Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Tuesday, 31 July 2012

WTF : Baitulmaqdis Diiktiraf Sebagai Ibu Negara Israel


Calon Presiden Amerika Syarikat (AS) dari Parti Republikan, Mitt Romney semalam mengiktiraf Baitulmaqdis sebagai ibu negara Israel.

Tindakan beliau itu adalah satu sokongan pemilikan ke atas wilayah yang diduduki oleh rejim Zionis walaupun ia tidak pernah diiktiraf oleh masyarakat antarabangsa.

"Ia adalah satu pengalaman bermakna berada di Baitulmaqdis, ibu negara Israel," ucap Romney ketika berada di sini, sempena lawatannya ke Israel, semalam, menjelang pilihan raya AS November ini.

Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu berterima kasih kepada beliau dan menyifatkannya sebagai kenyataan sokongan yang paling lantang dan hubungan persahabatan dengan Israel.

"Hari ini penduduk di bandar ini memperingati kemusnahan kota suci ini beribu-ribu tahun lalu. Apa yang anda lihat kini, ia telah dibina semula oleh orang Yahudi, kemudiannya dibuka kepada ketiga-tiga agama besar dan berubah menjadi bandar yang bersemangat serta sibuk.

"Seperti yang anda katakan iaitu Baitulmaqdis adalah ibu negara Israel, bandar ini akan terus menjadi ibu negara penduduk Yahudi," katanya sejurus selepas tamatnya upacara Tisha B'Av.

Status Baitulmaqdis adalah isu utama dalam konflik Israel-Palestin selepas rejim Zionis menjajah sebahagian besar bahagian timur Arab ketika perang 1967 dan mendakwa bandar yang terbahagi dua itu sebagai 'ibu negaranya'.

Namun, Palestin mahu Baitulmaqdis menjadi ibu negaranya serta menentang usaha Israel memperluaskan kedaulatan mereka di bandar itu dan masyarakat antarabangsa termasuk AS, turut tidak secara rasmi mengiktiraf Baitulmaqdis sebagai ibu negara Israel kerana konflik yang masih berterusan.

Semalam, Romney turut mengiktiraf hak Israel untuk mempertahankan diri dan berjanji akan 'menghormati' tindakan ketenteraan rejim Zionis itu ke atas kemudahan nuklear Iran.

"Menghalang Iran daripada menjadi negara kuasa nuklear 'perlu menjadi matlamat utama keselamatan kebangsaan," katanya.

p/s : Yahudi Laknatullah..

Sumber : Here

28 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

fuck israel & zionis!!!!!!!!!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

haha

Anonymous said... Best Blogger Tips

bengong btul..memandai je diorang..x tau malu tu tanah saper..



DAPATKAN SERVIS KERETA PERCUMA! UNTUK BALIK RAYA!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

hahaha... that is true mister president..

Anonymous said... Best Blogger Tips

x sedar diri pny yahudi.cm keling ngn apek2 ahso2 kt malaysia ni.

Anonymous said... Best Blogger Tips

bagi je tanah tu kat diorang..mereka bersungguh2 sebab dah tahu tak da tempat lagi kat akhirat nanti..sebab tu pulun abih kat dunia ni..kalo kita plak dok pulun cam depa..kita pon ala-ala israel gak..namun wajar pertahan lima perkara tu..akidah, akal, tempat tinggal, harta dan keselamatan diri

Anonymous said... Best Blogger Tips

ta pyh na utara sgt la anon 17.22

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku sokong anon 17:22....
xpayah nk fuck zionis israel klau korg sndri pown prangai mcm yahudi israel tuh....

Nurmujahidah Ismail said... Best Blogger Tips

sabar diperlukan,,, ALLAH akan mempertahankan rumahnya,, amiin

Anonymous said... Best Blogger Tips

Anon 18:10 adalah zionis!!!!!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Mati pun xda cakap bangsa mana pun masuk surga......

Anonymous said... Best Blogger Tips

Hahaha...

Anonymous said... Best Blogger Tips

janji allah s.w.t adalah syurga hanya untuk org islam..so wahai umat islam sekalian berusahalah mendapat syurga yang dijanjikan oleh allah s.w.t..amin...

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon 19:12....
pala bapak butuh hang!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Bapak hang berpuki ker? Hahaha...

Anonymous said... Best Blogger Tips

kutuk2 korg pown sama ja prangai mcm israel...
puuuii!!!nk fuck2 konon...blah laaaa

Anonymous said... Best Blogger Tips

Yg skong israel seperti anjing kekurapan kelaparan

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ak x paham pasal ap ad orang islam yg sokong israel zionist...ak rase yg macam tu kene lebih banyk membaca...takut pergi jauh sangat...

Anonymous said... Best Blogger Tips

ya allah...selamatkan semua umat islam di muka bumi ini.....

Anonymous said... Best Blogger Tips

sokong lagi amerika laknat tuh...

Anonymous said... Best Blogger Tips

knpe perlu bagi tanah tu kat yahudi..itu tanah negara islam...tempat suci nabi...kita patut pertahankan...tak mampu berjuang..kita utuskan doa shaja....

Anonymous said... Best Blogger Tips

bapak hang!

Anonymous said... Best Blogger Tips

satu2 tempat die ambik .. ya Allah :'(

Anonymous said... Best Blogger Tips

alhayatul dunya mataul gurur..
kehidupan dunia adalah kenikmatan yg menipu..

Anonymous said... Best Blogger Tips

babi ko isarael dan us..

nationagainstzionist said... Best Blogger Tips

i will kill jews with my bare hands

Anonymous said... Best Blogger Tips

kenapa israel benci sgt org islam ?

Anonymous said... Best Blogger Tips

I HATE ISRAEL..........................

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...