Utama

Utama 2

Geng Stress

TAWARAN HANGAT!!

BANNER UTAMA (728X90) = RM200/ sebulan



BANNER+IKLAN TEKS +ENTRY- RM250/ SEBULAN


REVIEW / ADVERTORIAL - RM50


APA TUNGGU LAGI?? SILA EMAIL


akustress3@gmail.com


Kongsikan Entri Kami

Tuesday, 19 March 2013

Fakta : [Video] Pendedahan Oleh Global Witness - Taib Mahmud, Sarawak, Balak, Tanah Dan Korupsi


Jom kita layan sebuah video yang telah diupload oleh sebuah badan NGO internasional yang dikenali sebagai Global Witness ini. Isu yang diketengahkan ialah isu yang berlaku di Sarawak. Mengenai Taib Mahmud, Pembalakan, Korupsi dan sebagainya. Jom kita sama-sama tengok. 

28 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

Apa2 pun aku sokong taib!!!hidup cm!!!tapi sigek jak pok...nya bait ngan familynya...semua d berik harta...sik semua org kaya mcm ya even adik beradik pun berkira...

manhardcore said... Best Blogger Tips

ada taib kesah??? sik akan ada nya kesah pok!!!hahaha

Anonymous said... Best Blogger Tips

Of he doesnt care...because you all get fucked...not him.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ahaha video cam tok nya sik akan kesah langsung...konfirm nya tetak nangga vid tok.

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon 21:47 ---> paloi la ko ni .. bagus la die bg harta kat family die xmcm org kaya laen , tp rakyat sarawak sendiri ???? habis tergadai ,semata mata bg harta kekayaan pada keluarnya taib mahmud sndri .. anon 1st paloiiii ..

#bunny

Anonymous said... Best Blogger Tips

Biar betol taib ni.....tamak???

Anonymous said... Best Blogger Tips

TANAH-TANAH ORG DAYAK & IBAN KENA RAMPAS... RUMAH PANJANG KENA ROBOH, GARA-GARA TANAH TIADA GERAN, SANGGUP MENIPU RAKYAT SENDIRI, DUIT UNTUK MENGISI POKET SENDIRI.... SAYA BERANI KATAKAN TAIB ORG YANG PALING KAYA DIANTARA MENTERI2 DI MALAYSIA WALAUPUN SAYA TAK ADA BUKTI.. HANYA RAKYAT SARAWAK SAJA YG TAHU... TANAH, KOMPENI SAWIT, KOMPENI KAYU BALAK, MINYAK... SIAPA DISEBALIK INI SEMUA??

Anonymous said... Best Blogger Tips

sebab tu Sarawak tak penah maju...sebab tu jugak taib ni xnak step down jd CM...byk lagi kekayaan sarawak ni nk sebat..die igt die kebal sebab 30 kerusi die pengang..najib pun xberani nk usik die ni...

Anonymous said... Best Blogger Tips

siapa kata tak pernah maju, kalau tak, takdelah lorong haji taib , di chow kit, kuala lumpur.

jack ham said... Best Blogger Tips

kasi ubah la...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Taip pun penting juak kt sarawak tok.. mun sik da taid,amno masuk sarawak lebih lagik terok tari taib.. semua aset sarawak akan di control oleh amno.. sumber asli sarawak semua akan di hantar ke semenanjung utk maju kan semenanjung...

Anonymous said... Best Blogger Tips

orang borneo khususnya org sarawak kena berusaha utk mencapai pendidikan yang tinggi dan banyak pendedahan terhadap ilmu pengetahuan barulah dapat menilai intipati kandungan video ini dan membuat keputusan. satu lagi korang kena bersatu hati dan jangan berpecah-belah dan senang dipermainkan...nak tukar mcm mna pun xdpt kalau ilmu pengetahuan xcukup didada dan masing2 bergaduh sesama sendiri(ahli2 politik kat sarawak)...bangunlah setelah sekian lama borneo tertidur...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Org sarawak kena berubah....sebelum trrlambat....

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon 12:46

What do you mean the Sarawakian have to have a high edu to understand the meaning of this vid? They the one that live in Sarawak, as far a I see..most of them seems satisfy to whatever happen in their state right now. Dont you think that it is a clear proof that state gov has done their part to satisfy the need of the citizen. It is very2 rare to hear a riot in Sarawak. 98% of riot in Malaysia take place in Peninsula. So do you mean the Peninsula people also need the higher edu? Means that everyonr in Malaysia is not smart enough?

think b4 u write..

Anonymous said... Best Blogger Tips

yg kt atas ni..cakap je lebih ke..korang pun jgnla pandai cakap je. kat semenanjung pun byk korupsi.yg nmpak kt KL je maju tp negeri lain..hampeh...bukan borneo je tido..semua orang kat malaysia ni pun tido mati aku tgk.

Anonymous said... Best Blogger Tips

sy orang sarawak dan sy sokong anon 12:46 sbb dia highlight pasal pendidikan dan pendedahan ilmu pengetahuan. thanks sbb beri nasihat. kalau ckp pasal sekolah mmg kami bersekolah cuma tak cukup pendedahan je. oi anon 21:26, nampaknya sgt hebat ayat kamu dlm BI, ya betul di Sarawak jarang ada demonstrasi, betul juga mereka ni satisfy kononnya dgn pembangunan tp itu di bandar, ada ko pergi ulu kapit? ulu baram? lapok?tentu tidak kan? mereka yang di ulu ni hidup mereka sgt susah tp dgn usaha mereka dpt juga kami hidup tp sayangnya utk pergi bekerja cari rezeki, mmg kami bersekolah tp pendedahan kami tak cukup dari segi teknologi mamklumat, handphone mmg ada tp internet ada ka di ulu sungai sna?kalau kat rumah ko ada la! dia ckp pasal sarawak ko sesibuk ckp pasal semenanjung pahal!!?? think b4 you answer...

Anonymous said... Best Blogger Tips

nak bisjut?

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku pernah tinggal kat sarawak lebih 10 tahun.. kat limbang,coz ikut parents aku yg keje sbgai cikgu kt situ... mmg daif keadaan sesetengah kawasan kt sarawak.. ade org bangsa iban yg baik dgn kami pernah cerita bagaimana hak mereka terhadap tanah adat dinafikan.. mmg sedih, sudahlah hidup susah pastu ditindas pulak...
kepada semua serawakian.. bangkitlah tuntut hak kamu yg dinafikan selama ini.. kami orang2 semnanjung tetap akan menyokong kerana kita ibarat adik beradik dlam negara malaysia

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon 21:26 berlagak pandai berbahasa inggeris, ckp smua bagus la tp mana pernah pijak kaki kamu tu kat ulu sna...suruh dia tinggal kat ulu baram sna masih tak dia tahan!!baru la tau mcm mna hidup susah, rumah ko di area bandar boleh la ko berlagak..cuba hidup kat ulu sungai aku rasa ko nombor 1 mencaci dan menentang sbb ko dah rasa hidup kat ulu mcm kami ni...

Anonymous said... Best Blogger Tips

ya btul tu, org yg pernah pergi ke ulu2 sungai kat sarawak tahu mcm mna keadaan mereka di sana, anon yg berbahasa inggeris tentu tak paham sbb tinggal kat negara omputih...ptuihhhhh.....

Anonymous said... Best Blogger Tips

korang semua pengampu orang kaya!

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon 21:26 ko mmg nak kami org sarawak berpecah-belah!!berhati2 dgn org mcm ni, berlagak pandai bertamadun konon tp tak tau apa yang terjadi sebenarnya..cuba ko alami apa yg rakyat sarawak skrg alami bukan saja duduk dpn komputer kat rumah jd keyboard warrior...kalau org tegur trima saja la..lgpun utk kebaikan...bersatu kita teguh, bercerai kita roboh...suruh org berpikir sebelum tulis konon..agi idup agi ngelaban!!!ayuh kita semua bersatu dan jgn sesekali biarkan org menindas kita walaupun kita tidak punya duit, tenaga dan pengetahuan yg tinggi(kononnya) mcm anon 21:26..shame on you

Anonymous said... Best Blogger Tips

Kunun nak kasi maju Sarawak, buat pembangunan itu ini.. tp rupanya kasi maju diri sendiri dan fmly.. apakah? Org kampung yg mengharapkan kemajuan sebenar tak tau diperdayakan hidup2!! King in land of the blind dibuatnya.... salah sapa????

Anonymous said... Best Blogger Tips

Dunia nak abih daa... tunggu masa ja.. agik idup agik ngelaban..

Anonymous said... Best Blogger Tips

buat malu org islam je binatang taik ni

Anonymous said... Best Blogger Tips

ojpok

UknowMe said... Best Blogger Tips

pundek ah norlia tu cakap tanah sarawak tu bukan milik mereka (org asal), tanah tu milik kerajaan..tanah2 kat situ kan tanah rakyat, mana boleh kacau..dah terang2 la ade kat constitution / perlembagaan..bodoh bodoh..bodoh betul kerajaan negeri sarawak ni..tak kena hukum pulak? bodoh

Anonymous said... Best Blogger Tips

bila lagi nak mampus

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...