Kongsikan Entri Kami

Sunday 17 March 2013

Awesome : " G63 AMG 6x6", Kereta Pacuan 6 Roda Keluaran Mercedes (9 Gambar)


Mercedes Benz semalam mendedahkan keluaran terbaru - kereta lasak enam roda, yang pertama sejak model sama dikeluarkan untuk pemimpin Nazi di Jerman pada 1930-an. Mercedes G63 AMG 6x6 ini adalah model edisi terhad berdasarkan G-Wagon.

Ia direka untuk memiliki keupayaan lasak seperti sebuah kereta kebal, memacu seperti sebuah kereta lumba dan memiliki ciri-ciri mewah seperti sebuah limosin.

Bagaimanapun, pengeluaran kereta 6x6 itu dihadkan kepada 30 unit saja setahun. Harganya pula, kira-kira RM1.7 juta, menjadikannya model paling mahal syarikat berkenaan dan tiga kali ganda lebih tinggi berbanding G-Wagon. Kereta ini dijangka mendapat sambutan hangat di kalangan pembeli di Asia Barat.


p/s : Gila..perfect off road car!! 

Sumber : Here

5 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

1st saiful putrajaya

Akmall Razlan said... Best Blogger Tips

mahal!

Anonymous said... Best Blogger Tips

apa keperluan tayar kelima nam tu?

Anonymous said... Best Blogger Tips

Kereta ni adalah keluaran yg same utk pemimpin nazi??? So, kereta ni sepatutnye di banned pengeluarannya kerana mengandungi unsur-unsur antisemitic... Bukan kah begitu wahai penyokong2 yahudi di malaysia yang dgn giatnya menyumbangkan ekonomi kepada zionis???

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ada button Nos lagi! memang perfect. Tayar kelima dan keenam lebih kurang macam tayar kat lori, utk menstabilkan dan mengurangkan kenderaan daripada terbalik.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...