Kongsikan Entri Kami

Monday 17 December 2012

Horror : Kisah Seram Di Highway Bukit Gerik & Highway Gerik-Baling (Gambar)


Jom baca kisah seram yang dikongsi oleh seorang pembaca di forum CariGold... Layan~

Mggu lepas kami sekeluarga dpt berita adik Ipar aku eksiden motor dgn kereta kat Kg di Kuala Terengganu.
Jadi kami sekeluarga diminta utk balik mlm tu juga...
Tetapi dlm perjalanan (baru nak masuk Baling) kami dpt call, adik kesayangan kami dah pulang ke Rahmahtullah... Allah lebih sayangkan dia... Al-Fatihah...
Jadi kami teruskan juga perjalanan keTrg dgn hati yg tabah...
Setelah semua selesai, Ahad mlm Isnin kami kena pulang ke Penang sebab aku ada kerja yg perlu disiapkan, dan kami bertolak dari K.Trg dlm 10.30mlm...
Mula masuk H'way Bukit Grik dlm 1.30 pagi... dan sepanjang prjalanan aku rasa mcm biasa..cuma bini aku ckp dia pening dan rasa nak muntah..mgkn sebab jln bengkang-bengkok...
Alhmdllah, kami sampi ke Grik dlm kul 4.10pagi gitu, dan kami stop kat R&R sebab aku nak p toilet...
mcm biasa aku lock kereta kalau aku tggl sat anak bini aku, tapi alhmdllah mlm tu aku tergerak nak kasi on alarm...
Tiba-2 kereta aku bunyi alarm, then aku bergegas p tgk kereta aku, tak ada apa-2 berlaku...
Then aku p dptkan bini aku, dia nmpk mcm takut...
Aku tanya kenapa? Dia kata ada org lalu mundar mandir depan keta aku tu, tgk direct kat depa dlm keta...
Then, masa tu keta aku berbunyi...Then tiba-2 org tu hilang...
So aku pujuk bini ckp maybe org driver lorry dkt-2 situ yg lepak sama....
Then kami teruskan perjlanan ke Penang... start nak masuk H'way baru Grik-Baling dlm kul 4.30pagi...
Aku nampak kabus tebal... Rasa berat hati nak teruskan...ingat nak U-turn...jadi aku plan nanti kalau kat depan ada lampu jln aku nak U-turn...
Tapi bila terus...still takder lampu jln, sebab bateri solar utk lampu tu dah habis kot...
so aku make desicion teruskan perjlanan...
Tiba-2 aku rasa semcm jer...Then bini aku tiba-2 mcm terkejut!
Aku pesan kat dia baca apa yg patut...Aku pun sama baca apa yg patut...
Then tiba-2 aku rasa keta aku mcm berat... aku tekan myk juga (masa tu gear 5 dan turun bukit!) Then aku tak puas hati aku drop gear 4... masa tu turun bukit! Hangpa bayangkan turun bukit guna gear 4
Utk pengetahuan, bila kereta dah bergerak lama, pick-up dia ada skit... Sebelum tu, aku belasah gear 5 naik bukit...Tapi ini turun bukit gear 4.
Alhmdllah depan kami ada lori balak..rasa ringan semula...
Bila aku dah overtake lori tu...tak lama aku rasa berat balik...
Mcm tadi gak, turun bukit aku henyak gear 4...Aku nekad. Aku mesti lawan balik demi anak bini aku....
Sepnjg nak kuar h'way tu nak sampai ke Baling, dlm 3-4 kali aku rasa mcm tu...
Kadang-2 aku mcm terasa nak tgk tepi cermin...tapi bila tgk takder apa-2...
Alhmdllah, kami dpt kuar dari H'way tu dan sampai ke Baling...
Then takder rasa apa-2...Lepas tu ada bukit-2 nak menghala ke Kulim tu selamba jer aku naik bukit guna gear 5.... 

Then sampai ke BKE Kulim, aku stop kat Petronas tu nak rest aku ckp kat bini aku... (Sebenarnya aku saja nak stop, tak nak balik terus kot-2 kalau ada benda ikut, dia akan stay kat situ...)
Lepas aku ckp kat bini aku, barulah bini aku rasa 'burden' yg dia rasa tadi hilang tiba-2..rasa lega...
Kami selamat sampai rumah kat seberang jaya dlm kul 7.30 pagi...
itu pun aku sempat lagi p beli nasi kandar kat Jalil bagan...
Sampai rumah baru kami bincang pasal apa yg berlaku...
Bini aku ckp, masa perjalanan nak ke K.Trg pun dah ada nampak benda pelik...
Dia nampak mcm org tua lelaki kat tepi jln kat atas bukit Grik lambai tangan sambil senyum kat dia...
Then masa nak balik ke Penang, still org yg sama lambai tangan kat dia, tapi kali ni tak senyum.
Then dia kata masa kat H'way Grik Baling tu org tua tu ada follow keta kami! Bini aku nampak. Dia lawan juga dgn beranikan diri buat tak tahu jer...
Kuat juga bini aku. Tahniah!
Then masa kereta kami rasa berat tu, dia pun rasa berat juga...Ingatkan aku jer as driver rasa kereta berat...
Dia ada nmpk mcm benda putih follow kereta kami... Nauzhubillah..!
Tapi Alhamdullah, kami selamat sampai rumah....Then kami cerita benda tu kat family kat kg,... Adik ipar aku yg sorang tu cerita, dlm bulan lepas, member dia terbabas kereta kat H'way Baling Grik sebab rasa benda yg sama..kereta rasa berat, then lost control terbabas...
dia kata kami Alhamdullah kuat juga dpt lawan....

Jadi aku pesan kat korang, kalau nak lalu H'way Baling grik tu, kalau boleh jgn lewat sgt..Tunggu sat kat Pekan Grik tu...dah masuk subuh, then boleh la kot tempoh jln tu...
Tapi kalau kuat, belasah jer...
Lagi kalau korang ada any experience or info tntg topik aku bukak ni, boleh la share kat sini...
At least takder la member-2 kita kena benda yg sama aku kena..or maybe lagi teruk!

P/s: Aku ada dgr, ada org nmpk mcm kepala terbang masa lalu h'way tu... Ye la, sebab byk bukit kena potong sebab nak buat h'way tu..Mgkn ganggu tempat 'depa'....
Wallahualam.... 

Sumber : Here

28 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku first..

Anonymous said... Best Blogger Tips

1st

Anonymous said... Best Blogger Tips

wekkkkk cite lama+tipu

Anonymous said... Best Blogger Tips

saya duduk di tanah merah.higway grik da jadi laluan biasa bagi saya dan istri stiap hujung mggu kerana saya ada urusan bisnes di kuala lumpur.saya biasa bertolak pukul 11 atau 12 malam.sampai di kl dalam pukul 4 pagi.stakat ni syukur alhamdullah la tiada apa2 gangguan.cuma sekali dua ada la terserempak gajah di di tepi jalan sbsar kepala lori.gajah liar.

Unknown said... Best Blogger Tips

menakutkan la..

buat aku stress!

LAWAK:RITUAL MANDI BUNGA DI AFRIKA!
SADIS:EKSPERIMEN MENYIKSA TIKUS!
MUNTAH:GAMBAR PONDAN AFRIKA YANG PASTI MEMBUAT ANDA TERMUNTAH!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Aku slalu blik ik0t jlan 2 tp grak awai la dr kL..klu lwat2 seram d0h ! Bnyk keZ bunuh n buang myat kt bwh jmbtan 2...

Anonymous said... Best Blogger Tips

xnk bace. aku slalu kot lalu nk blik kedah dri tganu.

Anonymous said... Best Blogger Tips

tipu je.....mengarut.....syirik...sapa percaya memang bodoh....tapi melayu memang percaya benda2 karut ni.......keta dia berat sebab ada anak gajah duduk atas keta dia.......

ben xii said... Best Blogger Tips

kelakar la ahmad.kelakar

Anonymous said... Best Blogger Tips

to AHMAD

ko ingat manusia je menghuni bumi ni ...?
syaitan pon ade jin pon ade taw..

Anonymous said... Best Blogger Tips

ahmad mmg lucu...apesal x register masuk raja lawak????wakakakaka...lu sungguh lucu ahmad...lucu sial....sial lucu...anmad lucu siallllllllllllllllllllllllllllllllllllll

Unknown said... Best Blogger Tips

kalau jumpe lh tanye no ekor...ahaha

Anonymous said... Best Blogger Tips

go! go! ahmad!

Anonymous said... Best Blogger Tips

percaya kepada benda ghaib pun syirik ye ahmad?
keh keh keh... jin, syaitan tu takleh percayalah yer.. :)
attention seeker. bodo.

-ameba

whatsoever said... Best Blogger Tips

Mende la korang nii. Sikit2 attention seeker. Tah papee. Sat lagi kalau benda tu jd kat korang, padan mukaa. Kalau rasa benda tuu just attention seeker, baik kau takyah baca dari awal . Sikit2 perkataan bodo yg kau keluarkan. . Pandai sangat ke kau nak cakap org lain bodo ? TYPICAL MALAYSIANS -.-

Anonymous said... Best Blogger Tips

oh sebenarnya bukan highway gerik tu je.. highway kuala kangsar-gerik tu pun lebih kurang je.. dah banyak kali jugak la terserempak 'hamba-hamba Allah' ni..cuma satu je kalau ternampak jgn gelabah sbb gelabah la punca eksiden.. bagi yg jalan waktu tengah mlm tu jgn lupa baca doa atau surah2 yg patut mintak perlindungan kat Allah..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Admin - thanks for info
Ahmad - lawak hahaha

Anonymous said... Best Blogger Tips

kalau dah takut tu, macam-macam benda boleh terfikir kat kepala. walhal tak de. tapi kekadang ada, cuma org lain tak nampak.

Anonymous said... Best Blogger Tips

~~ aku selalu jugak balik lewat malm ikut jln tu,.tp alhamdulillah xde pape,.yg penting kena percaya kan kuasa allah dan hati,.insyaallah xde pape,.mana2 pon ada bnda mcm ni~~

Anonymous said... Best Blogger Tips

Kat jalan tu bnyk kes bunuh taw..

Anonymous said... Best Blogger Tips

kenapa org selalu cerita "baca doa yg patut"
kan lebih bagus mention doa apa yg dibaca untuk infomasi bersama ....

Adam said... Best Blogger Tips

setengah org menerima ujian tu.. stgh org tdk.. hal yg ghaib ni hya diizin kn oleh Allah.. klau ternmpk tu ianya syaitan yg ingin menakutkan kita yg spatutnya kita takut kan Allah.. yg x nmpk tu mgkin dilindungi oleh malaikat Allah jua.. wallahualam.. so, selamat beramal..

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon atas ko ckp kan si ahmad bengong tu der..apsal ko merepek pulak?

Anonymous said... Best Blogger Tips

beristifar....

Anonymous said... Best Blogger Tips

CTer best..seram tpi aku ttp bce..sbb raye haritu aku pun alami..alhmdllh..sekamat pegi blik..cuma aku diberi dugaan bnyk sepanjg perjlnn itu...serik mmg serik tpi
next time aku akn jejak lg tmpt tu...

Anonymous said... Best Blogger Tips

klu nk mngelakkn dr dikacau ketika drive... ade petuanye.. mase kite mula2 bli keta.. trus hari tu or esok.. bce surah n selawat kt keta tu.. smbil basuh.. Insyaallah.. mujarab..

Unknown said... Best Blogger Tips

org nk melawak pun xbole kee..mentality melayu cepat koyakk..haha xbole nk ajak bergurau..kena bodoh sebijik balik..#bodoameba

Anonymous said... Best Blogger Tips

Bukit Gerik? Dekat RnR Titiwangsa ke?
?_?

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...