yang hidup berbanding dengan orang mati,” katanya. Menurut Stojanovic, setiap kali dia mahu keluar dari ‘rumah’ itu, dia akan mengintai terlebih dulu bagi memastikan tiada sesiapa di situ. Jika tidak, kata Stojanovic, dia mungkin menakutkan orang lain yang kebetulan ada di sekitar kawasan berkenaan.

Stojanovic berkata, dia juga bersedia jika ditakdirkan mati dalam kubur seluas dua meter persegi itu.“Sekurang-kurangnya saya dapat mati di tempat yang sesuai,” katanya.


p/s : Macam-macam... 

Sumber : Here

12 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

owh... aku first ke ni?

Anonymous said... Best Blogger Tips

org atas babi

Anonymous said... Best Blogger Tips

JDT - LUASKAN KEKALAHAN MU, kah kah kah

tRw gKg-

Anonymous said... Best Blogger Tips

untun la dia,.15 tahun awal masuk kubor,.,mahathir tu yg kubor kata mari xsedar2 lagi,.tau kayakan anak dgn kroni jer

~anon poksu kocak~

Anonymous said... Best Blogger Tips

Kubur masing masing, kita tak tahu nasib kita nanti mcm mana....

Anonymous said... Best Blogger Tips

org Msia tahyah duduk dlm kubor memang semulajadi bangang!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Oiii org johor pg dduk dlm kubo la woii.kami TRW menang sbb TGNA dah solat hajat doa bg TRW menang woi.luaskan kebodohan mu ore johor makan taik anjing.
Gomo klate gomo.fuck u jdt!
Takbirrrr

jack ham said... Best Blogger Tips

10tahun lg Malaysia cam ni la...rumah mahal sangat

Anonymous said... Best Blogger Tips

betui tu, ini semua salah DAP racist couvanist!

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon 02:11 terima kasih kerana memberi kenyataan yg jujur bgi pihak klntn ek ontheway bakal mengegar kan kat fb mcmana perangai org klntn yg sbnrnye yg selama ni memburukkan org je.....

Anonymous said... Best Blogger Tips

dem

Al-Yousry said... Best Blogger Tips

Kasihannya! Itu di negeri orang, apatah pula dengan negeri kita, khusus yang tiada rumah.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...