Utama

Utama 2

Geng Stress

TAWARAN HANGAT!!

BANNER UTAMA (728X90) = RM200/ sebulan



BANNER+IKLAN TEKS +ENTRY- RM250/ SEBULAN


REVIEW / ADVERTORIAL - RM50


APA TUNGGU LAGI?? SILA EMAIL


akustress3@gmail.com


Kongsikan Entri Kami

Wednesday, 20 March 2013

Serius : Awas, Buku Panduan Solat Mirip Islam Oleh Kristian Ortodok Syria (2 Gambar)


Di dalam Al-Qur’an. kita sering menemui ayat "Aqimus Sholah" (tegakkan solat), sebagai sebahagian dari perintah Allah SWT kepada kaum Muslim untuk beribadah.

Tetapi jangan keliru, kerana kebelakangan ini, terdapat di kalangan pihak Kristian Otodox Syiria (KOS) yang menggunakan ayat yang serupa dan mirip seperti yang terdapat dalam bahasa Al-Qur'an ini.

Baru-baru ini, sebilangan pihak Kristian Ortodox Syiria telah menerbitkan sebuah buku panduan solat berjudul "Shalat Rabbaniyah" yang ditulis oleh Ignatius Bambang Soetawan.

Isi buku yang setebal 120 halaman ini turut mempunyai tafsir ringkas (refleksi) tentang "Doa Bapa Kami" yang dikutip dari kitab Injil Matius 6: 9-13. Bambang merupakan seorang alumni di Sekolah Tinggi Falsafah Teologi Prajnawidya di Yogyakarta pada tahun 1971.

Selain buku mirip ayat khas Islam tersebut, Yayasan Misi Orthodoxia yang diketuai oleh Pendeta Yusuf Roni juga menerbitkan buku panduan solat Kristian yang berjudul "Kitabus Sab'us-Shalawat" (solat 7 waktu).

Jika ada pihak yang tidak paham, hal seumpama ini pasti akan menjadi kecoh dalam kalangan umat Islam. Apatah lagi, mereka menggunakan bahasa yang mirip ayat suci Al-Qur'an. Kristian Orthodox Syiria juga menggunakan pakaian yang mirip dengan masyarakat Islam seperti jilbab. kopiah dan lain-lain

Semoga ini boleh menjadi informasi untuk semua kaum Muslim.


Sumber : Here

16 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

ini salah anuwar al-juburit! kalau dia tak mengaku gay, tak mungkin buku ni dapat diterbitkan.......!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

dafuq?

Anonymous said... Best Blogger Tips

dunia dh akhir zaman..sengaja dibuat utk mengelirukan umat islam...

Anonymous said... Best Blogger Tips

hal ini tidak ada kene mengena lansung dengan politik..Anuwar ataupun Najib..tolong berfikir rasional..kita sepatutnya menjaga Islam bukan menyalahkan orang lain..

Anonymous said... Best Blogger Tips

undilah PAS

Anonymous said... Best Blogger Tips

sikit2 nak kaitkan politik... plss la.

Anonymous said... Best Blogger Tips

btul ke jgn kaitkan dgn politik? sudah la pencacai PR, bkn korg ke yg ske mempolitikan semua bnda, smpi Allah pon korg blh jual, apa sgt la ngan benda mcm ni.

Anonymous said... Best Blogger Tips

btul ke jgn kaitkan dgn politik?sudah la pencacai BN,bkn korg ke yg ske mempolitikan semua bnda,smpi Allah pon korg blh jual,apa sgt la ngan benda mcm ni.

Anonymous said... Best Blogger Tips

lacurkan lagi kalimah Allah, inilah akibatnya wahai macai PR!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Hidup tuan guru nik aziz.menurut tgna nabi muhammad saw sama mcm mamat kg je kecik2.takbir takbir takbir.undi lah pas

Anonymous said... Best Blogger Tips

Apa impaknya kalo pakatan menang dan kalimah blh digunakan non muslim?

Mcm ni la...murtad,kekeliruan,terpesong akidah,dll
Perkataan yg biasa kita guna mcm insyaAllah, alhamdulillah pon org non mislim blh ucapkan kerana kita akn jd negara bangsa liberalisma...
Itulah yg anwar dan pencacai nya perjuangkan selama ini...
Yg lain ikut bodoh jer apa anwar ckp...
Nurul izzah yg bertudung pon ckp blh memilih agama sendiri..

Semoga kamu2 pencacai PR dilaknat di dunia dan akhirat krn GAGAL memahami quran dan menjual agamaNya demi keuntungan politik yg sedikit.

Anonymous said... Best Blogger Tips

apasal ko kaitkan bende ni ngn anuar.. xse kaitan langsung ngn bende ni..

Anonymous said... Best Blogger Tips

bab2 agama pun nak main2 ,..campur dengan politik ... kalau cakap kurang bijak kang , marah pulak..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Aku prasan segelintir orang solat (org muda khususnya), sewaktu sujud dia menempelkan tangan dari telapak tangan sampai ke siku. Aku pun kehairanan sedangkan aku pernah terbaca dalam buku bahawa cara tersebut adalah di larang dalam Islam. Begitu juga menempelkan hidung semasa sujud, ada segelintir yang aku perasan, tidak menempelkan hidung semasa sujud.

Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda:“Allah tidak menerima shalat bagi orang yang tidak menempelkan hidungnya ke tanah, sebagaimana dia menempelkan dahinya ke tanah.” (HR. Ibnu Abi Syaibah, Abdurrazaq, dan dishahihkan Al-Albani)

“Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam tidak meletakkan lengannya di lantai.” (HR. Al Bukhari dan Abu Daud)

“Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam mengangkat kedua lengannya dan melebarkannya sehingga jauh dari lambungnya, sampai kelihatan ketiak beliau yang putih dari belakang.” (HR. Al Bukhari dan Muslim)

“Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam melebarkan lengannya, sehingga anak kambing bisa lewat di bawah lengan beliau.” (HR. Muslim dan Abu ‘Awanah)

Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam sangat bersungguh-sungguh dalam merenggangkan kedua lengannya sekita sujud, sampai ada sebagian sahabat yang mengatakan: “Sungguh kami merasa kasihan dengan Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam karena beliau sangat keras ketika membentangkan kedua lengannya pada saat sujud.” (HR. Abu Daud dan Ibn Majah dengan sanad hasan)

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ini soal iman umat Islam akhir zaman, sepatutnya kita bersama - sama menguatkan iman umat Islam. Bukan menyalahkan mana -mana pihak. Ini tanggungjawab kira semua utk munyebarkan dakyah2 yang ingin memesongkan akisah umat Islam. Jika asyik menyalahkan pihak lain, mengapa semua ini berlaku. Sudah sudah lah..... Politik tetap politik Dan akidah tetap akidah. Semuanta akan disoal kemudian hari.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Jaga2 fahaman yg jenisni la yg plg bahaya,boleh rosak trok akidah kita.berhati hati.gemgam lah agama kita spt mengengam bara api.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...