Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Wednesday, 21 August 2013

OMG : [UPDATE TERKINI] Bas Ekspress Jatuh Gaung Di Genting, 37 Disahkan Maut (7 Gambar)


Sebuah bas persiaran terhumban ke dalam gaung di KM3 ketika menuruni Genting Highlands petang ini. Utusan Malaysia, dalam SMS berita terkininya, pada jam 5.26 petang ini menyebut sehingga ini 10 mayat ditemui manakala 15 mangsa cedera kini dirawat di Hospital Selayang

Sebelum ini, Pegawai unit kawalan Balai Bomba dan Penyelamat Genting Highlands Mohd Shukri Mohd Noor memberitahu Malaysiakini,pihaknya menerima maklumat mengenai kejadian itu kira-kira jam 2.22 petang.

Katanya, anggota balai bomba tersebut bergegas ke tempat kejadian untuk menyelamat mangsa yang terlibat.

Manakala ADUN Ketari, Lee Chin Chen ketika dihubungi Malaysiakiniberkata beliau dimaklumkan terdapat 49 penumpang dalam bas ketika kejadian itu berlaku petang ini.


Update dari blog Mazidul Akmal Sidek jam 6.13 petang menyatakan..


Gambar 3 daripada mangsa terkorban dalam nahas bas jatuh gaung di Genting Highlands. Doktor dilaporkan sedang mengesahkan status mangsa di dalam bas belum dibawa naik lagi.

"Saya mendapat berita lebih 30 mangsa masih di dalam bas, status mereka belum diketahui lagi dan doktor sedang mengesahkan samada mereka masih hidup atau telah meninggal dunia," ujar sumber.

Walau bagaimanapun statistik itu belum disahkan oleh pihak berkuasa.

BERNAMA pula melaporkan, menurut pasukan Bomba dan Penyelamat,  37 dikhuatiri maut. Sebelum ini 19 mangsa berjaya dikeluarkan, 3 antara mereka maut.

Jika benar kenyataan itu, maka itu antara kejadian paling ngeri berlaku di pusat peranginan tanah tinggi terkemuka di Malaysia itu. Seperkara lagi, bas terbabit dalam tragedi itu ternyata menbawa lebih penumpang, 49 orang, berbandung bilangan dibenarkan.


Sumber : Here

27 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

Tak sabar nak tunggu komen rakyat malaysia yang mengarut lagi melalut dekat sini.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Takziah kepada keluarga yg terlibat..
Semoga Sabar..menghadapi dugaan..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Abah ko melalut...
Ptuiiihhh...
Ko tk sabar pasal apa pulak...
Ko laa mengarut lagi melalut...
Abah ko...

Anonymous said... Best Blogger Tips

tahniah anon 18:53, ko lah orang yang kami tunggu2kan. hahaha

Anonymous said... Best Blogger Tips

Mampus ko laa..
Peduli apa aku..
Ko tggu ke tak...
Abah ko tahniah...
Ptuihhh....

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku sokong anon 18:49. orang sakit jiwa ramai kat malaysia ni. tgk tu anon 19:07 dok ptuih ptuih mcm monyet2.. keh3

Anonymous said... Best Blogger Tips

Abah ko sakit jiwa
Abah ko monyet

Anonymous said... Best Blogger Tips

Poyo laa...
Mat belia mcm anon 19.11 & 18.57 &anon18.49..
Ini semua poyoooooo....
Abah korang laaa...
Puiiiiii.....

Anonymous said... Best Blogger Tips

Anonymous 18:53, 19:07, 19:14, 19:16 abah2 ko jng main... aku rasa ko ni budak2 skolah yg bru dpt internet, yg baru nak kenal dunia.. dari komen ko tu aku bleh trace ko online dari kawasan mana.. ko jng sampai aku buat report dan ko bleh di sabitkan bawah Seksyen 114A Akta Keterangan 1950,Akta Jenayah Komputer 1997, Akta Hasutan 1948, Akta Fitnah 1957, dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998. Ko jng ingt Malaysia ni takde undang2, dan nak ikut sedap ko je nak buat ape2...

Anonymous said... Best Blogger Tips

tengok betol2 gambar prtame seakan2 penampakan makhluk halus kt celah2 pokok antara org tuh ngn pokok..tngok betol2..tngok betol2 lah bodoh ! jgn jdi mcm najib woii !!! jgn jadi mcm jdt yg kalah ngn kelab 2-0..ale ale ale bangang !!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

org atas..bwk bertenang ye..bia kan budak2 hampeh tuh..takziah kepada keluarga mereka yg terkorban

Anonymous said... Best Blogger Tips

eleh ye ye je anon 19:19 TU TRACE KONON ... ko trace jap ip ak bape ak nak tgk ... ke ko kang ak godek abis dlm laptop ko kang ... so noob ayat dia ...
takziah wat keluarga mangsa ...

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon 19:39 tunggu dirumah dan lihat :)

Anonymous said... Best Blogger Tips

bru tdi lalu jln ni...sedih tgok diorg ngis kt sisi mayat.

Anonymous said... Best Blogger Tips

bru tdi lalu jln ni...sedih tgok diorg ngis kt sisi mayat.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ale ale..ale ale..ale ale ale ale..ale ale..ale ale..ale ale ale ale..ayuh johor..ayuh johor..luaskan kuasamu johor..kami dtg..kami dtg..setia bersamamu johor

anonymous said... Best Blogger Tips

Unknown diatas semua loser

Anonymous said... Best Blogger Tips

Apa sgt laa,kuasa dunia jika nk dibandingkan dgn kuasa Allah SWT
Apa yg budak2 nie buat..yg ko smpi nk ugut org mcm nie.
Biar laa dia..lama2 diam laa diaorg tu.
Nama pon budak..
Patut kau nasihat..elok2..
Bukan ugut org mcm nie..
Jgn ujub dgn kuasa...kerana Itu semua hanya sementara...
Kita doakan semoga mereka dibukakan hati utk berubah.
Amik.

Anonymous said... Best Blogger Tips

abah kau bangang! <~~ ni yang kau tunggukan ? tongong!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Kita doakan semua th terbaik buat mereka..
Amin....

Adawiyah Hamdan said... Best Blogger Tips

Takziah buat kuage mangse~

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon 19:19...perghhh da mcm FBI..ajahahha

Anonymous said... Best Blogger Tips

hatok kau.. haha

Anonymous said... Best Blogger Tips

Biar dia rasa.abah dia nak ke tlg?

Anonymous said... Best Blogger Tips

adawiyah kenapa lak dh la x lawa..puiiii

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon 22 aug 13, 00:24.

WELCOME TO THE INTERNET :D

Anonymous said... Best Blogger Tips

Al-fatihah

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...