Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Tuesday, 31 July 2012

Cool : [Video] Apabila Seorang Gadis Cina Bukan Islam Berpuasa


J SZE adalah gadis cina, 21 tahun. Bukan Islam. Beliau menceritakan pengalaman berpuasa ramadhan dan menerangkan hikmah2nya. Beliau juga bersolat terawih bersama umat Islam. Beliau adalah salah seorang dalam team Najasyi / Abu Talib yang terdiri dari mereka yang bukan Islam tetapi berusaha menghayati Islam secara positif. 

Beliau sedang belajar berhujah pro-Islam dengan Xifu Naser (pensyarah pemikiran kritis cfs, iium). J Sze telah muncul di pentas KONVENSYEN FIQH UMMAH di Johor bersama barisan para ustaz terkena spt dr.zaharudin, dr maszlee, ustaz zahzan, ustaz zamri mantop, imam muda asyraf etc dan di sana beliau menakjubkan ramai bila beliau berhujah mengapa Islam itu agama yang rasional. 

Kini beliau sedang belajar bahasa Arab dengan Xifu Naser dan giat menghafal hadis, ayat al-qur'an.


p/s : Cakap pun dah macam melayu.. respek.. 

Sumber : Here

15 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

alang2 tuh..msuk lah islam susah sngt..

DAPATKAN SERVIS KERETA PERCUMA! UNTUK BALIK RAYA!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

harlow..aku peduli ape nyer pun....hahahahaha

Anonymous said... Best Blogger Tips

Kenapa x peluk islam je terus.... ke ade misi tersembunyi kenapa nak belajar agaman islam.....

ejenepal said... Best Blogger Tips

kesian dia susah2 pelajari islam tp x dpt hidayah lg,moga satu hari nnt terbuka hatinya utk convert.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Blm dpt hidayah lagi la tu kot....

Nurmujahidah Ismail said... Best Blogger Tips

hidayah dah beribu tahun dapat la,, tapi menerima atau tidak hidayah tu yang membezakan,,,

Anonymous said... Best Blogger Tips

apesal yg temuramah dia tu cm palat,gelabah haha damn

pok jad said... Best Blogger Tips

hidayah tu milik Allah..
J0m kita d0akn utk beliau..

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Anonymous
Kerana org islam yg mcm ni la yg bukan islam susah nak mendekati islam. Belum apa2 lagi dah bersangka buruk.

Trojan wifi said... Best Blogger Tips

xifu naser ni bapak ceria.

Anonymous said... Best Blogger Tips

hidayah itu milik Allah SWT....

mr.fapson said... Best Blogger Tips

weh org bkn islam pn belajar menghayati islam tp org islam sendiri xnk...malu la kt dia....lawa gak dia...

Anonymous said... Best Blogger Tips

bkn main curuh convert,kalo islam convert agama lain, terus dpanggil murtad. ini ke kebebasan beragama.cheh.

Anonymous said... Best Blogger Tips

kang klu aku kata bodoh anon 1518 kang mrh plk.. bab murtad xyh la wt main2.. kbebasan bragama utk agama lain je.. yg islam x pyh la gedik2 nk bebas sgt..

Anonymous said... Best Blogger Tips

tiada paksaan dalam Islam bermksd kita x bleh pksa non muslim untuk msuk islam....

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...