Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Monday, 11 November 2013

Sadis : Keadaan Sekitar Filipina Yang Tengah Dilanda Bencana Maut - Taufan Haiyan (20 Gambar)

Keadaan Sekitar Filipina Yang Tengah Dilanda Bencana Maut - Taufan Haiyan.
Fakta terkini:
1.Taufan ini adalah dikategorikan sebagai kategori lima kerana membawa kekuatan angin sehingga 235 km/jam.
2.Seramai 4.3 juta rakyat di negara Filipina kini terjejas menurut agensi bencana alam negara itu.
3. Mayat kelihatan terapung di atas jalan yang dipenuhi air laut dan menurut orang sekitar ianya kelihatan seperti Tsunami pada 2004.
4. UN telah menyatakan seramai 2.5 orang negara itu sangat memerlukan bekalan makanan dan UNICEF anggarkan seramai 1.5 juta kanak-kanak berada di kawasan bencana alam.
5. Taufan Haiyan kini bergerak ke arah Selatan negara China di Hainan. 
6. Kerajaan Vietnam telah memastikan rakyat selamat dengan seramai 883.000 orang telah dibawa ke pusat yang lebih selamat.

Tapi mari lihat keadaan yang sadis di negara Filipina. Ramai menyatakan meraka kelihatan mayat terdampar di sekeliling seperti Tsunami kerana taufan ini juga membawa ombak yang kuat dengan kelajuan angin yang melampau. 

18 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

Xpela negara drg ada rmai. Askar tiram yg akn bg bntuan.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Alhamdulillah..padan muka!!!! kahkahkah!!!!! mohon terbalikkan sekali pulau2 filipina ni...

P.Preity Petry said... Best Blogger Tips

Pekara yg sama boleh menjadik kat Malaysia jangan dihina musibah yg menimpa mereka.

Dqie Danny said... Best Blogger Tips

melayu ke anon atas aku ini? islam ke? mcm ni ke perasaan or comment koment korang kt umat mnusia? ksian.. lack of love. Spatutnya sbagai melayu islam hrus mendoakn mereka bukan mencaci atau mgutuk. aq percya agama islam mngajar kebaikkan. Mcm mana kami nak respect Islam kalau mcm ni perangai yg ditunjukka? ke msih bdak sekolah lagi x reti nak comment? sadis.

Anonymous said... Best Blogger Tips

betul tu..sya sokong dqie danny dan p.preity petry..kta sepatutnya mendoakan mereka, bukan mencaci mereka.. bagaimana kalau negara kta yg kena mcm ni.. ini ker sifat seorg islam dalam diri awak dengan mencaci dan mengutuk negara lain yg mengalami kesusahan.... sungguh mengecewakan anon 08:04..sedarlah anon 08:04..bertaubat lah.. umat islam lain pun tak mcm awak.. apa guna ucap alhamdulillah... kata2 awak tu dah mencemarkan agama sendiri dan buat malu...agama awak pun tak ajar awak hina negara org...

Anonymous said... Best Blogger Tips

yahooo!!! Pilipin mampus!!! Lepas ni kasi mampus pulak cinabeng kat malaysia ni...

-Farahziella Far Away-

Anonymous said... Best Blogger Tips

Berdoa dan sembahyang hajat menolak segala bala...tidak mustahil Malaysia juga akan terjadi. Musibah Allah tak kenal siapa.... 2 anon diatas, bercakap ikut akal dan fikiran sebagai Islam. Mungkin awak bukan Islam atau murtad. Itu sebab awak bercakap begitu....Jgn kata orang... ramai yang akan memperlekehkan anda dan ingat setiap komen balas dari kami untuk anda adalah DOA. Kalau ramai yang mendoakan, Allah akan kabulkan.... Allah maha mengetahui dan adil.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Mlysia plak akn kena musibah mcm ni sb maksiat hri2.sma2 lh kita bdoa smoga djauhkn dr bncana sbegini.ingat..kiamat kian hampir.

Anonymous said... Best Blogger Tips

melayu yang bukan daripada kelantan adalah melayu yang tidak diiktiraf baik dari segi agama dan bangsa. tiada unsur ketamadunan islam.
takbir!

-this is kota bharu!

Doktor Bertauliah said... Best Blogger Tips

Islam xleh diwarisi dr keluarga, keturunan mahupn tmpt tinggal, jd kata2 anon atas x berasas .

Anonymous said... Best Blogger Tips

kalau umno memerintah tentu filipina tak huru hara mcm ni.
kpd negeri PR.. amik la ni sbg iktibar!

Anonymous said... Best Blogger Tips

harap-harap tenteram jamalul kiram, telah pun karam dan mati dilanda taufan haiyan ni, sebab mereka masih merancang utk melakukan serangan kedua utk merampas Sabah di masa akan datang.
itu baru 315km/sj. Lepas ni kalau boleh biar

Anonymous said... Best Blogger Tips

biar la dia rampas sabah ! buat menyemak malasia aja! sabah can get lost!

along bukit tak untong said... Best Blogger Tips

jgn susah ati kami rakyat m'sia prihatin pon..kami m'sia dgn slogan 1 m'sia adalan negara pertama sekali tampil hulur bantuan..pm najib terbaik sbb amik berat.pastu korang da selamat nanti dtg la plak sabah ek serang org2 sni lak.dasar anjing tersepit.dh tlg lepas kakinya yg tersepit pon masi lg nk gigit kaki setelah di tolong nya.wahai pempmpin m'sia baik jaga rakyat sendiri la lg baik.rmai pon yg susah.kita lau susah nanti sape nk tolong pon..

Anonymous said... Best Blogger Tips

sepatutnya kita semua mendoakn org yg dlm kesusahan. kemungkinan ada di antara mereka saudara kita sesama muslim. ni x. main caci maki je..ape la

Anonymous said... Best Blogger Tips

pi la mtk tlg kt org gereja sna wat per dok sibuk mtk kami org islam lak..

Anonymous said... Best Blogger Tips

dear anon 14:28, biarlah sape2 sudi hulurkn bantuan, bgs la. yg ko nmpk dlm berita sumbangan2 mkn mnuman yg dihantar kt msyrkt filipina tu, ada jgk rkyt malaysia yg sumbangkn, dh tentu2 sumbangan tu dpd pelbagai bangsa & agama termasuk org2 islam. kalo rasa2 x ada bg sumbangan ape2 just diam sudahla.Allah nak uji hdp manusia dgn berbagai2 bentuk.org islam yg mmberi sumbangan dh tentu pahalanya berlipat ganda

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon di atas sodok bontot babi
-Fauzi Juan

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...