Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Saturday, 20 July 2013

Kesian : Polis Trafik Putus Kaki Kanan Di Besut (Gambar)


BESUT – Seorang pegawai polis trafik berpangkat Inspektor yang bertugas pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dun Kuala Besut, putus kaki kanan selepas motosikal polis trafik ditunggangnya bergesel dengan sebuah kereta.

Kejadian itu menyebabkan mangsa melambung 10 meter dalam kejadian di hadapan Sekolah Kebangsaan Alor Peroi, Kuala Besut, di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 4.40 petang itu, mangsa, Farid Hasni Mamat, 33, yang bertugas di Bahagian Trafik Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Melaka sedang membuat rondaan bersama seorang lagi pegawai, Asisten Superintendan Zainalabidin Othman dari IPK Pahang dengan menunggang motosikal.

Difahamkan ketika mangsa sedang membuat rondaan, sebuah kereta jenis Proton Saga BLM yang dipercayai dipandu laju dikatakan dari arah Jalan Semerak, di sini, tiba-tiba memotong kenderaan lain di kawasan garisan berkembar.

Zainal yang berada di hadapan cuba mengelak dan bergesel tetapi mangsa yang berada di belakang tidak sempat mengelak lalu bertembung menyebabkan mangsa tercampak ke kiri jalan dan melanggar tembok pagar sekolah.

Amat menyedihkan apabila kaki kanan mangsa dijumpai di bawah runtuhan tembok sekolah berkenaan kira-kira lima meter daripada mangsa.

“Susulan kejadian itu, mangsa dibawa ke Hospital Besut untuk rawatan lanjut, sementara pemandu kereta terbabit, seorang pelajar berusia 19 tahun ditahan untuk siasatan lanjut,” kata sumber.

Lebih memilukan sejurus kejadian itu, Farid Hasni yang masih sedar dikatakan sempat meluahkan perasaan sedihnya kerana akan menjadi orang kurang upaya (OKU) selepas kehilangan kaki.

Farid Hasni berasal dari Kuala Ibai, Kuala Terengganu, turut sedih mengenangkan nasib anaknya yang masih kecil, ditambah pula ketika ini umat Islam sedang menunaikan ibadah puasa dan bakal menyambut Aidilfitri kira-kira tiga minggu lagi.
 
Sumber : Here

26 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

kesian...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Moga dbri kkuatan..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ini betul betul, bukan cobaan.

Anonymous said... Best Blogger Tips

padan la muka lu..sbb byk sgt makan rasuah pastu barua BN..ni baru balasan kat dunia...hahahaha

Anonymous said... Best Blogger Tips

ala oku la kamu ek..per susah mtk la ngan najib kaki palsu bro..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Anon dua di atas... kalau puasa lebih baik buka puasa... cakap macam orang takde pegangan agama...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Mana tahu ini balasan dunia?.. siapa kamu nak kata cmtu... kalau balasan dunia agaknya kamu lagi teruk dari polis ni dpt balasan.. stupid

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon 6.50 dan 6.52 adalah hasil persenyawaan antara katak dgn wild boar yang bersenyawa di bawah pkok sawit.
sia2 lahir di dunia
esok2 kalo ko yg kena balasan baru tau...
kami x nmpk dan x tau...
who cares

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon dua ekor tu bodoh..jd mcm neh pon msih nk msukkan politik..ap bengapnya pemikiran anda? pemikiran org2 yg cetek ilmu pengetahuan

Anonymous said... Best Blogger Tips

ala u all kutuk2 org tu leh lak..fuck u la..lantak dia la nk komen pon ada kene mengena ngan benih bapak korang ker..yg si alvian kutuk org islam buka posa dgn babi awat hangpa diam lak..yg polis sial ni nk bela lak..mgkin tul ni hukum karma sbb ada dosa ..korang ni ngok sbb masa bapak korang fuck dl x bc doa per terus balun jer..

Anonymous said... Best Blogger Tips

palabutoh stakat ckp kat cni gune anon xyah la..cite cmni pon nk kutuk mmg la mak bapak tok nenek seluruh family korang mmg xde gune hidup lagi wei!!bek gi mampos la dari dok kutuk2 org da xde kaki..satu family bodoh..satu family xde akal..baik jadi anjing dari org la..

Anonymous said... Best Blogger Tips

tu dia haih.. semua orang nak mencarut...

Anonymous said... Best Blogger Tips

pd admin blog ni,leh x u tlg remove coment2 yg mengarut lam blog ni.i like this blog very much coz byk bg info utk tmbhkan ilmu pengetahuan.tp i kecewa bl baca kebanyakan coment yg ada.sume nak msuk kan politik nak mencarut.utk pew sume tu.alangkah bgus klu manfaatkan sume readers dpt jdkan info lam blog ni utk luaskan pengetahuan masing2.

Fisabilillah said... Best Blogger Tips

Anon 6.50, mane ko tau hamba ALLAH tu dia amek rasuah? Ko tuhan ke bleh tau qada & qadar org? Ke ko pn BARUA BN gak.. Amek rasuah tp xnk ngaku? Ke barua PKR? kalo stakat politik murahan ko tu ko nk masukkn kat sini, baik ko story kat tv3 je ye. SAME GOES TU ANON 6.52!!

mat indera junior said... Best Blogger Tips

mamat kat atas ni bodoh laa..kalu POLIS x amik rasuah bukan polis la nama nyer BODOH..mu ni nama jer dok m'sia.x pnh tgok ker mende2 mcm ni..jgn dok tunjuk alim x bertempat laa.m'sia pon Negara islam..undang2 BRITISH yg diguna pakai bukaun HUDUD pon..jgn nk tjuk lagak alim la..fisabililah ko per la sgt.pengampu UMNO KUT NI..sudah la..aku ni keje sendiri bukan makan gaji.xda nyer istilah ngulat 2 wit haram..periksa diri ko tu nk guna nama fisabilillah..per sumbangan ko dlm islam pon..cakap mmg murah! dasar umno laknatullah..

Anonymous said... Best Blogger Tips

yah..aku sokong mat indera junior anom 0650 dn anom 0652 ni sbb mereka ni berani bukan kaki pengampu bodoh mcm2 yg lain tu! jgn jd manusia HIPOKRIT laa bro..

Anonymous said... Best Blogger Tips

ADA AKU KESAH!!! ala per la sgt takat putus kaki..nnti dpt gak saguhati per..bayangkan org2 islam Palestine tu buta,kudung dn cacat lg teruk x kecoh sgt pon..tu baru fisabilillah..ni pi sapu rasuah adalah..hahahaha..

Anonymous said... Best Blogger Tips

mat indera ko tu bisnes arak & kelab malam x guna jugak

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ramai nya anjing politik menyalak kat sini. Bukan kah anjing dirantai masa bulan puasa ni.

Mohd Helmy said... Best Blogger Tips

jangan provoke la.. doakan yg terbaik lg bagus.. masing2 dah besar panjang ade akal gune.. esok2 kalo kaki adik beradik ko putus org ckp camtu ape ko rase? bulan puasa kurangkn dosa bukan kurangkn pahala..

shue liena said... Best Blogger Tips

btl ckp MOHD HELMY tu...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Terlalu ramai yg jadi "gila" bila menulis komen-komen,tanpa fikir perasaan orang lain sehinggakan mempamerkan kebodohon diri sendiri... kpd mangsa tabahkan hati Tuan, kuatkan semangat...
-Ninja3

Anonymous said... Best Blogger Tips

astaghfirullahalazim...bwk2 mengucap kpd yg bercakap dan mendoakan benda yg x baik...mulut jgn la celupar sgt dan confident benda2 yg dicakapkan tu xkan terjadi kat diri sendiri...Allah tu Maha kaya, klu ape yg dituduh tu terjadi balik kpd diri yg berkata2 tu camne...?? berfikir dulu sebelum bercakap...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Kesian,ramai betui jadi tukang jilat pungkoq Anwar Ibrahim & tukang jilat kaki Nik Aziz. Semua benda nak dipolitikkan..

jack ham said... Best Blogger Tips

AHAHAAHAHAAHA...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Sblm nk kata org cermin diri sndiri dlu...ko org pnh x amik tau mcmner beratnya tggjwb dan tgas polis..time ko org tdo lena mlm polis bgn bersengkang mata menjga keamanan..time ko org bgn pg polis bru abis syif utk blik berehat...org yg duk kutuk polis mmg org xde tamadun..pnh x ko org terfikir jk ada kjdian jnyah melibatkan anda atau angta keluarga sape yg ko org cari dlu..msti ko org cri polis utk slesaikan mslh tu..so kt sini ko org nk komen atau mgkritik sklipun jgn membabi buta jer..xde polis yg bkja 24 jam xaman hidup ko org..gjala jnyah sana sini...sbb adanya angta kslmatan la terutama polis la ko org dpt tdo lena..cuba luaskan pemikiran anda smua...slmt beramal..lbh elok mdoakan drpd tmbh dosa mgta org..jka org yg mgta tu xmtk maaf dan org xmberi maaf mmg xkan amn hdup org tu dunia dan akhirat..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...