Kongsikan Entri Kami

Saturday 3 December 2011

Info : Lelaki Misteri Muncul Di Dalam Mimpi Lebih 2000 Orang Pesakit (15 Gambar)


Pada Januari 2006 di New York, seorang pesakit mental telah melukis wajah seorang lelaki yang sering muncul di dalam mimpinya. Pesakit wanita itu memberitahu bahawa lelaki itu telah memberikannya nasihat di dalam mimpi. Wanita itu juga mendakwa yang beliau tidak pernah menjumpai lelaki tersebut di dunia nyata. Gambar lelaki itu dibiarkan di atas meja seorang doktor psikiatri sehingga seorang lagi pesakit mental mengenali wajah tersebut yang juga melawat beliau di dalam mimpi. 

Doktor psikiatri itu pun memutuskan untuk menghantar gambar tersebut kepada rakannya yang mempunyai pesakit yang menghidap penyakit "recurrent dreams". Selepas beberapa bulan, 4 orang pesakit mengecam wajah lelaki tersebut. Mereka mengenalpasti lelaki tersebut dengan nama THIS MAN. Dari January 2006 hingga sekarang, 2000 orang telah mengenalpasti lelaki ini yang pernah beberapa kali muncul dalam mimpi mereka. 



Pesakit-pesakit ini datang dari pelbagai tempat seperti Los Angeles, Berlin, San Paulo, Tehran, Beijing, Rome, Barcelona, Stockholm, Paris, New Delhi, Moscow dan sebagainya. Ini membuktikan bahawa tiada hubungan secara langsung antara pesakit-pesakit ini dan tiada seorang pun diantara pesakit ini pernah melihat latau mengenali lelaki tersebut di dalam kehidupan mereka. Beberapa teori telah disenaraikan oleh para saintis mengenai kejadian ini.

ARCHETYPE THEORY
According to Jung’s psychoanalytic theory, this man is an archetypal image belonging to the collective unconscious that can surface in times of hardship (emotional development, dramatic changes in our lives, stressful circumstances etc.) in particularly sensitive subjects.

RELIGIOUS THEORY
According to this theory this man is the image of the Creator, that is to say one of the forms in which God manifests himself today. This is the reason why his indications and the words he utters during the dreams should be decidedly followed by the dreamers.

DREAM SURFER THEORY

It is the most interesting theory and the one that has the greatest implications, but it has also the lowest scientific credibility. According to this theory this man is a real person, who can enter people’s dreams by means of specific psychological skills. 

Some believe that in real life this man looks like the man in the dreams. Others think that the man in the dreams looks completely different from his real life counterpart. Some people seem to believe that behind this man there is a mental conditioning plan developed by a major corporation.

Para saintis masih mengumpul maklumat dan menampal poster wajah lelaki misteri tersebut di seluruh dunia untuk mengumpul seramai mungkin orang yang pernah termimpikan wajah lelaki misteri itu. 













p/s : Teori religious tu memang xleh blah la.. ade ke patut wajah Tuhan? Damn..


Sumber : Here




7 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

karut la..wajah tuhan peginya..

DOWNLOAD filem-Apa Tengok-tengok? (2011) MEDIAFIRE link!

DOWNLOAD filem The Thing (2011)-ia bukan manusia lagi!

DOWNLOAD Fright Night (2011) BRrip-MEDIAFIRE-filem puntianak!

vampire's lovex said... Best Blogger Tips

lagi la gilaaaaaaaa...

Anonymous said... Best Blogger Tips

huhu tgk byk wajah llk ni pon...seram gak...tkt plak termimpi kat dia adoii

Anonymous said... Best Blogger Tips

huwah biar betol!!!!!! cam penah mimpi la muke llaki ni!!!

am said... Best Blogger Tips

@Anonymous
haah... muka dyer mcm tenung mata kan... stress nie...

Anonymous said... Best Blogger Tips

wajah dajal kot.cecobe tengok mata belah kiri bersinar....

Anonymous said... Best Blogger Tips

pergh, da ada org pandai hack mimpi org, interesting nih!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...