Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Tuesday, 2 July 2013

Serius : Kirby de Lanerolle, Hanya Minum Tanpa Makan Selama 5 Tahun (5 Gambar)


Bagi kebanyakan orang, menahan lapar selama beberapa jam saja sudah membuat badan menjadi lemah dan tak bermaya. Tetapi seorang lelaki di AS mengaku boleh hidup hanya dengan air dan cahaya matahari selama 5 tahun. Selama 10 bulan terakhir, dia hanya makan sebanyak 7 kali.

Lelaki bernama Kirby tersebut muncul dalam sebuah acara televisyen berama ‘Taboo USA’ yang ditayangkan oleh National Geography Channel. Dia mengaku dirinya adalah seorang Breatharianism, yaitu orang yang boleh bertahan hidup dengan udara, mendapatkan tenaga dari cahaya, angin, dan getaran.

“Saya hanya makan selama 7 kali selama 10 bulan terakhir. Saya masih sedar, apabila saya memakan makanan, itu malah membuat saya merasa sangat lelah,” katanya seperti dipeti dari Huffington Post, Kamis (27/6/2013).

Kirby mengaku bahawa untuk memakan makanan pun dia menghadkan kuantitinya agar tak lebih dari 500 kalori. Dia telah menjalani pola hidup Breatharianism selama 5 tahun, walau tahu beberapa orang tak kuat dan meninggal ketika cuba menerapkan gaya hidup sama.

Uniknya, dia mengaku telah menjalani pemeriksaan rutin 6 bulan yang lalu dan hasilnya menunjukkan bahawa keadaan kesihatannya cukup baik. Dia yakin dia boleh berumur panjang dengan menjadi seorang breatharian, bahkan boleh membalik proses penuaan.
Dalam acara tersebut, Kirby mengatakan ingin mengubah dunia dengan breatharisme. Apabila ingin makan, dia hanya mengambil sepotong roti dan anggur merah.

Breatharianism yang menjadi landasan pola hidup. Breatharianism adalah sebuah konsep yang meyakini bahawa sinar matahari boleh menyediakan semua nutrisi yang diperlukan oleh tubuh. Sebelum ini, dikhabarkan seorang nenek di Seattle juga menjalani pola hidup sama.

Nenek bernama Navenna Shine tersebut ingin menjalani pola hidup Breatharianism selama sekurang-kurangnya 40 hari terlebih dahulu. Jika berjaya, dia akan meneruskannya lebih lama lagi. Sampai setakat ini, hasil pemeriksaan kesihatan menunjukkan nenek tersebut masih sihat.
 

p/s : Biar betik? 

Sumber : Here

22 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

Pertama

Anonymous said... Best Blogger Tips

Kompleks

Anonymous said... Best Blogger Tips

badannya masih tuf wlpun x mkn, rare

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ini sume poyo

Anonymous said... Best Blogger Tips

Hmm...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Gune bantuan setan ble la

Anonymous said... Best Blogger Tips

orang sabah boleh hidup tanpa makan atas pokok selama 10 tahun...

Fizzy kola said... Best Blogger Tips

Hensemnye sihitam manis
fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap fap

Anonymous said... Best Blogger Tips

Auta keling. Gajah sepanjang hayat tak makan nasik elok je hidup berpuluh tahun.

jack ham said... Best Blogger Tips

membohong...

Anonymous said... Best Blogger Tips

jack jam ko x p membontot ke ari ni. ko kan tahi gay

anon changlun-

Anonymous said... Best Blogger Tips

ada tak cara hidup breastarianism.

Prince of Noob said... Best Blogger Tips

ala orang melayu ada relax je makan lampu pendaflor

shue liena said... Best Blogger Tips

kalau kita mnum je alamatnye bdn mcm papan.. hhihihi nk jgn pon suh org dukung agknye.. :)

Anonymous said... Best Blogger Tips

Shue liena wlpn kita blum pernah brtemu tp dr tuturkata mu buatku tergoda zahir dan batin.marilah bercinta dgn ku agar kita memenuhi keperluan batin kita.I love u syg shue liena.

Pecinta Dari Pasir Putih

shue liena said... Best Blogger Tips
This comment has been removed by the author.
Anonymous said... Best Blogger Tips

Jgn lyn anon 11:14 tu syg..
Feeling i disini msh membara utk u..
pls jgn bg dy goda u..

Ku sanggup renangi lautan api
untukmu bebehh..
ooo yehh~
marilah bercinta dgnku duhai
adindaku shue liena..

ikhlas tulus dariku..

bobby-pencinta wanita.

Anonymous said... Best Blogger Tips

ahaha .. aQ yg b'kuasa...

Anonymous said... Best Blogger Tips

http://www.groupon.my/deals/national-deal/absolute-assurance-enterprise/717146538/.Rms4Mz?RAF=RFO_CPY_REG

Anonymous said... Best Blogger Tips

ALLAH berkuasa..ada gak yang pelik? dah banyak ALLAH tunjukkan bukti hanya Dia mampu buat begitu..Ashabul Kahfi...Maryam semasa melahirkan Isa a.s...Yunus a.s dalam perut ikan...apa yang mustahil bagi ALLAH s.w.t?

Anonymous said... Best Blogger Tips

Akan dtg d akhir zmn nnt, kpala sapi lbh bhrga dr emas (krn tiada mkanan).pd tika itu, mkanan bg org2 mukmin ialah zikir

Anonymous said... Best Blogger Tips

Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
Sudahkah anda berselawat ke atas Dubor Nabi?
-ameba

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...