Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Friday, 23 August 2013

Kaya : Pemilik Nombor Plat ‘F1’ Tolak Tawaran RM30.9 Juta (4 Gambar)


London – Seorang ahli perniagaan menolak tawaran lebih £6 juta (RM30.9 juta) untuk nombor plat pendaftaran F1 yang mungkin membolehkannya membeli 600 kereta Ford Fiestas.

Afzal Khan membelanjakan ratusan ribu pound untuk memiliki satu daripada koleksi plat pendaftaran peribadi paling hebat di Britain. Dan nombor pendaftaran paling diburu ramai ialah F1 yang kini tertera pada kereta Bugatti Veyron miliknya. Usahawan itu mencetuskan kontroversi pada 2008 apabila dia membayar £440,000 (RM2.2 juta) untuk nombor pendaftaran itu yang diletakkan pada Mclarren Mercedes, harga paling tinggi untuk nombor plat kenderaan pernah dicatatkan di Britain.


Tetapi ia terbukti menjadi pelaburan menguntungkan dengan nilai plat pendaftaran itu kian meningkat lebih 10 kali ganda selepas seorang hartawan menawarkan untuk mebelinya dengan harga RM30.9 juta. Sekiranya dia menerima tawaran itu, akan membolehkannya membeli enam lagi Bugatti Veyron, 75 Range Rover atau 600 Ford Fiestas.


Bagaimanapun, Khan yang mempunyai syarikat Rekaan Khan di Brad- ford, menolak tawaran itu kerana percaya nilainya lebih tinggi daripada tawaran diterima.


Malah, dia tidak terdesak untuk memiliki kereta baru kerana turut mempunyai plat pendaftaran Mercedes SLR McLarennya yang berharga antara £200,000 (RM1.03 juta) dan sebuah lagi plet kereta terpakainya yang berharga £300,000 (RM1.5 juta). Keengganan Khan untuk menjual plat pendaftaran itu bermakna dia masih memegang rekod sebagai individu paling banyak membelanjakan wang untuk memperoleh plat pendaftaran kereta di Britain.


Sementara itu, jutawan Russia Roman Abramovich, yang juga pemilik kelab bola sepak Chelsea hanya bersedia membelanjakan sebanyak £285,000 (RM1.4 juta) daripada hartanya yang bernilai £11 bilion (RM56.7 bilion) untuk membeli nombor plat ‘VIP 1’.



Sumber : Here

15 comments:

TeTo YakSa said... Best Blogger Tips

Hebat ...

Anonymous said... Best Blogger Tips

macam ni pun hebat? dunia semua tu.. mohon jgn bangang sgt.. abah kau!

Anonymous said... Best Blogger Tips

jeles la tu anon kat atas ni. pegi la cari keje

Anonymous said... Best Blogger Tips

Anon nombor dua.. NENEK KAU HIJAU ... hahahaha

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon no. 4. nenek kau putih.. tapi ada gak itam
abah kau!

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon no. 12345 klu dh x mampu x payah nk jelus.... no plat biasa pon dh mengigil nk bli.... ni no plat berjuta

Marou Apple Hijau said... Best Blogger Tips

banyaknya duit dia.


Entri Baru Update : Mandi Sambil Menderma

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon no2 kurang dpt perhatian mak & abah dia..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Atok korang

Anonymous said... Best Blogger Tips

abah kpd anon 14:44 ialah seekor bangang!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Klaka plak aku bace komen2 budak2 maki hamun brbalas2 dlm blog ni..kdg2 sakit ati bile bace, psl korg mewakili dya pmikiran org mlayu n aku rs malu dgn bnde 2..dh lame aku perati, asik maki hmun stu sm lain, brbalah2 bnde yg xpenting..bangse lain tgk korg mcm ni, diorang trgelak bsar, brtepuk tgn agknye..ckup laa skang ni pn kite dh mcm dhambakn di tanah air sndiri, diinjak bangse2 lain yg sbuk kjar kmajuan dlm idup..ingt,dlm azan pn ade sbut mari menuju kejayaan..its an important matter dude..bukn takat kjar akhirat tp kjar laa kmajuan dunia skalipn..aku assume yg commenting ni is para rmaja yg dlm proses nk mmbesar..wake up adik2, jgn biar bgse len trgelak tgk kbodohan kite..mmg kalian blum matured but lets learn 2 think like matured people..ingt, kalian ni plapis negare d ms hdpn..bljrlh utk mmimpin dn brfkir spt seorg pmimpin..dats all..
_drwanhanafiah76_

Anonymous said... Best Blogger Tips

kau ingat kau tu doktor pandai sgt ke?
kalau pandai buat blog ilmiah ka bongok! tak yah baca blog org!
gi mampos la!

Anonymous said... Best Blogger Tips

entahnya! belagak doktor ni mcm haram. sikit2 melayu! sikit2 melayu! sikit2 bangse lain tepok tangan! kau mengaji dulu bukan bangse lain pun ada ajar kau? tongong !

Anonymous said... Best Blogger Tips

bagi 30 juta, memanglah dia tak nak, sikit sangat pada dia, cuba bagi 407 trilion, mesti dia jual no plat tu!

Anonymous said... Best Blogger Tips

kalau dia tak nak jual 407 trilion macam mana? lau nak cium lubang buntot dia? bodoh kau ckp main sedap mulut petai kau aja!
abah kau la!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...