Utama

Utama 2

Geng Stress

TAWARAN HANGAT!!

BANNER UTAMA (728X90) = RM200/ sebulan



BANNER+IKLAN TEKS +ENTRY- RM250/ SEBULAN


REVIEW / ADVERTORIAL - RM50


APA TUNGGU LAGI?? SILA EMAIL


akustress3@gmail.com


Kongsikan Entri Kami

Tuesday, 16 July 2013

OMG : Corak Bulatan Misteri Ditemui Di Dasar Laut Jepun (6 Gambar)


Tahun lalu, seorang jurugambar lautan dalam, Yoji Ookata menemui sesuatu yang tidak pernah disaksikannya selama 50 tahun merekodkan pemandangan dasar laut di Jepun.

Apa yang ditemui adalah sangat memeranjatkan iaitu struktur berbentuk bulatan diperbuat daripada pasir yang cantik, kira-kira 80 kaki di bawah dasar laut di mana ianya diukir dengan penuh teliti seolah-olah seperti crop circle di dasar lautan.


Ookata, yang berasa takjub dengan penemuan corak bulatan berdiameter 6 meter tersebut, memanggil krew stesyen televisyen NHK TV untuk melakukan dokumentari. Setelah penelitian dibuat, barulah mereka mengetahui bahawa struktur tersebut rupanya dihasilkan oleh seekor ikan penghembus kecil.

Ikan tersebut bekerja keras siang dan malam menghasilkan corak tersebut dalam usaha untuk menarik perhatian ikan betina supaya bertelur di situ. Telur-telur tersebut akan ditempatkan di bahagian tengah corak tersebut, melindunginya daripada arus lautan. Oleh itu, lebih rumit bentuk corak tersebut, akan lebih tertarik ikan-ikan betina padanya.

Jika corak sebegini dijumpai orang kita, apalah teori-teori konspirasi mengarut yang akan keluar di dada akhbar agaknya.


Sumber : Here

30 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

1st siot

Fizi Zaidi said... Best Blogger Tips

hebat...

gaban power said... Best Blogger Tips

rarenya corak ni...

Anonymous said... Best Blogger Tips

1st abah kau!

Anonymous said... Best Blogger Tips

kalo melayu islam nmpk..sdh tentu subhanallah!!!! lol...hahaaha

Anonymous said... Best Blogger Tips

my name gaban power bin gaban hanjing hidup saye memang rare

gaban power

Carlos Santiago said... Best Blogger Tips

WOW! so beauti

Anonymous said... Best Blogger Tips

21:42......tu tndanya kite puji dan mengkagumi Tuhan yg mcipta kite. bknnya kami ni bodo...dgn pkataan "lol" tu.....sdangkn smua org kagumi tuhan masing2....ni msti ko org israel or atheist kn......ksian org mcm ko ni.....

Pika Melah said... Best Blogger Tips

wah..brusaha kerasnye ikan 2..juz 4 da mate...

Anonymous said... Best Blogger Tips

abah kau lagi!

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon 21:42,
ko mesti xreti puji tuhan ko nikan...?
ko mesti xtau sebab ko diciptakan btul x..?
aku rasa baik ko balik n buka kitab ko n cari sebab ko diciptakan kalau xjumpa kt kitab ko tu ko cari kitab orang islam yg slalu cakap 'subhanallah' tu, mesti ko jumpa di sana sbb ko diciptakan.. :) CONFIRM! ko akn jumpa.

gaban power said... Best Blogger Tips

uit!ade bunge la sedang berkembang mekar

Anonymous said... Best Blogger Tips

Anon 21.42 kalu kena cepuk baru teringat siapa tuhan yg menciptakan nya.

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon sekalian, saya melihat anon 21:42 sekadar mengatakan yg orang2 islam ni mudah takjub bila melihat benda2 pelik. tak pernah nak mengkaji tapi trus kagum kononnya ajaib. sma juga kes jumpa kalimah allah di awan, dalam tembikai, dlam roti canai dan merata tempat lagi. pakat nak kagum subhanallah. padahal, jika situasi biasa (awan berbentuk normal,etc) tak pernah nak sebut kalimah subhanallah pun.. mahu ke kita digolongkan seumpama kaun nabi2 terdahulu? kena tunjuk mukjizat lembu bagai baru nak kagum?
fikir2kan. take it positive guys..

jack ham said... Best Blogger Tips

puihhhh biase jd ni

Ayam Afrika said... Best Blogger Tips

Puh...ikan 2 akan membuat Portal utk pelbagai jenis Kaiju (raksasa) keluar dr perairan jepun...cepat, Malaysia buat satu Jager (Robot)..namakan sebagai 'Najib Gagah'

Anonymous said... Best Blogger Tips

Bagi aku tak salah untuk menyebut Subhanallah tidak kira sama da kita tengok benda ajaib ke, awan biasa ke ataupun corak mcm dalam entry kali ni. Sebab apa.. sebab segala sesuatu yang terjadi adalah di atas kehendak Allah S.WT. Tanpa IziNYA tak kan terjadi semua tu waima hasil keganjilan sesuatu tu dilakukan oleh manusia (contoh photoshop gambar sesuatu objek dengan bertujuan untuk tipu orang, kalau Allah tak izinkan tak kan terpikiaq dia nak buat photoshop tu). Apa-apa pun selamat berpuasa rakan-rakan.

Wallahualam..

Anonymous said... Best Blogger Tips

anjing2 sk gaduh kat sni.

P.Preity Petry said... Best Blogger Tips

Lebih kurang macam manusia gak. Muka tak handsome tak pa. Cantik materialnya.... senanglah nak ngurat awek. :)

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon 08:21...think positive? dia sebut "lol" tu kut......mknanya dia ckap "bodo". ke ko xtau pe mksud "lol"?

Anonymous said... Best Blogger Tips

Lol tu ape?

shue liena said... Best Blogger Tips

comelnye ikan tu.. yeayyyyyyy

Anonymous said... Best Blogger Tips

subhanallah..

Anonymous said... Best Blogger Tips

ntah2 nmpak najis mirip najib pn subnahallah....

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon 15:49 - lol tu laugh out loud, bukan bodo.
tu la, fahami betul2. take it positive. ni sentap ke hulu ke hilir. payah la.
anon 11:05 - yup setuju. tapi rmai benar org yg pakat kagum dgn benda pelik posting dalam fb. melebihi org yg kagum tanpa perlu ditunjukkan benda pelik macam saudara/i cakapkan tu.

saya anon 08:21 semalam

Anonymous said... Best Blogger Tips

Habis troll la ni?

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon 20:02.muka ko pun dh mcm najis

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ha ha ha ha laka laka la awk buat.pengaruh obefiend la ni.anyway nice try.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Anjing politik dah menyalak dah.

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon 08:21, ko ni belajar ke x..? kalau ko org islam ko tahu yg semua perbuatan kite ni atas izin Allah.. ko kelip mata pn sbb atas izin Allah, kalau Allah x izin ko igt ko boleh kelip mata ke..? mmg kt dunia ni Allah yg tentukan.. perkara pertama yg kita kene sebut subhanallah, kemudian baru kita kaji.. jgn terpengaruh dgn org xde agama..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...